Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1174 ggr
[helga21]
12/14/16, 8:56 PM

Djur-id och Agria?

Vilket samarbete har de egentligen. När jag reggade min katt i augusti så fick jag ett brev från Agria att de noterat via Djur-id att jag skaffat ytterligare en katt och undrade om jag hade den försäkrad. Då jag har detta så brydde jag mig inte.

Ikväll fick jag ett samtal från någons som sa sig vara från Agria om att de fått uppgifter från Djurd-id att jag registrerat en katt där och undrade om jag  hade den försäkrad. Jag har  Agria på de andra katterna så jag sa att det var försäkrad men inte i Agria och hon undrade då vilket bolag. Jag undrade varför hon undrade detta och hon svarade att det var för att kunna stryka honom från listan. Jag sa att hon faktiskt inte hade med detta att göra och tillade att jag har ytterligare en katt reggad i Djur-id och att de inte behövde bry sig om den.

När jag kollade numret så gick detta till en privatperson i Skåne. Kan vara ett Agriaombud men frågan är varfifrån hon fått uppgifterna.  Har de något samarbete med Agria? Eller kankse alla försäkringsbolag?

Annons:
AnneN
12/14/16, 9:08 PM
#1

Djur-Id ägs av SKK och SKK har samarbete med Agria, när ett djur ägarregistreras där så får även agria uppgifterna och det skickas automatiskt ut erbjudande om försäkring via brev. 
Antagligen var den som ringde dig ett ombud för agria och har troligen fått uppgifterna från agrias data.

Vet inte till 100% hur systemet deras ser ut, men är ungefär så det brukar gå till.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

OberonsMatte
12/14/16, 9:11 PM
#2

SKK och Agria samarbetar genom en forskningsfond. http://www.skk.se/sv/Agria-SKK-Forskningsfond/Om-fonden/

Sajtvärd Katter iFokus

[helga21]
12/15/16, 3:00 PM
#3

# 2 Men de samarbetar även med SVERAK. Djur-id ska föreställa vara fristående  vilket de alltså inte är. Jag har talat med Djur-id idag och de förnekar att de delar med sig av några personuppgifter.

Att dessutom ringa när katten är över 7 månader och fråga vilket bolag jag  valt istället för deras tycker jag inte angår dem.

[helga21]
12/15/16, 8:05 PM
#4

Det står väldigt finstilt att personuppgifter behandlas i enlighet med PUL Pernsonuppgiftslagen.

Upp till toppen
Annons: