Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1559 ggr
Missy97
12/21/16, 5:24 PM

rött bajs?!

Min katt bajsade nyss i lådan och bajset är färgat rött! Alltså hela korven är ljusröd. Jag var inne på dollarstore för två veckor sen, så jag köpte bara torrfodret "kitekat". Hon gillar inte den så mycket märkte jag eftersom hon inte äter så mycket som hon brukar. Det är mycket mat kvar och jag ville helst inte slänga det. Inatt började hon gapa och kunde inte komma till ro så kl 3 på natten så var det bara att gå upp. Hon brukar alltid sova med mig hela natten annars. Jag vet inte om hon har ont i magen och jag vet inte varför bajset är rött. Kan det bara vara att byta torrfoder eller är det något annat?

Annons:
Honestyisdead
12/21/16, 5:28 PM
#1

Jag hade kontaktat veterinär.  Hon verkar ha ont och det röda kan vara blod.

Maria
12/21/16, 5:31 PM
#2

Röd avföring är alltid oroväckande så jag hade också kontaktat veterinär.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Calcifer
12/21/16, 5:36 PM
#3

Ljusrött hade jag kontaktat veterinär för, men hur noga har du kollat bajset? Kanske låter äckligt, men ibland får man gå "all in". Jag grävde igenom kattkräks en gång för att vara säker på om det var blodblandat eller om det var ljuset/golvet/maten/nåt annat. Inte roligt men visade i mitt fall att det inte var blod så kan ju vara en idé. Men ring gärna veterinär också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Imasy
12/21/16, 6:50 PM
#4

Tror problemet ligger i fodret, mycket konstiga färger i kulorna. Byt foder, hon behöver äta och bajset får rätt färg :-)

UlrikaD
12/23/16, 5:04 PM
#5

Om du bytt foder rakt av från ett som hon är van vid till ett annat kan hon ju fått ont i magen. Mår hon dåligt av fodret äter hon också mindre av det. Har hon t.ex ätit ett spannmålsfritt foder och bytt rakt av till kitekat då borde hon må dåligt då kitekat har en ganska dålig innehållsförteckning. Sen som någon skrivit innan så består torrfodret av bitar i massa klara färger som kan visa sig i bajset. Men en katt som blir dålig kan också få blod i avföringen. Du får ha hennes allmänna tillstånd som riktlinje men ibland kan det också vara skönt att åka in och vara helt säker på att allt är ok. Sen kan det väl vara en bra idé att skippa att köpa kattmat på Dollarstore och satsa på ett med ett bra innehåll istället. Hoppas kissen kryar på sig snabbt nu så hon kan jaga julgranskulor tillsammans med resten av Sveriges katter!😉

Wellcraft
12/23/16, 10:40 PM
#6

Kan vara färgämnen i fodret som är boven

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Upp till toppen
Annons: