Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 778 ggr
Hrpgyn
2/21/17, 10:35 PM

Fet päls

Hej!

Jag har nyligen adopterat min tredje katt och hon är väldigt fet i pälsen. Någon som vet vad det kan bero på? Hon är kastrerad och ca 2 år gammal.

tacksam för era tankar :)

Annons:
Splatter
2/22/17, 12:36 AM
#1

Vad får hon för mat?

Hrpgyn
2/22/17, 12:23 PM
#2

Hon flyttade hit för knappt en vecka sen från ett katthem, där fick hon royal cannin torrfoder och pussi blötmat, innan bodde hon i ett hem där katterna blev vanvårdade så jag misstänker att de inte fick någon supermat där heller. Jag BARFar mina andra katter och tanken är att hon ska få övergå till det också när hon är mindre stressad av den nya situationen.

Splatter
2/22/17, 12:38 PM
#3

Pälsen kan mycket väl bli bättre när hon är mindre stressad och äter bättre mat som du redan tänker gå över till när hon känner sig hemma. :) Annars har jag inte så mycket konkret att komma med tyvärr. :P

Hrpgyn
2/22/17, 12:50 PM
#4

Jag hoppas det 'bara' är det. Lite orolig att det är ett symptom på någon sjukdom, men jag kanske kan avvakta lite då och se hur det utvecklas :)

Emmaboy
2/22/17, 9:12 PM
#5

Min katt från katthem hade lite fet päls då hon kom men pälsen blev tydligt bättre efter några veckor och dessutom mjukare och glansigare 😊. Bra mat kan säkert hjälpa och kanske kommer din katt även få ro att tvätta sig mer nu. Om hon mår bra i övrigt, är pigg och äter och sköter magen bra så hade jag avvaktat. Men en tur till veterinären för en allmän hälsokoll framöver (när katten landat) kan ju vara bra beroende på när/om/hur det gjordes senast på katthemmet.

Hrpgyn
2/26/17, 1:12 AM
#6

Det låter lovande :) Ja hon är pigg och glad och äter med god aptit. Och du har helt rätt, en allmän hälsokoll lite senare skadar aldrig. Det känns skönt att det blev bättre för din katt, då vågar jag avvakta utan att vara allt för nojig. Det är farligt att googla symptom :p

Annons:
Upp till toppen
Annons: