Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 944 ggr
Rimmenstrand
11/28/16, 8:10 PM

Svansen...

Jag har märkt att Åskar går ofta med svansen hängande neråt och en böjd svanstipp som går upp. Tidigare har han haft svansen mer uppåt. Vi introducerade vårat nya tillskott för ett par veckor sedan och det har gått jättebra . Dom leker, busar, tvättar o sover med varandra. Han verkar ej ha ont någon stans. Äter bra, går på låda som vanligt och kelig. Som vanligt men bara detta med svansen som både jag o sambon lagt märke till.. kan det betyda något att han ej trivs? 😳

Annons:
Rimmenstrand
11/28/16, 10:33 PM
#1

Han går även runt och pratar mycket , , som en Kurr eller kutter… nästan hela tiden. dock verkar han ej rastlös. Typ pratig. Så får man pratar med honom, går någonstans, gör något. Så kuttrar han.

Emmaboy
11/28/16, 10:57 PM
#2

Det kan ju också vara att han mår bättre o är mer avslappnad nu när han har en annan katt att umgås med. Eller kanske är han lite mer orolig efter omställningen men det lär ju återgå till det normala. Svårt att säga men såvida han inte har den instucken mellan benen tänker jag att det är lugnt. Min äldre hona kuttrar främst när hon vill ha mat. Som jag uppfattat henne är det är det oftast ett vänligt och lite inställsamt ljud. Kanske är han extra mån om att få er uppmärksamhet nu när det bor en till katt i hemmet?

Rimmenstrand
11/28/16, 11:07 PM
#3

Jag jag vet faktiskt inte. Han känns tillfreds. Känns nästan som han vill göra sig hörd. Han får massor bus kel och uppmärksamhet av oss. Absolut ingen brist där, vi är hemma mycket. Jag tänkte först om detta med svansen p pratandet hade något med rang att göra?

Honestyisdead
11/28/16, 11:10 PM
#4

Jag har för mig att höjd svans visar på glad/trygg katt och sänkt lite osäkerhet. Men är osäker på om det stämmer. Och att svans något höjd och mot sidan visar på arg katt.

Upp till toppen
Annons: