Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 3006 ggr
Snurpan83
2/11/17, 12:14 PM

Hur ofta går ni till veterinären med er innekatt?

Som rubriken lyder så undrar jag alltså- hur ofta går ni till veterinären med er innekatt? Går ni bara när det tycks "behövas" eller kontinuerligt? Hur ofta tycker ni man bör gå til veterinären med sin innekatt?

 

Annons:
vendelay
2/11/17, 12:20 PM
#1

Vi har två innekatter och går en gång om året. Då vaccineras de, veterinären känner igenom kroppen och tittar på tänderna osv, samt klipper den ena kattens klor.

Det är olika för olika katter. Jag vågar inte låta bli att gå en gång om året ifall något skulle hända som jag kanske inte märker av. Dessutom träffar jag extremt mycket katter och risken är ju ändå relativt stor att jag skulle kunna bära med mig virus hem och då vill jag att mina katter är vaccinerade (vilket dock inte gör att de inte kan bli sjuka, men det mildrar sjukdomen!)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

MonicaLagerquist
2/11/17, 12:21 PM
#2

Jag går när det behövs.

Normalt sett en gång om året för vaccinering och koll.

Sen tillkommer ju hälsokontroller inför parningarna.

Stolt ägare till fem La permer

vendelay
2/11/17, 12:26 PM
#3

Jag kanske missförstod frågan så jag vill bara tillägga att om det behövs går jag ju självklart till veterinären mer än en gång om året 😛

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
2/11/17, 12:45 PM
#4

Om det inte behövs mer går jag en gång om året och vaccinerar. Förra året blev det 3-4 besök.

Ominous
2/11/17, 7:10 PM
#5

Nu är inte mina katter speciellt gamla så vet inte riktigt hur det kommer bli. Min ena katt är 1.5år och har varit hos veterinären en gång för kastrering och en gång för vaccinering, samt en gång när hans öga blev dåligt. Den andra blir ett år i april och har bara varit för kastrering sen jag fick honom.

Jag hade iallafall tänkt att båda ska få vaccinering och hälsoundersökning en gång om året, och såklart om det händer något. Jag skulle ju helst se att båda kunde få det samtidigt, men ligger det till så att Poe borde få sin vaccination i Juli och Othello i november. Får se hur jag gör med det, kanske väntar lite med Poe eller tar Othello lite för tidigt. Eller så tar jag någonstans mitt i mellan xD
Får se när det närmar sig :)

I wish I could write as mysterious as a cat

[Sandi92]
2/12/17, 5:36 PM
#6

En gång om året vid vaccinering. Annars vid behov.

Annons:
ApanAnn
2/12/17, 7:03 PM
#7

Planen är en gång om året för vaccinering och koll plus om något skulle hända.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: