Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 800 ggr
[Ragnar&Allan]
2017-01-09 23:37

sjuk? dement?

Hej, jag har en katt som blir 17 år i mars. Hennes hälsa verkar ha försämrats, hon hostar väldigt mycket och kryper ihop som att hon ska spy men det kommer aldrig någon spya. Hon har också börjat nysa ovanligt mycket. 
Sen funderar jag på om hon kan ha blivit dement då hon inte längre går på sin kattlåda (inte alla gånger i alla fall) ibland sätter hon sig mitt på badrumsgolvet och gör sina behov. Hon gör också saker hon aldrig skulle få för sig att göra innan, det kan vara att ligga i hundkorgen, vara på ställen hon aldrig har varit på innan, hon verkar glömma bort vad hon gör eller vad hon vill. 
Tror ni att det här är något som min katt lider av? 
Enligt mig så är det inte något som jag tror stör jätte mycket, det värsta är väl hostan i så fall men den kommer inte alltför ofta den heller..

Annons:
Em_
2017-01-09 23:41
#1

Låter som att det är dags för en seniorkoll hos veterinären 🙂 Visst blir djur skröpliga när de blir äldre, men det är schysst att kolla upp det, kanske finns det saker man kan göra för att lindra.


Tjeja
2017-01-09 23:48
#2

Håller helt med #1!

Dags för en riktig seniorkontroll! För även om kissen är gammal har den rätt att få den vård den behöver för att få ett så friskt och bra pensionärsliv som möjligt! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: