Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1120 ggr
Jessikaww
11/3/16, 9:13 AM

Maniskt krafsande

Hej, jag har tre jourkattungar. Efter några veckor blev dom rumsrena och gör stora framsteg. Men, en av katterna kan maniskt krafsa i lådorna, ibland i en hel till timme och det är innan hon gjort vad hon ska. Ibland tror jag inte hon gör vad hon ska ens. Dom har 4 lådor + 1 där jag ville testa en ny sand. Dom rensas regelbundet 1-2 gånger om dagen. Någon som har tips eller förklaring? Dom kommer direkt utifrån direkt från mamman. Och jag har en felinway i uttaget.

Annons:
kattenasse
11/3/16, 11:43 AM
#1

Min katt kan gå in och städa sin låda i typ 20 minuter. Även väggar och tak. Sitter och bankar med knuten tass på väggarna. Hon verkar tycka det är roligt bara :-) 

Sålänge hon tillslut gör vad hon ska i lådan så tror jag inte det är något problem. Det är bra att du har många kattlådor. Se till att de är placerade på olika ställen också. :-)

Emmaboy
11/4/16, 12:55 AM
#2

Kan hon vara hård i magen? Om det är obehagligt/svårt att bajsa så kan det orsaka överdrivet grävande innan behovet eventuellt utförs. Kattungar är särskilt känsliga för foderbyten, ger du dem samma som de haft innan eller har övergången till nytt foder kanske skett för fort för henne? Hur är lådorna placerade? Kan hon komma undan och vara ifred? Det var de möjliga förklaringar jag kunde komma på…. tycker det vore märkligt om hon gräver så länge för att det är kul 😕

Upp till toppen
Annons: