Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 758 ggr
Majsan bergström
2016-11-17 19:50

Sjukdom?

Hej! Min han katt (kastrerad om de gör någon nytta att veta) har börjat håra JÄTTEmycket de ligger stora hårbollar nästan lika stora som halva knytnävar efter han har legat eller suttit någonstans och om han kliar sig eller skakar så bara flyger det päls. Och inatt så väckte han mig kl 4 av att de kliade någonstans väldigt mycket (kunde inte se han i mörkret för han e svart😜) han satt säker 20 min o kliade. Nu forsätter han att klia bakom öronen biter sig på tassarna och på sidan av magen typ överallt. Hans beteende fick också en liten sväng då han älskar att mysa och enda gången han är busig är när man kör katt lasern, men då lägger han sig ner och försöker fånga den liggandes efter 30 sec kanske väldigt lat katt. När jag kommer hem så börjar han springa som en hund från hallen och till vardagsrummet i en väldig far fram och tillbaka som om han jagade en liten laserprick eller något. Vi har två katter till som funkar jättebra ihop och dom verkar må bra och har inga "symptom" eller något bara han. Kan de vara någon parasit eller något?

Annons:
Rimmenstrand
2016-11-17 19:58
#1

Hur ser huden ut? I öronen? Utslag? Hur länge har det varit såhär?

Vixxen
2016-11-17 20:02
#2

Är han utekatt?

[AnimeV4]
2016-11-17 20:02
#3

Hur gammal är han? Det låter inte som att han är nyligen kastrerad.

Majsan bergström
2016-11-17 20:25
#4

#1 har kollat igenom honom men hittar inget allt ser bra ut #2 ja han är utekatt därför känns de som om han kan ha fått något lite mer allvarligt om man säger så #3 Han är 7 och kastrerade för säker 5-6 år sedan så ja de va ett tag sen

Em_
2016-11-17 20:36
#5

Man kan behöva ta hudprover och kolla i mikroskop för att hitta parasiter. Ju snabbare du får katten kollad desto färre ägg hinner katten sprida om det skulle vara en parasit. Klåda är bäst att ta tag i så fort som möjligt innan katten kliar upp stora sår, då blir det mycket mer jobb för att få huden frisk igen.


[AnimeV4]
2016-11-17 22:12
#6

#4 Ah, ja då är det nog knappast en biverkning av den ;)

Annons:
annzoo
2016-11-17 22:48
#7

foderallergi kan de också vara

Upp till toppen
Annons: