Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 909 ggr
Max858
10/11/16, 8:35 PM

R.I.P Pajas

Hej, ni kanske blir förvånade över rubriken men såhär är det att ena min katt blev påkörd nu ikväll och vi har en bror till honom. Jag undrar hur  han att ta detta? Ska kanske jag bygga ett ställe till han som är fräckt.  (han är en utekatt)

Annons:
flis
10/12/16, 12:23 PM
#1

Det bästa är nog att hålla honom inne så han inte går samma öde tillmötes som sin bror, eller koppelpromenad.

Max858
10/12/16, 2:37 PM
#2

tyvärr så kan vi inte ha han inne dygnet runt så de är tyvärr inget allternativ.

vendelay
10/12/16, 6:01 PM
#3

Ni kan ha en inhägnad utegård / balkong eller gå ut i sele.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
10/12/16, 6:44 PM
#4

#2 Det är alltid ett alternativ om man väljer det.

Max858
10/12/16, 7:53 PM
#5

Inte för mig de är så jag menar. Jag har hund och vi kan inte ta in han direkt för då blir de slagsmål vi ska vänja dem vid varandra sen så ska vi ha han inne rätt mycket. Ska börja testa imorgon. Men hur länge kan man vara ledsen för en katt? Och hur länge kan min katt som är kvar vara ledsen?? Men jag tar hand om han som är kvar jätte mycket nu.

Lubsan
10/12/16, 8:16 PM
#6

Först och främst så beklagar jag kissens öde.

Men det jag undrar är hur ni kan ha skaffat både hund och katt och inte sett till att dom går ihop? Du släpper ju uppenbarligen inte ut din hund vind för våg, varför ska katten behöva gå det ödet till mötes? En katts liv är precis lika mycket värt som en hunds, du får lösa problemet på något vis annars omplacera katten eller hunden. Uppenbarligen bor du i ett område där det är farligt katter att vistas ute då din andra katt blivit påkörd, detta borde väl vara motivation nog att vänja katten till innekatt.

Annons:
Max858
10/12/16, 8:39 PM
#7

Vi har utekatt inte inne. Vi har inte vant dem för min hund är en omplaceringshund m.m. kan ni bara svara på min fråga istället? Och troligen så har den andra katten mått dåligt och räknat fel han brukar vara rädd för bilar. Men bilarna kör som jävla idioter här uppe snart är de ingen katt som blir påkörd för de kommer bli en älg istället

Lubsan
10/12/16, 9:00 PM
#8

Ja, du har utekatt i ett område där citat "Men bilarna kör som jävla idioter/…/". I ett sådant område BÖR inte en katt vara utekatt utan innekatt. 

Jag har tyvärr inget absolut svar på din fråga. Katter känner inte saknad på samma sätt som vi människor gör, din andra katt märker antagligen att någonting är annorlunda men kommer nog anpassa sig ganska snart. Hur länge en människa kan vara ledsen för en bortgången är helt individuellt. Jag hade vart förstörd i en sådan situation. Vi hade en utekatt när jag var liten, hon blev också påkörd , min pappa saknar henne än idag 15 år senare, men han "sörjer" henne inte på samma sätt som då.

vendelay
10/12/16, 9:25 PM
#9

Jag håller med Lubsan. Ni måste ta hand om både hunden och katten, de är värda lika mycket, annars får ni fundera på att omplacera någon av dem. Katten kan inte behöva riskera att dö bara för att ni inte tar hand om båda djuren.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

tiger tok
10/13/16, 8:42 PM
#10

Ta in katten, det är erat ansvar och skyldighet!!

Halvdansken
10/13/16, 8:59 PM
#11

Katter sörjer inte på samma sätt som människor, men de kan mycket väl sakna sin kompis.
Att bygga nåt "fräckt" gör honom varken till eller från - varför tror du det skulle hjälpa?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: