Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 908 ggr
Misscat
2017-02-01 10:21

Papper

Varför river- o äter katterna helt plötsligt papper av alla de slag. Dom har många leksaker o aktiveras mycket med olika saker. Innekatter på 8 månader. Vad ska jag göra för att få slut på detta beteende?

Annons:
Agafia
2017-02-01 10:47
#1

Min ena hankatt älskade att bita i kartonger , posten fick vi lägga högt upp efter att han tuggat sig igenom ett viktigt läkarintyg 😁 Jag gjorde inte mer än ge honom en " egen" kartong att bita i , det jag var rädd om i pappersväg lade jag undan .

Misscat
2017-02-01 10:49
#2

Tack för tipset. Ska ge dom.pappkartong.

Carmarino
2017-02-01 11:10
#3

En av mina katter är också tokig i kartonger. Kan inte ha något kartongaktigt liggande så att hon kommer åt det. Då är hon där och tuggar. T.o.m. en bok med hårda pärmar var hon och tuggade på. Det har dock minskat lite nu när hon blivit äldre, men helt borta är det inte.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

burmamys
2017-02-01 11:23
#4

Här ska också alla papperskassar och pappkartonger lekas med och tuggas på!😀 Mina katter är en fertil tjej på 16 månader och två kastrerade, en hane och en hona, på 3 år och 4 månader. Jag tror inte det växer bort utan jag städar undan det jag inte vill att de tuggar på.

Uppkatten
2017-02-01 17:29
#5

Min ena tjej knaprade också ett eller annat bokomslag och mängder av pappkartonger och pappkassar under sina första 1-2 levnadsår. I dag är hon 6 år och jag ser i stort sett inget av det här beteende längre. Men jag såg till att hon alltid hade kartonger och pappkassar att bita sönder, var det roligt så kunde hon väl få hålla på. Dock klippte jag bort handtagen på papperskassarna så hon inte kunde fastna i.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lubsan
2017-02-01 20:12
#6

Vår ena katt älskar att bita i papper och kartonger, vilket gjorde mig mindre lycklig när hon bitit sönder ett kollegieblock med massa anteckningar till skolan. hehe

Min sambo brukar ställa fram en kartong som hon sitter i och tuggar på den, så hela köket är fullt med små, små bitar av kartong, städning varje dag 🤪

Annons:
Upp till toppen
Annons: