Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 7667 ggr
Marianne elfsten
1/3/17, 9:41 PM

Lillens liv och leverna vid fjordkanten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej nu har jag flyttat berättelsen ocm Lillens liv hit 😘

Annons:
Tjeja
1/4/17, 10:16 AM
#1

Tjohoo stiliga Kung Lillen och din fina familj! Måste ju genast lägga in mitt tassavtryck här så jag kan fortsätta följa era fjordliv! 😊😻💗

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Carmarino
1/4/17, 11:59 AM
#2

Det syns ju klart och tydligt att det är Lillens hus. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Katthemsmatten
1/4/17, 2:34 PM
#3

Stiligaste Lillen! 

Sorgligt att läsa i den tidigare tråden att den lilla valpen inte klarade sig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Tarotstollan
1/4/17, 8:56 PM
#4

Får tassa 🐱 ett avtryck jag också, så jag inte missar Lillens vidare äventyr!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marianne elfsten
1/5/17, 8:11 PM
#5

Godkväll allihop 🐱 Nu har " mormor" åkt hem och det börjar återgå rill det gamla vanliga 😂😊 Alltså JAG bestämmer allt!! Hehehehehe Matten sover själv i sovrummet, för sambon är jätteförkyld och matten är jätterädd at bli sjuk innan tisdag, när hon ska operera sin fot. 😳😷 Så sambon sover på ett annat etage och JAG och matten har bästa rummet 😍😘 I natt busade jag väldigt och så ville jag gå ut….vid 4……4.30…….5…….6…..6.30….. Matten var inte överlycklig direkt, men till sist så öppnade hon dörren och sa att så fort jag gick in igen så skulle hon stänga och inte öppna fören hon gick upp 😏😬😙 Men jag har en vana att först jama tills hon öppnar, sen gå ut en sväng….sen gå och äta lite, klösa i mattens fina matta. 🙀 Och sen vill jag gå ut igen….😊 Men inatt var det -14 g kallt och matten ville inte öppna eftersom det blir så kallt i sovrummet när det är öppet en stund. Fast jag fick ju min vilja igenom ❤😘 Det brukar jag få, för matten tycker så mycket om mig…..och så tröttnar hon på att bli väckt hela tiden 😏 Hehehehe sen när mormor åkt så tog jag en sväng i hela mitt hus, för man vill ju kolla att allt ser ut som det ska!! Annars måste matten fixa till det…hon är lite nogran av sig 😬 Och då vill jag också vara med och kolla. Igår vet ni, då sov matten längre än vanligt, för jag hade växkt henne flera gånger på natten när jag ville ut på min kungliga balkong 😊😂 Så när matten till sist gick upp, aåg hon att Jag var ute i köket pch kikade på vad mormor gjorde!!! Jag är nästa aldrig i köket, för det är lite skumt ställe 🤔🤔🤔🙄 Men nu har jag varit där och kollat när tvåfotingarna är där….men jag smyger.🙃😇 Matten har sagt att hon tänker ställa min mat där, istället för bredvid tv soffan . Och det har hon nog rätt i, för då kommer jag vara tvungen att gå dit, om jag vill ha min mat😜 Fast som ni vet vid det här laget så är matten rätt så " mesig" och fjäskar för mig på olika sätt ….. Så vi får se hur det går 😇 Nu ska matten göra " häxbrygd" åt sig själv och sambon för att mota förkylningar och få bättre motstånd mot sånt. 😁😁😁😃 Därför säger vi nu Godkväll pch godnatt Och sov gott 💕 Lillen & matten

Tjeja
1/5/17, 8:36 PM
#6

❤️ Godnatt och godkväll goa Lillen och Fina Matte! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Marianne elfsten
1/9/17, 7:32 AM
#7

Godmorgon 😽 Lillen här. Nu är det dan före mattens operation, så idag ska matten och jag städa ordentligt, Kattoletterna , mina filtar, mina skålar….👍 Och så resten förstås, men mitt är viktigast säger matten, för sambon är inte så noggran som matten. Eller så är matten petigare helt enkelt 😂😂 Sen ska det flyttas någon möbel för att matten ska slippa trappor, och kunna sitta/ ligga på bästa sätt, vi får se vaf JAG gillar det!! Inte direkt en favvosak för oss katter när saker ska ändras i tid och otid 😼 Men matten säger att jag är otroligt duktig på att anpassa mig till nya situationer, och det håller jag ju med om!! Är man bäst så är man 😽😽😽 Idag har matten gjort något nytt, appropå det, hon åt frukost i sängen 🙀🙀🙀 Men det får jag inte berätta för sambon sa hon. För det gillar han inte 🤣🤣🤣🤣 Å andra sidan sover han ju i ett annat etage fortfarande, för han är inte frisk än 😷😷😷 Dagarna går och jag sitter ofta på min balkong, mest sitter jag på en matta precis utanför dörren. Och tittar, precis som ferdinand , fast han sitter ju under en korkek 😂😊 Ibland jamar kag nör jag sitter där ute, och då undrar matten varför, kanske längtar jag ut utanför nätet, eller så " pratar" jag med någon. Matten är osäker , och hoppas ju att jag inte är ledsen för att jag måste bo inne. Men så fort det blir varmare och matten kan gå igen, så ska hon bygga till lite på balkongen, med fler ställen att komma upp på. Hon önskar att jag börjar klättra lite uppåt. Och alldelses nyss sa hon att det vore mysigt om jag kunde hoppa upp i sängen…🙀🙀 Hallå eller!!?? Jag är ju ingen nallebjörn🙄 Ja så har vi det här vid fjordkanten i början på januari 😽😼 Ha en fin måndag allihop Lillen & matten

Carmarino
1/9/17, 9:33 AM
#8

Lillen, är det inte så att du inte pratar med någon, utan du kallar på Matten och vill att hon ska komma och hålla dig sällskap? 🙂Tror inte det finns någon katt som levt ett hårt uteliv som längtar tillbaka.

Min ena katt, som är född utekatt och också en skyggis, sitter ofta på mattan vid balkongdörren och piper ynkligt. När jag då öppnar dörren så vill hon inte gå ut. Hon bara tittar på mig och verkar säga "men matte, det är ju jättekallt ute". Sedan går hon in igen. Det här upprepar hon med ett par minuters mellanrum på morgonen, innan hon förstår att det inte blir varmare än så här.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Marianne elfsten
1/12/17, 7:38 AM
#9

Godmorgon 😽 Ännu en morgon i huset vid fjordkanten, där JAG är kung ❤ Kanske det är så att jag bara pratar för mig själv 🤣 Fast för det mesta när jag jamar så vill jag att matten öppnar dörren. Är inte så förtjust i att matten kommer till dörren när jag är ute för då vill jag gå in. 😂 Har en ny strategi jag sitter vid dörren på mattan och tittar allt jag kan på matten….hon tror jag försöker hypnotisera henne 🤣😂 men jag vill försöka få henne att läsa mina tankar så jag slipper jama 😃 När jag vill gå ut 😊 Tror inte hon fattar ännu, men med tiden så… Matten har nu opererat sig och har konstiga grejer med sig hem 🙀🙀🙄😳 Dels två pinnar som hon använder när hon ska " gå" fast hon hoppar mers. Sen har hon en grej på hjul som hon har armbågarna på och hasar runt med när hon har något som hon behöver " bära". Hon ser lite kul ut, och så halvligger hon i soffan hela dagen 🤔😴 Tror hon håller på att transformeras till katt, för jag halvsover ju också hela dagarna 😂😂👍 Nu har hon ställt en stol vid balkongdörren, jag har inte hoppat upp på den. Men undersökt den lite och funderat varför den står där…hm.. Den är också bra för matten , för hon kan sätta sig på den när hon ska öppna dörren åt mig👍👍 Igår ska ni veta, då gick jag fram och nosade på sonens fötter igen 🤣😃😂😅 Dom lukade inte godare denna gången, men matten förklarar alltid hur modig jag är när jag gör sånt 👑👑👑👑 Snart ska sonen flytta till Sverige igen, för hans hus är färdigt, och han vill bo där hans barn bor. Om matten har barn och barnbarn , då innebär ju det att JAG har bröder och syskonbarn 👍😘 Även om jag är den hårigaste heheeheh Och tydligen så är mitt ena syskonbarn en Tiger 🙀🙀🙀🙀 Fast maten säger att det är hans namn! 😅 nej nu har jag ätit frukost och ska ta en sväng till ut på min kungliga balkong 👑👑 Sen är det väl dags för dagens första tupplur 💕 Ha en fin torsdag allihop Lillen & matten

Marianne elfsten
1/14/17, 4:43 PM
#10

Jahap, nu har vi nya ordningar här hos mig 👑👑👑 När matten ska öppna dörren till min kungliga balkong på natten( vanligtvis vid 4 tiden) så rullar hon över sängen och har huvudet utanför kanten.. Så när jag kommer fram är hennes huvud där..🙀🙀🙃😄😜 Jättenära mig!! Men det går rätt bra, för jag förstår ju att hon bara tänker öppna dörren 👍👍 Igår så tog jag och underökte hennes gips också, tja det luktade lite annorlunda än matten brukar göra, men det är ok. Det är lite spännande med de nya sakerna hon har, som den där stolen med hjul på….den är rätt spännande…smuger lite runt den och kollar. 😝😏 Imorgon ska sonen åka hem igen, så blir det bara JAG matten och sambon kvar. Kan hända det blir lite ensamt, eller så bli det jättebra, för att jag får ha matten för mig själv igen. Vi ska nog klara oss matten och jag ❤😘💕 Snart är det vår och då kan jag vara mer på balkongen och sen är det sommar….. Tiden går fort, matten planerar lite nya växter till mig på balkongen. Det ska bli kul tycker hon. Nu ska vi äta middag här vid fjordkanten Mjau till er alla. Från Lillen & matten

Tjeja
1/15/17, 12:05 AM
#11

❤️

Det blir nog jätteskönt att få vila lite och ha matte för sig själv ett tag ska du se lillen!

Kanske matte t o m kan få tillfälle att utmana dig lite då med någon mer klapp eller så! 😍😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
1/21/17, 7:26 AM
#12

Gooodmorrgon Allihop 🌷😺 Strålande tider här i mitt rike vid fjordkanten 😸😺 Idag och i går och i förrgår så har jag haft det sååå kul. Har väckt matten vid 5 ca….gått ut och in genom balkongdörren, medan matten ligger i sängen och försöker slippa gå upp igen. Hon tycker det är krångligt med kryckorna. Sen har jag rusat upp och ner mellan våningarna, lekt i alla rummen , sladdat in i mattens sovrum, lekt och kastat mig fram och tillbaka , rusat ut i köket!!! Ett för mig nu väldigt i tressant ställe, som jag inte varit så noga med innan.👍👍 Sen har jag stuckit och kollat genom fönstrena i mellan etaget…för att sen rusa upp och gå ut på balkongen igen!!! Matten är jätteglad att jag lekar så mycket 🤗😘 Igår kväll så satt sambon på en stol bredvid soffan där matten ligger ( hon måste ha foten högt) Precis vid min mat 🙀😳 Satt ocj kollade lite på honom och tänkte han kanske kunde förstå att han faktiskt var i vägen!!!! Tän va, han flyttade inte på sig….😾😾 Så jag blev ju till sist tvungen att gå bakom stolen för att kunna äta.😼 Allt modigare än somliga tror…..men ändå!! Men sen….fick jag lite kul åt sambon. För vi har en rätt brant backe mot garaget. Och på grund av halka hade sambon parkerat ovanför backen där det nästan ör plant. När matten gick fram för att titta ut så hör jag att hon säger: varför har du parkerat på gräsmatten !!!! Sambon rusade fram och tittade ut… Vet ni….bilen hade glidit ner hela vägen, svängt åt sidan och landat 10 cm från husväggen och 5 cm från trappen… Hehehehehe så kan det gå när man " bråkar" med en snygg lagom tjock katt vid fjordkanten 😼😼😼😸 Det straffar sig heheheh Nu ska jag en sväng till på balkongen, innan jag går och vilar mig lite efter allt busande nu på morgonen. Mjau och ha en fiiin dag allihop 😸🌷👍 Lillen & matten

Uppkatten
1/21/17, 1:39 PM
#13

❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Carmarino
1/21/17, 3:44 PM
#14

Tycker det snart börjar bli dags att matten döper om dig. Du är ju ingen "Lillen" längre utan snarare ett stort, modigt "Aslan". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
1/21/17, 5:31 PM
#15

❤️😃👍😮😃❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tarotstollan
1/22/17, 2:00 AM
#16

Lill- Aslan!❤️
Du är nästan en kopia av min "Lillen" som inte finns i denna världen mera.😕
Hans "uppfödare" ville att han skulle heta Lillen efter böckerna om Ayla "Grottbjörnens folk" men jag ville att han skulle heta Nisse efter en randig  serie kisse, så det blev en kompromiss, Lill-Nisse.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marianne elfsten
1/22/17, 9:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Ett litet kort på moi….😂🌷🌷🌷

Uppkatten
1/22/17, 10:06 PM
#18

Så otroligt söt!!!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
1/22/17, 10:15 PM
#19

Du är verkligen vacker Lillen!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
1/23/17, 9:29 AM
#20

#17 Man ser ju verkligen likheterna mellan Lillen och Aslan, fast Lillen är ju lite sötare förstås.🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tjeja
1/23/17, 3:23 PM
#21

Oj oj oj så fin och stilig och söt allt på samma gång!!! 😍❤️🐱❤️😍

Kung Lillen med STORA stiligheten! 🐱😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Carmarino
1/23/17, 3:35 PM
#22

Letade upp den första bilden på Lillen här på Katter iFokus. Vilken skillnad från då till nu! Matten, du har verkligen gjort ett jättejobb med honom, och jag är övertygad om att han är en mycket lycklig katt numera. ❤️🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Marianne elfsten
1/29/17, 9:02 AM
#23

Godmooorgon och mjau till alla 珞 Här i mitt rike vid fjordkanten händer det allt lite grejer …… Matten och jag har verit hemma ensamma, för sa,bon skulle på guttetur, hur nu det är möjligt när han är så gammal….hm…gutt..ja ja 藍 Hur som helst, matten har fått släpa sig upp och ner själv, för att tömma kattolett och ge mig vatten och kolla så allt är bra. Och det har faktiskt gått bra, hon börjar få ordning på kryckor och grejer. Även om hon är rädd att rasa ut för alla trappor när det bara är hon och jag hemma. För jag kan ju liksom inte hjälpa henne  MEN….det har legat en ldel till dammsugarmunstycket i nedersta etaget i mitt rike. Det ramlade av när sambon dammsög. Jag är rätt rädd för dammsugaren  Tvi och blä, den låter riktigt otäckt!!! Men den där grejen är intressant!!! Matten har hört att något har låtit på ett sätt som det inte brukar göra när jag leker. Men eftersom hon inte direkt, springer upp och ner, så har hon inte kommit på vad det varit. Nu på morgonen, när matten kom ner i mellanetaget, så såg hon….. Jag har burit upp den där dammsugargrejen till nästa etage  Hehehehehehe Hon tänker att jag tagit den i munnen, och det är ju klart, hur skulle jag annars fått upp den Och då förstod hon att det är DEN som jag lekt med, som har låtit annorlunda hahahahaha En lagom tjock mycket stilig katt gillar faktiskt inte bara mjuka ulliga saker att leka med!!! No no jag är ju kille och gillar lite tuffare saker också  Matten tyckte det var jättekul och hon skrattade gott när hon såg den  Idag sa matten att det ska bli snö i mitt rike….oh ❄️❄️❄️ Vi får väl se, fast jag gillar inte snö så mycket, det är lite läskigt att gå i tycker jag. Nu ska jag äta lite innan jag lägger mig för att vila lite, så jag orkar hålla matten vaken i natt  Over and out Hoppas ni alla får ha en varm mysig dag Lillen & matten

Carmarino
1/29/17, 1:11 PM
#24

Lillen du är inte ensam om att tycka att dammsugaren är en farlig sak. Du är riktigt modig som ändå försöker döda den bit för bit, så att du kan rädda matten från den. ❤️🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
1/30/17, 7:09 PM
#25

#24 😃

Jupp duktig lillen som försvarar sitt rike och matten!  👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
2/28/17, 7:51 PM
#26

Hej Lillen här 😸 Nu var det länge sedan det blev något skrivet här, matten har inte mått bra och det har varit jobbigt för henne. Hon skyller på det iallafall,. Men nu har jag lyckats få henne att skriva lite.😼 Det går mot vår här i mitt rike, och jag har varit mycket på bakongen, även när det varit snö på den, det är faktiskt lite spännande det också, och idag aå förvånade jag matten när jag trots att det ösregnade gick ut en snabbis och kollade lite heheheh I går då skulle ni sett, jag satt i det största rummet och tittade ut över badplatsen och altanen…… När det helt plötsligt dök ner en skit stor fågel!!!!! Och landade precis framför mig 🙀🙀🙀 Matten sa att det var en fiskmås…..wow stoooooor!!!! Men JAG satt allt kvar och stirrade på den, för den skulle ju inte tro att den får sitta på MIN altan hur som helst. Matten har satt fågelmat där, så den ville väl ha det tror jag 😺 Har också sett andra djur i vår trädgård, rådjur, ibland en hund….då bli matten arg, för folk ska ha sina hundar i koppel och inte i hennes trädgård säger hon. Sen har grannens katt tagit en och annan promenad hit…. Så det rör sig allt.😺 I lördags var matten och sambon borta jättelänge hela natten. Så jag var ensam hemma, matten tycker inte om det. Hon är sån hönsmatte 😹 Förra gången det hände hade det ju varit ett lodjur( förmodligen) på altanen och jag var alldelses stel när dom kom hem. Den här gången kom och skubbandes med min lagom tjocka kropp upp för trappen och kollade in dom. 😽 Allt hade gått bra, även om jag väl tyckte dom kunde kommit hem och sagt godnatt till mig 😼 Varje kväll när matten går och lägger sig, så ropar hon godnatt till mig.😻 Och då går jag upp pch kollar när hon lägger sig, det är lite intressant, för hon måste ta av sig " slalompjäxan" och det låter lite kul….hehehehe Sen luktar den rätt intressant också. Efter att jag kollat lite på det så leker jag , för jag har leksaker där inne….oj oj oj vad jag springer och hoppar och grejar.😹😹 Matten tycker jag är fantastisk 😻😻 Nu längtar vi efter att matten ska kunna komma ner på golvet, så vi kan öva oss i att klappas lite…..säger hon. Jag är nog mer skeptisk 😼 Men hon är envis så vi får se. Hoppas alla ni katter, mattar och hussar har en fin vår….eller anart vår 🌷🌷🌷🌷 För det har vi Lillen & matten

Katthemsmatten
3/1/17, 11:58 AM
#27

Vad roligt att få en uppdatering av dig - och matten. Hoppas matten snart mår bättre och slipper 'pjäxan'. Tror inte det är så roligt att vara insnörd i den och då blir man inte särskilt road av att göra någonting. Tur hon har dig, Lillen, som kan pigga upp henne. Du kan väl göra henne extra glad genom att hoppa upp i sängen när hon lagt sig så hon får litet fint sällskap?

Hoppas snart få höra om fler framsteg!❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Carmarino
3/1/17, 12:23 PM
#28

Lillen, kan du inte be matten fotografera dig när du sitter där och spanar på djuren i trädgården? Det hade varit roligt att få se lite mer av dig nu när du har blivit så fin i pälsen, och slipper "änglavingarna".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
3/3/17, 8:08 PM
#29

Hurra en uppdatering från Lillen o matten! 😍😺 Uj bad modigt av dig art vara ensam hemma end he'll natt. . . Fast vem vet? Due kanske levde loppan o njöt av att vara ensam och ha lite egen tid i ditt rike utan några betjänter att hålla ögonen på för några timmar? 😸 💕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
3/8/17, 8:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Heeeej 😸😺 Nu är det våååår säger matten, fast sen började det snöa ❄️🌨☃️ Hehehehe men det är mycket ljusare nu och det är väl mysigt, jag springer ut och in på min balkong så mycket jag kan. Men före klockan 06.00 släpper inte matten ut mig. Nån ordning får det vara säger hon 😺 Det har inte hänt så mycket sedan sist. Matten planerar att göra förbättringar på min balkong och funderar på vilka växter det ska vara , för i år säger hon, ska jag få en egen " djungel" Fast utan farliga ormar och sånt 🤣🤣 Det tar nog en liten stund till, men vips så är det vår och allt blommar särskilt ogräset säger matte. Idag hade min mjukmat, som jag får till frukost tagit slut🙀🙀 Då fick jag makrillfile i tomatsås…..fast tomatsåsen var avspolad…. Ja ja i brist på bröd får man äta limpa, men lite gott var det allt. Jag sa till matten att nu får hon allt skärpa sig och åka till affären och handla till mig 😼 Det är ju trots allt JAG som är boss här!! Jo visst ja, det har ju hänt en sak!! Matten har flyttat min ena kattolett ända in i tvättstugan.. Det är en bit att gå, men väluppfostrad lagom rund katt i sina bästa år fixar det!! Och helt ärligt vem vill inte sitta i fred och göra sina behov?! 😸😸 Over and out Och jag hoppas att alla katter, mattar och sambor Får en fin solig härlig dag Lillen & matten Psakickar med en bild på mig ajälv, när kag sitter på min balkong i morse 😻

Carmarino
3/8/17, 11:36 AM
#31

Fina Lillen, det syns ju verkligen vem det är som bestämmer i huset. Och vilken tur att matten har byggt den fina balkongen till dig, så att du kan vara ute, fast på ett tryggt sätt. ❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Katthemsmatten
3/8/17, 12:38 PM
#32

Lillen, sötaste katten jag vet (tur att inte mina egna pälsklingar kan läsa det här).

Din matte är så klok som låter dig utvecklas i lugn takt genom små förändringar som utmanar dig. Klart att en lagom rund, väldigt söt kisse vill sitta på kattoletten i fred. Ser fram emot många fina bilder på dig i din djungel när våren kommer på riktigt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Tjeja
3/8/17, 6:04 PM
#33

Du är såå fin Lillen att jag får dåndimpen av dina bilder! 😍😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
3/31/17, 6:08 AM
#34

Hej Lillen här 曆 Nu har jag väckt matten , klockan är 05.50, jag ville ut på balkongen, men hon ville sova. Så jag lekte lite med ett garnnystan, men en lång bit snöre som hängde efter. Plötsligt så hörde matte att jag lät konstigt jag liksom smaskade… det lät som när jag ibland får hår i munnen. Men jag hade tråden i munnen och nystanet hängande på utsidan av munnen, och kunde inte få ut tråden  Matten kom upp och försökte försiktigt komma så nära mig att hon kunde ta tag i nystanet, men se då stack jag iväg. Matten försökte på olika sätt närma sig mig men det fick hon inte…… Till sist så bet jag av snöret. Matten är orolig, vad sjutton gör man med en katt som ätit en bit snöre???? Är det farligt?? Vad ska hon göra??? Hjälp!!!! Lillen & matten

Annons:
Uppkatten
3/31/17, 8:30 AM
#35

Ja, tyvärr kan det vara farligt. Tag kontakt med veterinär omgående.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marianne elfsten
3/31/17, 8:48 AM
#36

Är på väg , ska försöka få den lille rädda in i buren 😥

Uppkatten
3/31/17, 9:14 AM
#37

Håller tummarna för att det går bra för er! ❤️❤️❤️Inte roligt när katter äter sånt de inte ska… och det är så lätt hänt… Hade själv några oroliga dygn en gång, med en  liten skyggis, men som tur var kom det främmande föremålet ut den naturliga vägen… Det var många kattbajskorvar att mosa och leta igenom innan jag var säker på att det hade passerat…. och ständig beredskap att åka in till veterinär om hon skulle visa tecken på att må dåligt…. Tänker på er ❤️.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

kattöga
3/31/17, 9:29 AM
#38

Oj, lilla Lillen! Hoppas att veterinären får ut garnbiten snabbt o lätt!

Håller tummarna jag också! ❤️🐱

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Marianne elfsten
3/31/17, 10:13 AM
#39

Sitter hos veterinären nu. Lillen sövd, de ska se om det går få ut den utan operation. Otur det var fredag sa doktorn för man kan avvakta och se om det kommer ut naturligt först. Vågar man vänta över helgen? Onödigt operera om det inte behövs särskilt med tanke på att han är svårskött vid eventuella stygn

Marianne elfsten
3/31/17, 10:14 AM
#40
Marianne elfsten
3/31/17, 10:14 AM
#41
Annons:
Marianne elfsten
3/31/17, 10:14 AM
#42
Tjeja
3/31/17, 12:19 PM
#43

Oj… texten du försökt skriva /bild du försökt skicka kom inte med i #40- # 42

Men jag med håller alla tummar och tår för Lillen!!! Usch snören kan bli otäcka saker att tugga i sig för kissar! 

Tummållning tumhållning hoppas det löser sig snabbt och enkelt för er ändå så att de lyckas få ut tråden utan komplikationer!  ❤️❤️❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Katthemsmatten
3/31/17, 12:20 PM
#44

Hoppas att de får ut tråden. Låt veterinären avgöra om det är ok att vänta eller ej. Det kan man inte bedöma utan att ha träffat katten och se hur tråden sitter. I bästa fall har han inte svalt ned tråden utan den sitter en bit ned i svaljet bara.

Håller tummarna för er!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marianne elfsten
3/31/17, 2:25 PM
#45

Nu är vi hemma från veterinären. Lillen❤ Blev sövd och så fick han kräkmedel= ingen reaktion Dom kollade ner i svalget och röntgade, men kunde inte se tråden. och eftersom han inte är dålig eller hängig just nu, så är det bara att avvakta. Vi fick en operationstid ifall det skulle behövas på måndag. Vi ska nu hålla koll på honom, om han får diarre, eller kräkningar så är det ok. Men börjar han bli slö och se sjuk ut, får vi åka till djursjukhuset istället, akut. Oj oj oj.. Nu ligger han under sängen . Har ställt fram extra god mjukmat och vatten. För det är bra om han äter. Bara att vänta och hoppas på det bästa. Att den kommer ut av sig själv. ❤❤

Uppkatten
3/31/17, 2:41 PM
#46

Då håller vi tummarna allt vad vi kan! Var noggrann med att mosa och "smeta ut" alla kattbajskorvar nu så att du ser om det här kommer ut eller inte. Undvik att försöka dra ut något ur katten om det börjar sticka ut.

Stackars matte och Lillen, sånt här är inte roligt.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marianne elfsten
3/31/17, 3:06 PM
#47

Jo jag hoppas han kommer äta mcyket och gå på toan, fast han går bara en gång om dagen, och iregel på natten. Undersöka ska jag och absolut inte dra i något…det hade han aldrig låtit mig försöka med heller. Tack 🌷💕

Tjeja
3/31/17, 7:13 PM
#48

Tummhållningen fortsätter för aptit och bajsresultat!!! Heja Lillen och matten! 💕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Tarotstollan
3/31/17, 7:45 PM
#49

Oj, oj, oj, vad har du nu hittat på Lillen? 😮 Det här låter inte bra, att skrämma upp undersåtarna på detta viset.
Håller tummar, tår och tassar att det skall gå vägen och att tråden kommer ut snyggt och prydligt den naturliga vägen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marianne elfsten
3/31/17, 7:54 PM
#50

Efter att ha legat under sängen i fem timmar, åt han mjukmat och gick mot nedervåningen, där lade han sig precis nedanför trappen. Aldrig att han lägger sig där annars. Inte verkade han reagera när jag stod i trappen heller. Nu har han ju varit sövd så den sega reaktionen kommr väl an på det. Han gick också efter en stund till sin kattolett på samma våning. Men det hade inte kommit något. 😕 Verkade som han ville men inte kunde…eller så fick han felsignaler. Håller verkligen tummen för att han går på kattoletten och snöret också kommer ut!!!! Nu ligger han under soffan på samma våningsplan han gick ner till. Orolig matte 😳

Uppkatten
3/31/17, 8:47 PM
#51

Att katter är sega efter sövning är normalt. Det kan också ta ett tag innan "bajseriet" fungerar efter att katten varit sövd. Så den biten är förmodligen helt i sin ordning. Men förstår att du är orolig, och naturligtvis ska du ha fortsatt extra koll. ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
3/31/17, 8:49 PM
#52

När min katt hade svalt ett främmande föremål (en remsa av ett plastliknande material) så vill jag minnas att det tog ca 3 dygn innan det kom ut, och att jag hade fått information om att det kunde ta längre tid än så innan det kom ut den naturliga vägen. (Hon hade då inte varit sövd och bajsade flera ggr innan föremålet äntligen kom ut).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marianne elfsten
3/31/17, 10:56 PM
#53

Lillen ligger fortsatt längst ner i huset, kollar man till honom, så reagerar han inte mycket om alls. Och ser han på mig så vänder han sig om. 😳 Nu låg han och sov…hoppas jag. För han rörde inte ett morrhår eller ett ögonlock när jag tittade till honom 💕❤ Sambon ska kolla honom innan han lägger sig, men förmodligen går jag upp inatt och tittar. Åh vad jag hade blivit glad att bli väckt kl 4.00 av en Lillen som jamande vill ut på balkongen ❤

Tjeja
3/31/17, 11:06 PM
#54

Förstår det… Fortsätter hålla tummarna här med!❤️

Men sannolikt är han fortfarande seg efter sövningen och en sövning i sig stoppar upp tarmrörelserna så det tar även ett tag för tarmen att "vakna" ur sövningen med.  Så med största sannolikhet kommer inget dramatiskt hända i tarmarna under natten oavsett i alla fall.

Försök att sova gott ändå Marianne. Lillen behöver ju också vila efter skräckupplevelsen av att bli körd till veterinären stucken och sövd också. Imorgon ser du mer hur Lillen egentligen mår när effekten av sövningen gått ur.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
4/1/17, 7:35 AM
#55

Godmorgon Natten har varit lugn, jag har hört Lillen gå över golven, men sakta, inte som vanligt. Han har inte varit på lådan, varken kissat eller bajsat. Kissade gjorde han igår en gång efter alla timmar under sängen och soffan. Han är seg…..rör sig sakta och verkar tagen. Trött? Eller ont? Men han äter lite! Mjukmat sa veterinären är bra, så det har han ätit lite nu på morgonen även satte han sig och tuggade lite på torrfodret. Men jag undrar om han har stopp i tarmarna, och att det är därför han är seg… Vet ju hur man känner sig om sådant händer. Han gick och tittade efter lådan, men den hade jag ställt precis vid dörren till sovrummet. När jag gick upp låg han mitt på golvet , inte avslappnat på sidan eller så utan mer ihopkurad med huvudet lutande nedåt. Och visade ingen reaktion på att jag kom och pratade. Först efter en stund så såg han upp… Inte som vanligt att han gick sin väg utan han satt en stund innan han gick sakta vankande uppför trappen. Ska ringa veterinären idag och avge rapport. Hoppas allt jag kan att magen sätter fart, och att den förbenade snöret kommer ut. Men om nu snöret rullat ihop sig och blockerar…… 🙀🙀 Hönsmatten orolig igen ❤🌷

Annons:
Tjeja
4/1/17, 11:25 AM
#56

Borde ju piggat på sig från sövningen under natten kan jag tycka. Fortsätter hålla tummarna, tassar och tår här! Fast att han ätit är ju ett positivt tecken ändå. Ja hör med veterinären. Om han verkligen har ont och bekymmer vill man ju inte vänta för länge heller.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
4/1/17, 12:25 PM
#57

Nu jag jag varit hos veterinären, tyvärr hade de bytt dag, så det var inte samma som igår. Hade inte Lillen med, utan en video där jag spelat in hur han går och ser ut. Han går ju långsamt, och rör sig långsamt. Låg på golvet när jag kom hem, smakade på aåsen till maten. Gick ner för trappen,åt några godisar kag lade till honom. Men han ser ledsen ut, och det är SÅ svårt att avgöra….. Vad och när man ska åka till sjukhuset…..

Uppkatten
4/1/17, 6:17 PM
#58

Ja, det är verkligen jättesvårt att avgöra… Hoppas-hoppas-hoppas att han snart går på lådan och piggar på sig… ❤️❤️❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Carmarino
4/1/17, 6:20 PM
#59

Håller alla tummar och tår att han ska bli pigg och glad igen. Det är så tärande att gå och vänta. 🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
4/1/17, 9:25 PM
#60

Håller också tummarna för att det ska gå bra med Lillen. 🤗

Tjeja
4/1/17, 9:27 PM
#61

Ja håller med så svårt att veta. Kan lika gärna varit känslig och segdragen efter sövningen som något bekymmer.

Håller också tummar och tår att det kommer ut med bajset snygg och prydligt utan problem snart!

Vad sade veterinären då när hen såg videon? Antagligen samma sak som oss att det är svårt att säga från bara beteendet förstås, men ändå? i övrigt? ska du rapportera till veterinären imorgon igen om inget annat eller?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
4/2/17, 2:25 AM
#62

Halleluja 😉 Eller vad man säger…… Lillen gick och bajsade 2.15….. 👍👍👍👍 Sällan blivit så glad över att få gå upp och leta genom avföring som då. Hittade bitar av snöret i mindre och större bitar. Men helt klart snöre!!! Tjohooo, hoppas det var allt! Om inte så är det iallafall inte längre en lång, utan eventuellt småbitar som säkert kommer nästa gång. Lycklig matte ❤ Och lycklig Lillen, första gången han jamar sedan detta började 😸😸 Han fick till och med gå ut på balkongen fast klockan är mitt i natten. ❤😸🎂😘🇸🇪🌷 Natti natti Lillen & matten 🌷🌷🌷🌷🌷🌷

Annons:
Tarotstollan
4/2/17, 6:10 AM
#63

 Ibland skall man vara glad åt kattbajs!😉
Hoppas att resten kommer under dagen.👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Uppkatten
4/2/17, 8:17 AM
#64

Å vilka goda nyheter!!!! Då håller vi tummarna för att det fortsätter lika bra! ❤️Klart att man ska få gå ut mitt i natten när livet varit jobbigt ett tag. 🙂Hoppas ni kan börja slappna av lite nu Lillen och matte.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marianne elfsten
4/2/17, 9:08 AM
#65

Godmorgon 😸 Lillen här hehehe Idag är jag jättetrött, för efter mattens framfart med lilla mig, så blir man ju helt slut🙀 Iallafall så förstår kag att det var för min egen skull, men läskigt var det ändå. Tillbaka till varför jag är så trött, jo efter att matten fick glädje fnatt, när jag bajsat.😹 Så ville jag ut på balkongen, och det fick kag fast klockan bara var runt 2 på natten, sen ville jag ut och in igen så många gånger att matten tappade räkningen 😉 Men det gör inget för jag ligger under mattens säng och tänker sova hela dagen 😴😴😴 Matten däremot såg lustigt trött ut nör hon gick upp för en stund sedan 😂😊 Men så är det ibland för mattar, för trots allt är det vi fyrfotiga ulltussar som bestämmer 😻😺 När jag ändå var hos veterinären så bad matte dom raka mig för jag började få tovor, så det gjorde dom. När vi sen kom hem och jag kom ut ur transportburen såg matten att de bara rakat en liten bit på ryggen 😕 Det tyckte hon inget vidare om, för det växer ju hår på hela mig!! Men det var så dags då. Dom hade också glömt en elastisk binda på mitt ben, som matten tänkte försöka sig på att få bort idag. Men den tog jag bort i morse 😺 Kunde ju inte vänta så länge💕 Nu måste jag sova och vila mig lite Ha en härlig solig dag allihop För det har vi hör vid fjordkanten 🌷💐🐝🐞🦋🌷💕

Carmarino
4/2/17, 11:28 AM
#66

Åh vad skönt att höra! Nu kan vi, alla dina fans, också pusta ut.
🤗❤️❤️❤️🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Uppkatten
4/2/17, 11:53 AM
#67

Ja, man får hålla ordning på veterinärerna när man har en långhårig skyggis…! 🙂Inte bra att skicka hem skyggisar med elastiska lindor på benet, bra att det löste sig. 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
4/2/17, 2:32 PM
#68

#62 Tack för rapport och Grattis båda två! Skönt att det dumma garnet kom ut som det skulle. 🙂

Tjeja
4/2/17, 10:04 PM
#69

Hurra vad skönt! Tummhållning att det sista följer med ut lika fint! 🎉🎈👍 Men vilket fusk av veterinärerna att bara raka en bit ! De tog förstås bara "de värsta tovorna" som var uppenbara då förstås eller nåt…? Uppenbarligen inte skyggismedvetna veterinärer. Hoppas både matten o Lillen fått återhämtat sig idag nu när oron kunnat lägga sig lite! 💚💛💜💖

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Uppkatten
4/2/17, 10:44 PM
#70

Långhåriga skyggisar ska alltid helkroppsrakas, få samtliga klor klippta samt få tänderna kollade när de ändå är sövda… 😉Ja, eller nästan i alla fall…. 😃

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marianne elfsten
4/3/17, 7:36 AM
#71

Just det med rakningen och den glömda lindan tyckte jag väl var trist. Man åker ju inte in i onödan med en skygg katt, eftersom det är så jobbigt för honom. Vi var inte på vår vanliga klinik, förmodligen var det därför det blev konstig klippning. Men jag var väldigt tydlig med att han var skygg/ varit vild…. Å andra sidan är det absolut viktigaste att Lillen, den fyrbenta lurvtussen är en glad, pigg katt, utan trådar i magen, som både igår och idag går med samma spännstiga steg aom vanligt och nog insåg att han visst fick lov att gå ut kl2.00, så nu är det minsann lov att försöka sig hela tiden 😂😂😂😺😺😺 Matten& Lillen, som bisittare

Carmarino
4/3/17, 8:21 AM
#72

Det finns inget som är så lätt för en katt som att skapa sig en vanan. En gång räcker för att det ska bli rutin. Att lära katterna av med något är däremot betydligt svårare. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kattöga
4/3/17, 12:07 PM
#73

Hurra! Vad glad jag blir! Garntrådar i sandlådan är toppen…! Hoppas allt kommit ut eller att det sista tittar ut idag. 
Vilken lättnad för dig, Lillen, och för alla dina undersåtar!

Nattbesök på balkongen - klart som korvspad att man ska få göra det efter en sån pärs och så här på vårkanten! 😉

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Marianne elfsten
4/3/17, 5:31 PM
#74

Hoppsan….🙀 Idag när matten kom hem, så hade jag kräkts på golvet. Och det verkade vara garn….med några hårstrån i… Matten dissikerade det och försökte se, inte helt enkelt, men helt klart var det garn också.🤔🤔🤔 Veterinären ringde matten idag och frågade hur det hade gått 👍👍 Aå matten sa att det verkade ha kommit ut bakvägen, och sen att jag kräkts idag. Jag brukar inte kräkas. Så detta var ovanligt. Veterinären sa att om jag verkade pigg och som vanligt och inte kräktes igen, så skulle vi bara avvakta. Matten blev förståss orolig igen..😕🙀 Hon är hönsmamma mattwn 🐥🐔🐔🐔🐔 Men hon ställde snabbt fram god mjukmat för att kolla om jag ville äta, vilket kag gjorde och så ska hon se om jag kräks mer efter det… Nu vilar jag mig bakom soffan i mellanvåningen 😽 Måste ju vara pigg till inatt så jag får gå ut på balkongen 😻 Lillen & matten

Uppkatten
4/3/17, 6:48 PM
#75

Jaa du Lillen, nu har du verkligen chansen att dressera matten och få henne precis dit du vill!  ❤️Ha det så kul på balkongen i natt! Här hemma finns också en nattuggla som gillar nätter på balkongen. Och det är inte jag.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Carmarino
4/4/17, 10:12 AM
#76

Lillen, även om du inte brukar kräkas annars så är det inte så konstigt om du gör det när du ätit sådana konstiga saker som garn. Det är kroppens sätt att göra sig av med saker den inte vill ha, och det är ju bara bra att det kommer ut "bägge vägarna". Då blir du av med det snabbare. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Marianne elfsten
4/4/17, 9:28 PM
#77

Wooooow…😳😳😳😳 Matten har hållit koll på mig hela dagen för att kolla om jag kräkts igen, men kag har heller inte bajsat sen igår morse. Matte tänkte att faran kanske inte var över. Nu har hon gett mig mjukmat flera gånger för hon tänker det är bra för att få igång magen och så är det blött. Nyss så gick jag på kattoletten och bajsade.. Matten tog och dissikerade för att kolla….hon höll på att svimma!!!! 😮😲 Det var en snörbit som var ca 40!!!!! Cm lång!!! Herregud sa matten. Hon har hela tiden trott att den var ca 15 cm. Alltså måste det ha rullat upp sig en del innan jag fick bitit av det!! Matten säger att jag är en otrolig katt❤️❤️❤️ Och att hon ju trodde att allt var ute…. Nu borde det väl ändå vara slut på detta!! Matten sitter och är förvånad.. Själv är jag på balkongen och kollar läget, rätt pigg och glad 😊 Lillen & matten

Uppkatten
4/4/17, 10:13 PM
#78

Usch…. lilla kissen, hur lång bit lyckades han svälja egentligen…. Jag har hört att katter har svårt att spotta ut när det väl har "fastnat" på tungan, därför blir det att de sväljer istället… Måtte det vara över nu. Matte får fortsätta att smeta ut kattbajskorvar och ha koll….

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tjeja
4/5/17, 1:36 PM
#79

😮 40 cm, låter som ett halvt garnnystan nästan. Lilla kisse du måste varit mätt efter den "måltiden"! 

Hoppas allt är ute nu, men säger som Uppkatten, stackars oroliga matte får nog mosa bajskorvar ett tag till och hålla koll för säkerhets skull!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Katthemsmatten
4/5/17, 2:44 PM
#80

Vilken evinnerlig tur att garnet faktiskt följde med genom tarmsystemet och inte behagade sno ihop delar av det. Nu får du ta det vackert i framtiden, Lillen. Du har bara 8 liv kvar!! Eller kanske 7. Med tanke på hur ditt liv började finns det risk för att du gjort av med ytterligare ett utan att matten vet det.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marianne elfsten
4/6/17, 7:07 AM
#81

Trallalallallala…här är en Lillen som är gla 😸😺 Det är nu VÅR….🦋🐞🌺🌸🦆🐝🦉🐌 Och fåglarna sjunger och väsnas väldigt tidigt på morgonen och DÅ ska jag UT!!!! Basta!!! Matten får bara ge sig om hon ska få någon sömn alls. Jag jamar och jamar och jamar tills hon inte orkar mer…😽 Inte envis, bara bestämd. Sen sitter jag och jamar lite väl ute på balkongen också…😸😺😼😻 Så jag har det fint😸 Matten hon kollar kattoletten och dissekerar…..😳 Inte det mysigaste direkt, men vad gör väl inte en lydig snäll matte för sin älskade katt😊 Hon har kommit på nu, hon har ju aldrig kollat mitt bajs förr 😃, att allt hår jag får i mig vid tvätt etc kommer ut den vägen. Hon vet ju att det är väldigt ovanligt att jag kräks. Så nu har hon koll på det också, inga hemligheter här inte 😽😽😺 Inga fler garn bitar, så vi ör rätt övertygade om att den där låååånga biten var allt!! Hon pratade också med sin mamma, mormor, som gjorde den där lekgrejen till mig, för att höra hur lång hon trodde den varit. Men mormor var inte riktigt säker, trodde den nog var så lång som den biten som kom ut. Det växer så det knakar ute i hagen och på balkongen, och i lådorna matten har innne.🌸🌺👍 Det blir en bra blommig vår och sommar tror jag. Lillen & matten

Carmarino
4/6/17, 10:52 AM
#82

Vad skönt att höra Lillen. Säg nu till matten att ta bort alla garnnystan och annat som en liten lagom rund katt i sina bästa år kan tänkas tugga i sig. Tror det är lugnast så - för matten i alla fall. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kattöga
4/6/17, 1:18 PM
#83

Fy bubblan vilken lång garntråd! Och vad skönt att den verkar komma ut av sig själv. Förhoppningsvis är hela ute nu! Efter en sån pärs är Lillen-katter värda att få vara utomhus när de vill! ;)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Marianne elfsten
4/6/17, 10:50 PM
#84

Godkväll från den modigaste katten vid Oslofjordens kant 😽 Oj oj vad det är spännane här alltså!! Matten hör ju att jag jamar även när jag sitter ute på min balkong…och funderat en del på varför. Idag jamade jag väldigt mycket när jag satt där…sen sprang jag fort ner ett halvt etage och och började kolla ut genom ett av fönstren ( alla fönster går från golv till tak) Jag satt där och tittade….matten kom för hon undade vad som hände. Då såg hon tt i ett annat fönster än det jag tittade i , var det en katt som tittade IN. Efter en stund fick jag syn på den !! Då skulle ni sett mig, jag smög sakta frammåt, med öronen bakåt låg gång…och morrande!!!! Sen satt jag och stirrade på den andre katten fortfarande morrande!!!!😼😼😼 Matten var helt förvånad, en morrande Lillen 👍🌷 Det är ju klart, ingen annan katt ska försöka sig på att smyga runt MITT hus!!! Matten berättade sen att det var grannens katt, hn brukar gå runt här. Förmodligen är det honom jag jamar åt på balkongen tror matten. Jag är faktiskt mycket tuffare än vad somliga tror 😼😼😼😼 Over and out Från Tuffa Lillen & matten

Katthemsmatten
4/7/17, 11:32 AM
#85

Tuffa Lillen, klar du ska tala om för grannkatten att den ska hålla sig i sitt rike och inte i ditt! Tur att det var grannkatten och inte en lokatt i alla fall🙂

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marianne elfsten
4/13/17, 6:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Glad Påsk till er alla Matten och jag sticker till Blåkulla idag, hemma igen på påskdagen Har dagen till ära färgat pälsen lite 😂 Lillen & matten

Carmarino
4/13/17, 6:44 PM
#87

Glad Påsk Lillen och matten. Hoppas pälsen får tillbaka sin fina färg när du kommer hem igen. Be matten flyga försiktigt så att du inte trillar av kvasten. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
4/13/17, 6:48 PM
#88

😃Glad Påsk PåskLillen och PåskMatten!😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tarotstollan
4/13/17, 8:15 PM
#89

Då kanske vi ses på Blåkulla! 👍Glad Påsk!✨

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[[eskils_]]
4/13/17, 10:46 PM
#90

Glad Påsk! 🌛🐱

Annons:
Carmarino
5/2/17, 12:15 PM
#91

Gick flygturen hem från Blåkulla bra, och framför allt, har pälsen fått tillbaka sin normala gyllengula färg? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
5/2/17, 11:44 PM
#92

Bra fråga #91 jag undrar också! 😊

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
5/4/17, 6:01 PM
#93

Oj oj oj det tog tid att komma hem från Blåkulla, vi fick kvasthaveri matten och jag 🙄😜 Men efter en del traskande och till sist liftning med en annan kvastkörare så är vi nu hemma 😂😂 Matten har också haft födelsedag, så det har varit massa folk här, den som stannade längst var mormor, hon var här en vecka. Hon är väl okey, men de andra är jag lite rädd för 🙄Så jag har legat under sängen, och under en soffa. Men mest under mattens säng, där också balkongdörren är 😊 Det har visat sig att jag har en annan katt som smyger runt mitt hus hela tiden, flera gånger om dagen 😖 Och den katten ställer sig på bakbenen och kikar in på min balkong…😳😳😳😳 Jag blir irriterad och jamar och pratar surt, och går ner i vardagsrummet för att klaga till matten 😡 Men hon vet inte vad hon ska göra åt det. Det är namligen grannens katt, och han försöker hela tiden komma in när matten är på altanen, så matten måste skynda sig få igen dörren när hon går in eller ut. Igår sa sambon till matten att han tänkte stänga dörren till sovrummet, så inte jag skulle kunna komma in och jama, när jag vill ut. Klockan 4.00 tycker han är lite väl tidigt att bli väckt…kanske det. Men JAG vill ut då. Sen ger jag mig inte fören någon öppnar. Och sambon orkar inte för han måste ju jobba också. Matten sa att hon inte tycker om att stänga dörren när hon sover, så hennes förslag var att antingen sov de med öppen dörr, eller så kunde sambon sova i gästrummet. Min matte ÄLSKAR mig ❤️❤️❤️ Fast det kanske inte är så bra om hon skämmer bort mig för mycket ☀️ Sa,bon börjar prata om semester igen, och matten blir så orolig. Hon känner ingen så väl , att hon vill ge dom nyckel och kod till huset. En kompis hon har förstår inte att jag faktiskt är en väldigt blyg katt. Hon föreslår hela tiden att jag ska gå ut, eller gå i koppel en gång sa hon till och med att jag kunde sitta i buren när matten skulle gå bort, för då kunde jag följa med 😳😳😳 Men matten säger gång på gång att jag inte är tam nog. Verkar inte som hon förstår…eller kanske inte lyssnar. I vilket fall som helst är det bekymmersamt för matten. Hur gör man när man har en sån goding som mig?? Och ändå vill åka,bort några dagar. Någon som haft detta problemet? Vi har hur slm helst sommarvärme nu och matten har satt ut massa grönsaker och växter på min balkong, de är lite små ännu, men de växer nog till sig, och dom är goda att bita på 😂😂😂 Det var lite nyheter från den håriga vackra blyga katten vid fjordkanten. ( dom klippte ju bara en liten,iten bit) Mjau från Lillen & matten

Uppkatten
5/4/17, 6:16 PM
#94

Kanske mormor kan vara kattvakt om matten vill åka bort några dagar?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marianne elfsten
5/4/17, 7:07 PM
#95

Uppkatten, mormor är 87 år och bor i Örebro. Det är ett problem som måste lösas, fortsätter fundera. Under tiden är Lillen glad att allt är som vanligt ❤️

Uppkatten
5/4/17, 7:21 PM
#96

OK, då kanske det inte är det bästa alternativet 🙂.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tjeja
5/5/17, 3:05 AM
#97

Uj det var mycket som hunnit ske sedan sist du skrev! Kvasthaveri, kalas, korkade tvåbeningar som inte förstår sig på Lillen-katter så väl som matte ♡ gör och grannkatter som smyger runt knutarna. Förstår ju förstås varför grankatten är så nyfiken! En sådan revirkung i ett så praktfullt revir med en sån klok undersåte som matten, vem vill inte få undersöka och ta del av det liksom?! 😉 Stackars matte som inte känner någon pålitlig och skyggkattsförstående person tillräckligt för att kunna få någon semester ett par dagar. Du förstår Lillen att alla behöver få ett par dagars ledigt ibland. Även så trofasta undersåtar som matten! Hoppas hon lär känna någon bra kattmänniska tillräckligt bra snart så von vågar lita på att du blir väl omhändertagen, förstådd och respekterad! Tyvärr inte allt för lätt att hitta personer som din matte. Men matten finns ju och det är nog som bevis för att det måste finnas fler! Håller tummarna att ni ska hitta någon bra lösning snart som både du och matten känner er trygga med. 💕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
ApanAnn
5/8/17, 2:56 PM
#98

Vår blygis med kaxig syrra har vi hyrt in på katthemmets pensionat. Men eftersom de kommer därifrån litar vi på att personalen och volontärerna förstår att människor kan vara lite läskiga först. De gillar inte att åka bil dit, men jag är helt säkra på att de får bra omvårdnad där. Jag har funderat på om det inte vore lugnare för katterna att stanna hemma med kattvakt istället, men känner ingen så bra att de är betrodda som kattvakt… Svårt det där!

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Marianne elfsten
6/21/17, 1:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Hej allihop Här kommer en sommarhälsning till alla katter, mattar och hussar 🇸🇪🌷❤️ Här vid fjordkanten är det lugnt, men matten har rest väldigt mycket, så därför har vi inte skrivit något. Men allt är bra och jag skickar en bild från min balkong 🌷❤️💕🌻 Lillen & matten

Marianne elfsten
6/21/17, 1:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

En till…

Carmarino
6/21/17, 1:30 PM
#101

Så mysigt ni har det där på balkongen. 🙂

Har Lillen fått en egen gräsmatta (låda)?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kattöga
6/21/17, 1:33 PM
#102

Ah, vilka härliga bilder! Du ser så harmonisk och avslappnad ut nu Lillen! ❤️ Med nyfikna och öppna ögon! 

Du ser verkligen ut för att njuta av ditt "nya" Paradis!

Ha en riktigt skön Midsommar och sommar nu! Jag hoppas att matten har semester snart, så att ni kan vara tillsammans hela sommaren! ;)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Katthemsmatten
6/21/17, 2:23 PM
#103

Underbara bilder på Lillen. Säger som övriga, han ser så harmonisk och avslappnad ut nu. Ljuvligt söt och fin liten kille ❤️

Glad midsommar till er alla där vid fjordkanten!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marianne elfsten
6/21/17, 3:04 PM
#104

😊😊😊👍 Jo då det är många växter där som jag gillar, tuggar lite på dom också… Tomater, mangold, vinbär, blomstertobak, blomsterbönor, japansk körsbär och så har jag vildvid. Och min egen tuggis…står där. Vinranka har jag också. Och en liten gräsmatta. Matten är säker på att jag kossar i den heheheh Så hon odlar en ny också….👍👍👍 Matten har dörren öppen hela tiden, utom när hon inte är hemma, eller om det regnar. ❤️🇸🇪😊

Annons:
Carmarino
6/21/17, 3:26 PM
#105

Men Lillen då, du har väl inte börjat tugga tobak? 😮😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
6/21/17, 11:15 PM
#106

Åh, så fint du har det i solskenet på din balkong!👍🐱

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tjeja
6/28/17, 10:54 AM
#107

Gosh vilken härlig balkong du har Lillen! ❤👌Förstår varför du ser så avslappnad och nyfiken ut! Skönt och massa spännande att sniffa och tugga på! 👍 Men akta dig för tobaken den är varken god eller nyttig! 😉😂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
8/18/17, 9:18 AM
#108

Hej alla kattlovers 😘💕 Nu måste matten faktiskt skriva lite igen, hon har inte mått bra en stund, men nu är det lite bättre. Allt går bra här, gäster har kommit och gått. Hm.. Grannarna har börjat bygga ett garage så det är mycket oväsen som inte en lagom tjock katt i sina bästa år uppskattar. Därför är jag mest på min balkong på nätterna….😸 I förrgår ska ni veta, då kom matten och talade om att NU var et dags för det årliga besöket på " kattspa" 😼😼 Så hon lirkade och motade mig lite, tills vi kom in i ett rum där hon motade mig in i ett hörn. Det gick faktiskt väldigt bra, även om jag blev stressad, så klev jag helt lugnt in i transporten när jag förstod att det var så det ändå skulle bli 🙄 Kan inte säga att det var kul, men det gick helt fint. Blev klippt, fick klo manikyr och tandvård, samt en generell hälsokoll 👍👍 Allt bra, jag är nu en lejonkatt…och helt ärligt är det lite svalare nu..😸 Matten var väldigt imponerad av mitt mod när det gällde transporten och bilåkandet ❤️ Är allt rätt mosig och förståndig 💞❤️ Hoppas att alla andra katter mattar och hussar haft en fin sommar också Lillen & matten

Carmarino
8/18/17, 10:07 AM
#109

Vad modig du har blivit Lillen. Kan vi inte få se en bild på din tjusiga frisyr, nu när du är nystylad och fin? Ett lagom tjockt lejon i sina bästa år ser man ju inte varje dag. ❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Marianne elfsten
8/18/17, 3:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Det kommer en lite dålig bild här. Matten är lite dålig på sin nya "bräda" 😁😂🤣

Carmarino
8/18/17, 3:54 PM
#111

Så det är inte Lillen som är lite ljusskygg då? 😉😃

Ett riktigt stiligt lejon är han minsann. Kan tänka mig att han tycker det är skönt att slippa all den tjocka pälsen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tarotstollan
8/18/17, 8:51 PM
#112

Å, så fin du är Lillen!😍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marianne elfsten
8/19/17, 9:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#113

Trallallala här sitter faktiskt JAG King og the balkong ❤️😘💞😸

Uppkatten
8/19/17, 9:23 PM
#114

SÅ söt!!! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Carmarino
8/20/17, 6:06 AM
#115

Lejonet är även balkongens konung, inte bara djungelns. 🙂Vackra Lillen. ❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Katthemsmatten
8/21/17, 12:50 PM
#116

Lejonklippt kung av balkongen. Sötare kan man inte vara! ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Tjeja
9/14/17, 10:30 PM
#117

Fina stiliga Kung Lillen! 😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
9/24/17, 2:49 PM
#118

Hej allihop, idag ör det min födelsedag i dubbel bemärkelse 🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🐈🐈🐱🐱🌷🌻⚘🌷🌺🌻 Blir 4 år idag, enligt veterinären 🌷🌷 Och jag har bott hos matten & sambon i 2 år 💕💖💗 Det känns som väldigt länge sedan jag som lite jätterädd mager katt flyttade in i mattens arbetsrum. Men det har gått frammåt med stora steg…för jag är världens bästa katt säger matten 💖 Spatserar runt i hela huset, sitter på mattan framför soffan och tvättar mig, även när någon sitter där 😁 Fast avvaktar om ågon går rätt mot mig. Men den sista månaden har jag blivit mycket tuffare!!!! Som den här helgen har mattens långa son, med barn och tjej varit här. Visst jag stack och lade mig under mattens säng först, för jag ville kolla lite vilka der var som kom in i mitt hus. Efter någon timme så fick jag nog av att se på sängbotten, så jag gick fram till trappen och kollade ner på dom där de satt i mellan etaget ☺ Bestämde att dom var skapligt ofarliga, så jag satte mig precis vid kanten och tvättade mig, innan jag gick ut på min balkong 😁😉 Jag ska snart få något extra gott till middag sa matten, hon troďde inte att jag ville ha tårta 🤣😂 Och det har hon helt rätt i. En lagom tjock katt i sin bästa ålder vill ha makrill!!!!! Mums fillibabba…😁😂🤣😃 Ska ta en sväng ut på balkongen nu för att ta emot grannkattens ovationer 😀😁😂 Hipp hurra för Mig i dag 💖💖💖💖 Over and out från Världens snyggaste bästa Lillen & matten

Annons:
Carmarino
9/24/17, 2:54 PM
#119

Grattis Lillen! PresentTårtaBallongBlommaKramas

Tänk vad modig du har blivit. Om du hinner mellan makrilltuggorna så kanske du kan be matten att hon tar ett födelsedagsfoto på dig, så att vi får se hur stilig du är.🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kattöga
9/24/17, 3:52 PM
#120

Hipp Hipp Hurra! Grattis Fining! Kul att du tittar in här ibland fortfarande! 🌺❤️🎁🐱

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Marianne elfsten
9/24/17, 5:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Tack så mycket 😊 Det är matten som är dålig på att skriva….😕

kattöga
9/24/17, 5:21 PM
#122

Tjuuusig Lillen! ❤️❤️❤️

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
9/24/17, 6:13 PM
#123

Så vacker Lillen. Vilken skillnad på nu och för två år sedan. ❤️🐱❤️🐱❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
9/24/17, 7:21 PM
#124

Grattis Lillen!🐱☀️ ( Vi firar nästan samtidigt du och jag!)

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marianne elfsten
9/25/17, 10:21 AM
#125

Grattis Tarotstollan 🌷🌷🌷 Matten har funderat på varför jag ibland jamar när jag sitter på min kungliga balkong 🤔 Idag kom hon på en anledning iallafall… Det är MUSBAJS på balkongen, vid krukan när tomaterna var…..😋🤣👿 Heheheh Förmodligen har jag inte lyckats fånga någon, för matten har inte hittat något lik….. MEN…..vid ett par tillfällen har jag gått runt i vardagsrummet och nosat något förfärligt….. Matten tänker att jag kanske tagit med mig en in i huset….. Matten förra katt, hde en kattlucka, och matten har berättat för mig att den katten gick och och hämtade möss som han tog in för att "Leka" med inne. Så många nätter var matten uppe och jagade möss, för att rädda dom från katten och slippa ha dom i huset Tror hon är lite mesig, för hon fångade dom i kartong och släppte ut dom igen🤣😊 Hur som helst så luktar det gott på balkongen..eller iallafall spännande 🤣🤣🤣 Ha en fin dag Önskar Lillen den modige vid fjordkanten & den mesiga matten

Annons:
Carmarino
9/25/17, 10:35 AM
#126

Men Lillen, du har väl talat om för matten att du bara vill ge henne en jättefin present för att hon är så snäll mot dig? Att sedan mössen inte går med på att vara present kan ju inte du hjälpa. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
9/26/17, 12:41 AM
#127

#125. Tack!

Vad snäll matte är som leker med de presenter som hennes förra kisse gav henne. Du skall se Lillen att snart har du fixat en present till matte också…..😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tjeja
9/30/17, 2:54 PM
#128

Hi hi hi och Grattis i efterskott till mest Lillen! 😍 Men även till matten och speciellt Tarotstollan! 🎈 Så stilig du är Lillen! Finare o finare för varje år! 😍❤

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tarotstollan
9/30/17, 8:47 PM
#129

#128. Tack!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marianne elfsten
10/27/17, 9:45 PM
#130

Hej alla kattlovers 😻😼 Här vid fjordkanten är det för tillfället mest regn och blåst. Men även en och annan kväll med uppehåll, så jag kan sitta på min älskade balkong. 😻 Fast, du när det är så mörkt, så har det kommit några retstickor till området….. Matten hör när kag jamar och springer in och rusar frm till fönstren i nästa etage….😾 Matten har sett lite djurbajs ute…bredvid balkongen, men hon vet inte vilken sort det är. Hur som helst så blir jag lite irriterad… Men men, jag sa till matten att hon skulle ta ett kort på mig, nu när min vackra päls vuxit ut lite igen….👍😊 Man får ju roa sig med något. Fredags mjau Från en lagom tjock väldans snygg katt vid fjorden Och matten

Carmarino
10/28/17, 9:08 AM
#131

Lydde inte matten och tog kort på dig?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
10/28/17, 9:52 PM
#132

Var är korten? 😃

Har du eller matten klurat ut än vad det är för retstickor som stryker runt där utanför?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Marianne elfsten
10/29/17, 6:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Hej allihop 😊 Lillen här.. Nu börjar det bli kallt och sambon har redan skrapat rutorna på bilen 😉 Matten behöver inte det, för hon har ordning på sin sida i garaget och kan parkera där..😁 Matten fick inte sin nya platta att fungera, men nu kommer kortet 😁 Måste skryta lite när matten o sambon varit borta en längre stund, typ 5 6 timmar, och kommer hem så springer jag numera uppför trappen och sätter mig så jag ser när dom kommer in 😍 Matten tycker att jag är en fantastiskt underbar katt 💖💖 Hon har j te kommit på vad det är för ett djur som smyger omkring men du vet är på om det är räven, för igår kväll så hörde hon ett väldigt annorlunda läte utifrån…. Hon fortsätter hålla utkik,🤗 Mjau och ha en skön söndagskväll Lillen & matten

Carmarino
10/29/17, 6:14 PM
#134

En alldeles oemotståndlig katt i sina bästa år. 🤗❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
10/29/17, 7:38 PM
#135

#133. Oh. så fin och stilig du är Lillen!😍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

kattöga
10/30/17, 9:43 AM
#136

Ja, oemotståndlig är just rätta ordet! Vilken fining! ❤️🐱

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Tjeja
10/30/17, 3:34 PM
#137

❤️ Snyggaste Lillen! Ja oemotståndlig helt klart! 😍

Får man verkligen se så där go ut utan att gosa med allt och alla runt sig? 🤔

Simon och Doris här hos oss hälsar med spinnande purr!  🐱🐱

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
11/14/17, 7:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Hej allihop Lillen här 😺😸 Här går tiden både fort och sakta, jag är ofta på min balkong, och så blir jag arg och morrar när grannens katt är för närgången…kan ni förstå att han måste kloa i mitt nät…. Och i förrgår kladdade han ner mattens stora fönster, jag såg det minsann, för jag satt precis innanför fönstret och tittade på.. Men nu ska ni höra…🙀 Imorse när jag skulle ut på bakongen så var den helt förvandlad. 🌨❄️🌨❄️☃️ Snö! Jag har verkligen ingen lust att sätta mina små söta tassar i det där kalla vita….brrr brrrr Aå jag sitter på mattan innanför dörren och tittar ömsom under dörren och ömsom på matten….hon borde ju förstå att hon måste se till att det försvinner. Hm, tja så då är jag inne då, och ligger lite här och där och sover. Passerade nyss mattens fot, och fick för mig att jag skulle lukta lite noga på den…och det gjorde kag, länge och väl. Matten sa att det killade, för jag körde nosen ända in på foten.😼😸 Jag är allt inte bara snygg utan modig med. 😸 En annan dag kom matten in med en stoooor låda, i lådan var det massa mossa, gissa om jag tyckte det var myaigt. Klättrade i lådan och luktde på varenda cm…..sen kissade jag lite hahahaha Så matten fick ta ut den igen 😹😹😹 Matten och jag har en spännande sak att vänta på ockaå. Mattens yngste son ska bli pappa för första gången, och de är på bb nu….😻 Så vi väntar på att de ska ringa och berätta… För att vara helt ärlig aå väntar nog matten mer än jag. Men det låter bra om jag säger att jag också väntar 😸😺😽 Nej nu ska jag leka lite, jag gör det väldigt mycket nu. 😺😸 Det ska va gött att leva säger matten, och då är det att leka aom är grejen för mig. Mjau till er alla katter, mattar och hussar Lillen & matten

Carmarino
11/15/17, 3:18 PM
#139

Ja fy Lillen, det där vita kalla är inte alls kul. Det tycker inte katterna här heller, men de har åtminstone varit ute och testat om de kunde göra avtryck i det. Inte i år förstås, för här är ingen snö än.

Du börjar ju bli ett riktigt modigt lejon nu. Vem vet, snart kanske du vågar nosa på mattens ansikte också.

Klart du måste markera att mossan var din. Matten kunde ju ha lagat den i din låda, så att du hade fått det lite mysigare där. 😉

Förstår att matten väntar på den där lilla krabaten. Även om du tycker om att leka, så kan du nog inte leka med den på rätt länge än. Bättre då att lämna det till matten.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tarotstollan
11/15/17, 10:02 PM
#140

Det där vita är lite kallt men det är kul att leka i det. Mina katter brukar springa och åka kana i snön och slår till det med tassarna och när jag kastar små snöbollar så springer de efter och försöker fånga dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
1/4/18, 5:50 PM
#141

Hej Lillen,

Hur har julen och nyåret varit? Har det kommit mer av det där vita och kalla på balkongen?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
1/4/18, 7:35 PM
#142

God fortsättning på det Nya Året Lillen och matte!  ❤️🐱✨❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
1/20/18, 8:36 AM
#143

Gott Nytt År och God fortsättning 😻 Tackar som frågar, jo det var en fin jul och nyåret var så där, för det ska skjutas så mycket smällare och raketer i mååååånga timmar. Och det gillar JAG inte !!! Då gömmer jag mig och vägrar komma fram, är faktiskt så rädd att matten kan klappa mig…..alltså försenad, typ. I övrigt så tog matten innan jul in ett träd och ställde i vardagsrummet….två fotingar är ju helt galna 😂🤣 Tyckte det var rätt skumt och gick långa omvägar runt, men sen blev jag för nyfiken och undersökte det ordentligt. 😁 Snyggt iofs men jag är inte imponerad. Matten har börjat gå omkring och låter ett mjukt skärp hänga efter på golvet…..😊😊😊😊 det är kul och skumt, så när hon gör det smyger jag efter henne….heheheheh Vi har snö, jo då, det kom 50 cm denna veckan, på en och en halv dag. 🌨❄🌨❄❄❄🌨🌨❄🌨❄🌨❄🌨 Matten skottade och skottade hon måste själv skotta vår väg, den är ca 50 meter.. När hon efter flera timmar var klar med vägen, orkade hon inte skotta nedfarten till garaget.😥 Ingen bilkörning den dagen 😁 Det är fullt av snö på min balkong, även fast matten skottat lite så jag slipper drunkna när jag går ut 😸😸 Men hon har sett att jag ändå går i den höga snön…..några dagar har jag kissat där också ..hehehehehe Svårt att dölja när snö är vitt och kiss är gult 🤣 Nu har mina klor börjat låta på golvet när jag går, så matten tänker det är dags för en resa till veterinären. Hon har försökt med klomatta och klo grejer, men de använder inte jag, nej den äkta fina matten , DEN kloar jag på 😁 Fint ska det va. Matten tycker det är så synd, för jag måste ju sövas varje gång, och det är väl inte så nyttigt för en underbar, lite mullig katt i sina bästa år. Men vd ska man göra? Någon som har ett trix för att få mig att klia på något som hjälper ? Nu måste matten sluta skriva åt mig, för det är faktiskt på tiden att hon gör sitt arbete som slav till mig 😻😽😼 Tömma lådor, göra rent och fylla på vatten…..etc etc… Det är ju som ni alla vet Katten som är chefen 😼😻😽 Ha en fin helg alla katter och mattar o hussar. Lillen & matten

Uppkatten
1/20/18, 9:25 AM
#144

Jag har turen att ha en skyggis-van veterinär. Så min skrutta får ligga under en filt, och sedan lirkar veterinären fram ett ben och håller det på samma sätt som när man kratsar hovarna på en häst. Hon säger att man stressar katten mindre när man håller benet på det sättet. Det har fungerat bra. Men oftast har vi passat på att klippa klorna när hon har varit sövd av någon annan anledning. Har aldrig tagit henne till veterinären enbart för att klippa klorna, utan det är något som gjorts "på köpet" när vi ändå har varit där. Brukar ha Feliway i vägguttaget några veckor innan planerade veterinärbesök, ge henne Zylkene inför planerade veterinärbesök, samt spreja filten i transportburen med Feliway (20 min innan katten sätts in i buren så att alkoholångorna hinner avdunsta). När vi behövt ge lugnande i samband med mindre åtgärder så har veterinären gett henne så låg dos som möjligt, och sedan fyllt på med lite till vid behov. Ofta kan man hantera henne väldigt bra på en låg dos lugnande, om man ser till att det är lugnt i rummet och veterinären är lugn och fin med henne och ger henne lite extra tid och omtanke.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Carmarino
1/20/18, 12:39 PM
#145

Stackars matten som fick skotta så mycket snö. Kunde du inte ha hjälpt till och borstat undan lite snö med din praktfulla svans? Fast du gjorde ju förstås ett gott försök att smälta den på balkongen åtminstone. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
1/26/18, 10:07 PM
#146

#145 😃 Han kanske hjälpte till att smälta snön med sin hjärtevärmande uppsyn? 

Ja stackars matten, tur att Lillen är så fin att se på så matten hade något att värma upp och smälta sitt hjärta med efter skottningen. (fast hon lär nog blivit varm av själva arbetet i alla fall)❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Marianne elfsten
5/31/18, 11:27 PM
#147

Hej och mjau till alla som finns kvar här. Det har tagit ain tid för matten att få ordning på aig igen, hon har varit sjuk 🙄 Länge. Men nu har jag fått igång henne lite, så här kommer ett livstecken från en lagom tjock katt vid fjordkanten i Norge. Vi har sååååå varmt ☀️☀️ Till skillnad från sist matten skrev 🤣 I över en månad har vi haft så varmt inte en droppe regn och en lurvig goskatt med lång päls är lite seg 😸 Som tur är har matten balkongdörren öppen hela nätterna så jag kan gå ut och in som jag vill. Det är bara en liten smolk i bägaren, och det är grannens katt. Han envisas att ligga utanför och så har han börjat markera revir på MIN balkong. 😾😾😾 Det gillar jag inte, och ibland vågar kag inte gå ut, utan sitter innanför dörren och tittar under…. Matten tycker det är synd. Har varit och rakat mig och klippt klorna sedan sist. Min vanliga bästa veterinär var ledig, så jag fick en annan, och matten var inte lika nöjd som vanligt. Och nu börjar klorna låta mot golvet igen. Det är bara 3 månader sedan jag fick klippt dom. Matten funderar och funderar på hur hon ska få mig att vilja klösa på klösmatta, eller bräda eller något. Några tips? För jag vill bara klösa på fina mattan, och det hjälper ju inte så mycket. Och vi kan ju inte hålla på att söva mig var och varannan månad. Nu ska kag skryta över mig själv lite…hm Jag har för första gången lämnat min trapp på balkongen och klivit högre upp 🙀😺😸 Inte väldigt högt men ändå ett steg högre, och matte vet inte till sig hur stolt hon är över sin modiga räddis 😻 Jag har också för första gången haft kattvakt. Var väldigt tveksam, när matten och sambon packade sina väskor. Sen kom den äldste sonen……. Och plötsligt var jag ensam med honom här, ingen matte någonstans 😿 Men jag gick iallafall upp och åt och ut på balkongen och satt lite i trappen och stirrade på honom…han är inte lättpaykad kan jag nämna. Så jag lät honom vara , för jag tyckte lite synd om honom. Hade annars små planer på hur jag skulle kunna bli av med honom om han blev för besvärlig. Fast han skötte sig bra, jag fick mat, vatten, öppen balkongdörr , och så skötte han sig själv 😹😹😹😹 Efter fyra dagar kom matten hem, och då blev jag GLAD ❤️ Nu aka jag vila lite och så hörs vi snart igen hoppas jag. Ha det fint alla katter med mattar och hussar Lillen o matten

Tarotstollan
5/31/18, 11:45 PM
#148

Vad kul att höra av dig igen Lillen!🙂Skönt att allt är bra, ja för undantag av grannens katt då!

Ja, det är varmt för alla nu, mina katter ligger mest på balkongen under natten. Fast när jag skall sova kommer de och hoppar upp i sängen och skall sova jämte mig en stund, gissa om det blir extra varmt då?!🥵

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
6/1/18, 3:24 AM
#149

Så roligt att höra av dig och matten igen. Hoppas matten är frisk igen, så att hon kan skämma bort dig riktigt mycket. Vad duktig du har blivit, som kan hantera en kattvakt i hela fyra dagar. Ni kanske till och med kan bli kompisar en dag. 👍😊 Här är också varmt, så katter jag bor hos längtar också till nätterna, och svalkan på balkongen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Uppkatten
6/1/18, 5:09 PM
#150

Roligt att höra ifrån er igen! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

kattöga
6/1/18, 6:54 PM
#151

Hej Fina Lillen och Matten! Härligt att få lite om det senaste hos er. Och en riktigt modig hemmakatt har du blivit! Med den bästa betjänten; Matten!

God och Glad sommar med lagom värme och lagom svalka! Och kanske en eller annan mus som hälsar på, på balkongen… ❤️☀️

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Marianne elfsten
6/7/18, 10:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

En liten bild på tigern vid fjorden 😹

Tarotstollan
6/8/18, 2:03 AM
#153

Å, så fin!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Carmarino
6/8/18, 10:58 AM
#154

Han är helt ljuvlig. Vilken sötnos. 😍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kattöga
6/8/18, 12:49 PM
#155

En riktigt stolt fiiiining! ❤️😍❤️

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Uppkatten
6/8/18, 5:18 PM
#156

❤️❤️❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tjeja
6/18/18, 12:17 AM
#157

Oj oj så Stilig, Maffig och Söt på samma gång Lillen! 😍 Du ser ut att må prima så du måste ha väldigt bra pli på din människoslav Matten! 💜💚💖 .Ha en fortsatt underbar sommar du och Matten i ditt fantastiskt fina kungarike! ❤

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sattyg
1/28/19, 4:12 PM
#158

Hur går det för Lillen? Hoppas allt är väl 🙂

kattöga
11/5/19, 7:49 PM
#159

Åh, jag tänker så ofta på Lillen och längtar efter att höra något från honom! Jag hoppas och tror att han har ett strålande tigerliv i sitt "konungahus" vid fjorden! Och att han snart hör av sig till oss för att berätta om alla äventyr! ❤️🐱

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Uppkatten
11/5/19, 8:01 PM
#160

Jag tror att vi är många som tänker på Lillen och matte och undrar hur de har det. ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Carmarino
11/6/19, 12:33 PM
#161

Ja, det hade varit roligt att höra hur Lillen har det i sitt palats. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/3/20, 12:57 PM
#162

Det var längesedan vi hörde någon om Lillen nu. Hoppas vi får lite uppdateringar om honom snart. 🐱❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
9/16/20, 6:55 AM
#163

Ja, det var ett bra tag sedan nu! Vi hoppas att alla mår bra! 🌷

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: