Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1282 ggr
Wollrich
2016-11-24 15:23

Kattunge/tappa tänder/äter inte

Undrar lite hur det är när katter tappar sina mjölktänder? Han har knappt ätit på två dagar nu. Tom maten som han normalt älskar, luktar han bara på o går därifrån. Humöret är likadant, lite mer kelig. Han dricker vatten. Idag hade han varit väldigt dålig i magen.

Annons:
Honestyisdead
2016-11-24 15:25
#1

Mina åt som vanligt hela tiden. Om han dessutom är dålig i magen hade jag kollat upp det.

Wollrich
2016-11-24 15:39
#2

Ska ringa agria veterinären snart. Men kände att det kunde va intressant att veta om fler haft samma problem. Så tack. 😀

Uppkatten
2016-11-24 17:46
#3

Det låter definitivt som att du bör ta kontakt med veterinär för handledning!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[helga21]
2016-11-24 18:01
#4

Min har bytt tänder utan några problem och några problem med magen. Kontakta veterinär omedelbart. Det kan gå snabbt med kattunga om det är någont som är fel.

Wollrich
2016-11-24 18:57
#5

Tack. Har kontaktat veterinären, o hon rådde mig att åka in i morgon om han inte ätit, samt att jag skulle prova att koka lite vit fisk som va lindrigt för magen. Så det gjorde jag, o han åt!! Blir så lycklig!! Han till och med åt lite av blötfodret sen.. Inte mycket men ändå. Tack tack från mig och kenzo.

Upp till toppen
Annons: