Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 698 ggr
MaThMa
1/12/17, 8:06 AM

Osämja

Jag är vid det här laget desperat!!! Vi har två katter som inte kommer överens, båda går ut och in som dom vill. En av dom är en kastrerad hanne som är 5 år, okänd blandning. Han är en otroligt kelig herre som tyvärr alltid visat sig underlägsen alla andra katter vilket gör att han alltid åker på stor stryk av bygdens andra katter. Han är väldigt avvaktande och skygg för det mesta men får han iaktta lite så är han otrolig kärleksfull och tillgiven. Vi hade tidigare en en Skogis hanne, en riktig storebror, som försvarade sin vän och reviret men han finns tyvärr inte kvar längre pga sjukdom. Vår andra katt är en 6 månader gammal kastrerad hanne, Skogis/Birma blandning. En fantastisk personlighet som gillar bus och kel. Från början funkade det ganska bra förutom att vår gamla inte ville busa så som den lilla. Gamla var mer en "sur gubbe" och lilla överlycklig för en "kompis". Ganska normala beteenden tycker jag. Men nu har allt spårat ur totalt! Lilla har vuxit på sig ordentligt och ger sig på den gamla ganska hårt. Passar på honom, sopar till så fort han får en chans och när gamla kommer in så flyger lilla på som ett lejon på en gnu. Gamla morrar, fräser och ger igen men helt utan resultat. Lilla är totalt orädd och bara fortsätter. Sen så helt plötsligt kan dom ligga på var sin sida av soffan och sova lugnt. Dessutom så sitter dom utan större problem och äter bredvid varandra. Detta har dock gjort så vår gamla även morrar åt oss ibland. Kan även ligga helt för dig själv och morra fast lilla inte ens finns i rummet. Gamla vägrar lådan inne nuförtiden och använder gärna våra sängar istället. Två lådor funkar inte då lilla går på båda. Är jätte rädd för att när våren kommer så kommer vår gamla att lämna oss!! Han är en strövar normalt på sommarhalvåret. Snälla hjälp, jag älskar båda våra fina katter! Vad ska vi göra???? Några tips???

Annons:
Upp till toppen
Annons: