Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1395 ggr
Rimmenstrand
1/31/17, 9:50 PM

Kattsand, bra men billig

Hallå! I dagens använder jag mig av Ever clean - multible cat. Mest för att jag blev påsäljd det på djuraffären. Jag gillar den mycket, tycker den är bra o håller lukt bra.. men! Tycker den är så dyr! Och det går ju åt en hel del! 10kg för 219:- ger jag nu Har ni något tips på likvärdig bra sand men till bättre pris?

Annons:
Maria
1/31/17, 9:55 PM
#1

Jag brukar köpa Compact care, den är på 14 kilo och jag betalar 299 kr för två stycken.

Jag tycker den är bättre än Ever clean.

Jag köper på Arken Zoo

https://www.arkenzoo.se/compact_care

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

CaptainBunchie
1/31/17, 10:01 PM
#2

Tänkte precis skriva som #1.
Tycker Compact Care är mycket bättre än Everclean. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Rimmenstrand
1/31/17, 10:11 PM
#3

Tack för tipset! Ska köpa den nästa gång! Använder ni oparfymerad eller parfymerad?

IaMiaMaria
1/31/17, 10:19 PM
#4

Jag använder Icas Kattsand, den i kartong. Klumpbildande och parfymfri. Jag har provat flera dyra sorter och denna är den jag tycker är bäst och som katterna gillar. Då jag testat dyrare sorter så har de ibland till och med kissat på golvet för de inte gillat sanden. Men det problemet har jag inte haft på flera år nu.

Den kostar runt en 50 lapp för 6 L

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Stallmima
1/31/17, 10:37 PM
#5

På Willys finns det 5 kilo för ca 23:-  mycket bra tycker jag   👍

Kutterkatt
2/1/17, 4:36 AM
#6

Extreme Classic, 15 kg för strax under 200. Gick från EverClean till den! Det är typ exakt samma, minns inte exakt men har för mig att båda är från samma lertag eller något sådant. Alltså typ samma sand från olika leverantörer. Jag brukar köra lavendeldoften och är mycket nöjd. Den ger bara en hint av lavendel när man sitter och rensar till skillnad från EverCleans lavendel med vilken hela katten stank parfym så fort hon varit på lådan!

Annons:
Maria
2/1/17, 6:08 AM
#7

#3 Jag använder den med en svag doft av baby powder.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

CaptainBunchie
2/1/17, 10:49 AM
#8

#3 Jag/vi använder oparfymerad. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

[Sandi92]
2/3/17, 1:57 PM
#9

Tigerino Canada får du 30 kilo för 259 kr på zooplus.

ixtab
2/3/17, 7:51 PM
#10

Catina använder jag under 50 kr för 5 liter. ICA

Den är det som mina katter trivs med. Däremot gillar det deo pulver vilket jag häller i lite lite vid heltömning.  Mina katter tycker även om storstädning av sin låda med Klorin, en ggr i månaden typ. Konstiga katter. :P Jag provade att ång städa istället men det var inte alls samma entusiasm som vanligt. Det hjälper mig att hälla i sanden ur påsen :D

🌺

Live long and prosper

Pia-69
2/3/17, 8:15 PM
#11

#10 Kan du förklara hur ångstädning hjälper dig att hälla sanden ur påsen? Nyfiken!🤓


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Volpes
2/3/17, 10:15 PM
#12

Jag använder Klumbe, 80kr för 20kg. Klumpar bra och dammar inte mycket.

[AnimeV4]
2/3/17, 11:37 PM
#13

Använder Tigerino Canada som #9 nämner. Beställde för 600 kr ifrån zooplus sist så frakten var gratis också!

Ska ni beställa därifrån, använd er av Schenker och inte Postnord. De krånglar så mycket. Alternativen beror på vart man bor, men väljer man DPD är det Postnord och GLS Schenker. Schenker levererar till första dörr, så bor du i trapphus blir det porten. Mer om det i denna tråden: http://katter.ifokus.se/discussions/57f37e4dce12c44801002661-zooplus-aldrig-igen

Annons:
Cert
2/4/17, 6:12 PM
#14

Jag gillar den sanden på ica/willys, grön plastpåse som luktar "spring fresh eller rain forest"  eller något liknande… Blev barnsligt lycklig när jag testade den första gången.

Pysen_87
2/4/17, 7:08 PM
#15

Kör på elderados lilla blå påse med klumpbildande 5 kg 24 kr

Imbo
2/10/17, 9:31 PM
#16

Coops och sen blandar jag i bikarbonat för lukten.
brukar hälla över sanden i en plastlåda, skaka ur påsen och sen tillbaka med sanden igen dör att bli av med lite damm.

Katthemsmatten
2/13/17, 2:31 PM
#17

Smily som säljs av Arken är billigare (och finns ofta på kampanj) och dessutom bättre än Ever Clean är det kommer till hur mycket det dammar.

Medarbetare Hittekatter iFokus

ixtab
2/22/17, 5:06 PM
#19

# 11

Ja det skulle jag med vilja veta. Naturligtvis är det kissarna som hjälper mig hälla sanden ur påsen hahaha
Så himla tokigt man kan skriva ibland.
Jag ber om ursäkt

🌺

Live long and prosper

Upp till toppen
Annons: