Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1170 ggr
lichdo
2/7/17, 7:24 AM

Spinner konstigt efter narkos

Min katt Charlie är 8 mån gammal och har blåsljud på hjärtat, visade sig vara kammarseptumdefekt (ett hål mellan kammrarna). Det kan dock växa bort. Men detta gör att han får en speciell narkos/dosering (vet inte exakt vilken sort eller hur den går till i jämförelse med "vanliga" narkoser). Han har blivit sövd 2 gånger, första gången var vid kastrering och det gick bra. Andra gången sövdes han på en annan klinik för en CT-scan (gällande ett annat provlem) och kliniken var medvetna om hans hjärtproblem (då jag sa det och står i journalen). När jag fick hem honom lät han väldigt konstigt, gurglande ljud ifrån halsregionen, som om han va slemig i halsen. När han spann lät det ännu värre. Fick veta att veterinären att han nog blivit irriterad i halsen efter intuberingen vid narkosen. Han kan va svullen och det kan bildas slem. Han va väldigt nedstämd i början och undvek mig och spann aldrig några längre stunder då jag tror det gjorde ont. Nu har en månad gått och det har blivit mycket bättre men han låter fortfarande inte som han brukar när han spinner, det låter fortfarande gurglande och det har hänt några gånger att han sitter och hostar. Som han har lite svårt att andas. Var till veterinären och blodvärdena såg bra ut, han hade ingen feber och ingen vätska i lungerna. Han äter, dricker och leker som vanligt. Är det möjligt att han kan ha fått bestående men av narkosen vad gäller halsen/spinnandet? Har någon annan upplevt något liknande med sin katt efter narkos?

Annons:
Pia-69
2/7/17, 10:35 AM
#1

Du kanske ska ringa en annan veterinär för en "second opinion"? 🤔


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

lichdo
2/7/17, 6:27 PM
#2

Ja det kan ju vara intressant att höra om de känner igen just det besvären efter en narkos.

Upp till toppen
Annons: