Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 628 ggr
lunaaa
11/2/16, 4:03 PM

Kastrering + vaccination

Hejsan!

Har precis blivit ägare åt en tidigare skogis avelshona som är snart 2 år, hon är helt underbar 😍, Iallafall jag tänkte kastrera henne i januari och ge henne den årliga vaccinationen i februari, sist hon fick den var det i feb, Jag vill inte göra det samtidigt då det kan vara dåligt för kattkroppen, men undrar om det låter bra? 

Vill tillägga att jag tänkte kastrera i januari så hon känner sig hemma och trygg med oss först :)

Annons:
[helga21]
11/2/16, 5:55 PM
#1

Om du inte ska henne i avel kan du kastrera henne så fort som möjligt och sen vaccinera henne i februari.

lunaaa
11/2/16, 6:56 PM
#2

Okej är bara rädd att hon ska få panik då hon bara varit här i 3 dagar :)

[helga21]
11/2/16, 7:47 PM
#3

Sålde de henne okastrerad? 🤔

lunaaa
11/2/16, 8:47 PM
#4

#3 Aa vadårå? :o

MonicaLagerquist
11/2/16, 9:13 PM
#5

#4

Att sälja en katt som gjort sitt i avel okastrerad känns väldigt oseriöst.

Jag har sålt många katter som gjort sitt i avel. De säljs kastrerade, besiktigade och om de varit aktuellt vaccinerade

Stolt ägare till fem La permer

lunaaa
11/2/16, 9:23 PM
#6

#5 blir orolig, :o hon har stamtavla, föräldrar testade, fått vaccination men hon är inte kastrerad, kanske lite att ta i när man säger avelshona för hon har fått en kull, i övrigt är hon vara frisk och pigg, dricker och äter som hon ska,  inga konstigheter i kroppen heller.  Men jag förstår din poäng, visste inte att de måste vara kastrerade om de använts i avel :s men ska såklart kastrera henne för hennes bästa. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: