Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 747 ggr
Ingela S
2016-11-04 17:30

Välkomna ny katt

Hej, Jag är alldeles ny här och ber om överseende om det redan finns en sådan här tråd, har inte kunnat hitta någon. Står i begrepp att adoptera en vuxen katt och vill gärna ha råd och tips på hur jag gör flytten så trygg som möjligt för honom. Jag tänkte köpa feliway och se till att det finns gott om gömställen han kan dra sig undan till men utöver det har jag inte så många idéer. Han är en godmodig och trygg innekatt vars ägare inte kan ha honom kvar, misstänker att han kommer att sakna henne mycket till en början. Kommer att ta några veckors semester så han slipper vara ensam men alla tips på hur jag kan göra det så bra som möjligt för honom mottages tacksamt! Har kattvana men ingen katt nu och har aldrig flyttat ihop med en vuxen misse förr.

Annons:
Limberg
2016-11-05 10:42
#1

Jag tycker att det viktigaste är att du finns där för katten och visar att du är snäll. Bra att du tar semester! Ha alltid ett knä ledigt, lek med katten, ge god mat. Men var också noga med att ge katten utrymme när den vill utforska, eller när den sover. Lycka till =D

https://www.instagram.com/hunter.maine.coon/

Upp till toppen
Annons: