Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 863 ggr
Yenski16
12/2/16, 12:23 AM

Juvertumörer...har någon erfarenhet av detta?

Detta började nu i helgen då jag upptäckte dessa knölar på min 9 år gamla honkatt. Självklart blir man nojjig och orolig.. jag var inne tidigare idag hos veterinären som konstaterade att detta är självklart juvertumörer hon har. Bokade in första lediga tiden för operation, så på onsdag nästa vecka opererar dem bort hela juverraden :( Är troligtvist elakartat för det är oftast det hos katter och speciellt med juvertumörer, och att det här har dykt upp så fort då hon var senast hos vet i slutet av oktober! Jag försöker ändå lugna mig med att denna klump är enbart 2-3 cm för tillfället och känns väldigt ytlig och "isolerad" eller hur man ska beskriva det…sen så är hon helt sig själv och verkar helt obesvärad av tumören (förutom att hon ibland kan nafsa lite på handen för att man håller på ta henne på magen för mycket haha :P ) Så nu undrar jag: har ni haft katt/katter som haft juvertumörer? I så fall hur ser prognosen ut? Hur lång tid tog det för katten att återhämta sig från operationen? Det är ju trots allt ett stort ingrepp :/ (hon är f.ö försäkrad!)

Annons:
Upp till toppen
Annons: