Annons:
Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1135 ggr
Shqiponja
2/13/17, 4:22 PM

Vi behöver hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Sedan slutet av förra året har jag bott i Albanien. Ett underbart vackert land, men verkligen inte för djuren.

Hemlösa, ovaccinerade och okastrerade djur finns överallt här och väldigt få människor verkar bry sig. Jag har själv bevittnat hur hemlösa djur har fått stenar kastade på sig och ingen annan än jag sa ifrån och stod upp för djuren.

Efter ett långt sökande kom jag äntligen i kontakt med ARsA, Animal Rescue Albania. Detta är en organisation som vaccinerar, kastrerar, utfodrar och hittar nya hem till dom djur som människor har vänt ryggen. Dom jobbar även för att stoppa infångandet av vilda djur till djurparker. 

Dom förmedlar också om ett djur har sprungit bort så de kan få chansen att återförenas med sin familj.

Planeringar för att bygga shelters står även på deras dagordning och dom kämpar hårt för att det ska införas lagar som ska skydda djuren.

Detta är vad vi behöver hjälp med:

Vi söker organisationer som kan vara med och stötta oss. Med kunskap, ekonomiskt och kanske även med volontärer.

Om någon här känner till någon organisation eller något företag som skulle kunna hjälpa så skulle vi vara evigt tacksamma om ni kunde tipsa oss så vi kan komma i kontakt med dom.

Vill ni ha mer information finns det här:
https://www.facebook.com/Animal.Rescue.Albania/

Stolt "mamma" till katten Yoda

Annons:
Upp till toppen
Annons: