Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2162 ggr
Fridaaaa
11/21/16, 5:31 PM

Surefeed Mikrochip foderautomat

Någon som har en SureFeed Mikrochip foderautomat?

Vi har lite problem, den öppnar sig när jag klickar på "öppnarknappen" eller vad man ska säga, och stängs men öppnar sig inte med hjälp av idbrickan. Och den är registrerad.

Någon annan som varit med om det med? Lånat syrrans. Har testat att byta batterier.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Silvestris
11/21/16, 10:14 PM
#1

Har bara programmerat autotmaten på ID-chip och det funkar klockrent.

Pia-69
11/22/16, 6:39 AM
#2

Jag har två sådana! Prova att nollställa den och programmera om chip/id-brickan!


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Fridaaaa
11/22/16, 10:53 AM
#3

Provat att nollställa och programmera om men fungerar inte, den gröna lampan lyser inte :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pia-69
11/22/16, 3:14 PM
#4

Hmm, okej den kanske helt enkelt är trasig, hur gammal är den? Finns garanti kvar?enl. konsumentköplagen har man 3 års garanti på varor! Skickar en länk till surefeeds hemsida, där finns support, lycka till! 😕

https://www.sureflap.com/en-gb/support


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Dimocarpus
11/22/16, 4:18 PM
#5

För Lite batteri?

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Dimocarpus
11/22/16, 4:19 PM
#6

Nu läste jag att du har provat byta batteri i efterhand. Börja om, det har jag gjort med mina alternativ registrera en till, de ska funka för flera katter samtidigt. :)

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
kattöga
11/22/16, 4:45 PM
#7

Det kan ju kanske vara ID-brickan som inte fungerar….? 

Är katten chipmärkt och i så fall har ni testat chipmärkningen också? Eller kanske är det så att katten bär på en ID-bricka…?

Kan det kanske vara så att även de nya batterierna egentligen var för dåliga också?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Fridaaaa
11/22/16, 6:36 PM
#8

#4 Är syrrans, ska kolla med henne.
Men fungerar att öppna manuellt tex hmm

#6 Har testat att nollställa, men den vill inte registrera någon ny

#7 Den vill inte registrera någon ny katt, trots att jag nollställt :/ 
Nej batterierna fungerar bra och den går att öppna manuellt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Likesugar
11/22/16, 10:46 PM
#9

Förlåt för sidospår men ni som har denna och ger färskfoder, hur länge ungefär håller sig färskfodret färskt?

Fridaaaa
11/23/16, 10:18 AM
#10

#9 Ta det gärna i annan tråd :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ApanAnn
11/23/16, 3:50 PM
#11

Försöker du regga en katt eller "brickan" som följer med? Vad är den inställd på för läge? (Finns olika träningslägen under matstationen.) Ibland är felet att katten inte är chippad eller att chippet har vandrat och sitter på sniskan.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Fridaaaa
11/23/16, 4:03 PM
#12

#11 Den brickan jag fick med var redan reggad men det vill inte fungera, och fungerar inte att regga katten heller.
Testat alla inställningar.
Katten är chippad.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ApanAnn
11/23/16, 4:22 PM
#13

Skumt… undrar om något skakat loss.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Annons:
Fridaaaa
11/23/16, 4:23 PM
#14

#13 Jadu, hörs inget men något är det ju.  Ska kollas upp om det finns garanti kvar

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Niiinah92
11/23/16, 10:02 PM
#15

Den är mindre än 1 år gammal, köpt på zooplus

Pia-69
12/3/16, 12:14 PM
#16

Hur har det gått med din Sure feed? Nyfiken! 🐱


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Fridaaaa
12/3/16, 12:20 PM
#17

#16 Den fungerar inte som den ska, så syrran (#15) har kontaktat zooplus. Se vad de kan göra, eftersom det är garanti kvar

Fått en orange lampa att lysa ibland men inget fungerar än

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: