Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1898 ggr
mi0293
2/14/17, 2:56 PM

Vad för färg och teckning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, 

Vad har mina katter för färg och teckning? Det minsta jag kan gissa är att den övre pojken är röd (eller cream) tigrérad och den nedre tjejen är grå (elelr brun/silver) tigrérad, och jag är osäker om vad de har för tigrétyp (marble/spotted/mackerel). Vad skulle ni erfarna kalla dem för?

Annons:
ApanAnn
2/16/17, 12:04 AM
#1

Översta ser ut att vara tabby-mönstrad (krumelurmönster). Nedre är antingen tigré (om ränderna sitter ihop) eller spotted (om ränderna bryts upp).

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Sturken
2/17/17, 1:28 PM
#2

Det är inte de bästa bilderna för att kunna avgöra färg på katterna. Det bästa hade varit om du kan lägga upp bilder på ansiktena på katterna också samt en bättre sidobild på den nedersta katten.

Men utifrån bilderna du har lagt upp skulle jag tippa:
Den översta: Röd med vit (d09) alt bicolor beroende på mängden vitt. Det mönstrade ser mest ut som spökmönster (hade behövt en bild på ansiktet här för att avgöra)

Den nedersta: Bruntabby med vitt (n22 09) ena bakbenet ser vitt ut? Hade behövt en bättre sidobild för att kunna avgöra mönstret korrekt.

mi0293
2/19/17, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

#1 & 2

Tack for info=)

Här kommer fler bilder. Kan skicka mer om de inte hjälper.

mi0293
2/19/17, 7:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

en till

VargenCV
2/19/17, 8:17 PM
#5

Brunspotted (på tabbybas) med vitt

Pia-69
2/19/17, 9:35 PM
#6

#4 Brun tigré och vit och #3 Rödtabby och vit, gissar jag…….🙂


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Annons:
Pialinn
2/22/17, 9:03 PM
#7

Vilka fin färger på dina katter! (Vet ej vad färger heter) Katten på min Avatar var 3-färgad spräclig o hette Vov- Vov. Ett barn gav sej den på att hon var en hund.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: