Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 789 ggr
Siggebus
2016-10-09 15:49

Registrerad chipmärkning

Hur lång tid kan det ta från det att man skickat in ägar-registreringen tills man kan hitta sin katt i registret?
Skickade in kortet jag fick hos veterinären till kennelklubben måndagen den 26:e september men ännu finns inget där? Har jag för bråttom? ha ha

Annons:
MonicaLagerquist
2016-10-09 16:17
#1

Du kommer att få ett inbetalningskort .När du har betalt kommer uppgierna in.

Anmäl SVERAKs ID register också. Det är gratis.

http://www.sverak.se/id-register/sok-din-katt-har/

Stolt ägare till fem La permer

AnneN
2016-10-09 16:31
#2

Hur snabbt det går med registreringen på SKK beror lite på hur mycket personal de har för tillfället (händer ju att folk blir sjuka tex)och hur mycket annat arbete de har med sådant som kanske har högre prioritet. Kan ta allt från ett par dagar till några veckor. Sedan är ju inte alltid posten så snabba på att leverera  heller.

Men har det inte hänt något på 2-3 veckor så kan du ringa till SKK och kolla så de fått in dina papper.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Siggebus
2016-10-09 17:07
#3

Tack. Ja men då väntar jag. Och ja jag ska registrera även på Sverak 😊

[[eskils_]]
2016-10-09 17:38
#4

Jätteviktigt att märkningen blir registrerad! Om alla var lika kloka som du skulle vi inte ha så många bortsprungna katter.

Rekommenderar också att man gör det hos både SKK och Sverak.

Siggebus
2016-10-10 09:07
#5

#4
Ja vad jag förstår så samkör man inte dessa register så risken är stor (om katten kommer bort) att de som ev läser av chippet bara kollar i det ena registret och har man otur är det just det registret man inte har registrerat katten i.
Så det blir båda. 🙂
Har skaffat en blankett till Sverak också men det fanns en ruta där man skulle kryssa i ifall man registrerat hos kennelklubben också så jag vill vänta att skicka in det tills jag vet att det fungerat.

Fridaaaa
2016-10-10 19:03
#6

Mig tog det runt 4-6 veckor innan allting var klart :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Siggebus
2016-10-11 07:46
#7

Okej då…tålamod med andra ord! 🙂

Fridaaaa
2016-10-11 17:00
#8

#7 Yes, jag undrade samma som du xD Dåligt tålamod här haha!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: