Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 725 ggr
[yourlocalcatlady]
10/8/16, 9:23 PM

Varför finns det ingen lag ang kattungar?

Kära kattvänner, känner att jag måste skriva av mig! Det är såhär att min mamma köpte en kattunge, under transporten blev hon åksjuk och började spy, så vi stannade vid en parkering för att rengöra buren så hon inte skulle ligga i massa äckelspya, till min förvåning så var spyan full med stora maskar, samt något litet metall aktigt?! Varför finns det ingen lag på att man SKA vaccinera & avmaska kattungar innan försäljning? Nu har vi behandlat henne m avmaskningedel, och vaccination är på g som tur är, mamma lär nog vara mer noga i framtiden med vart hennes katter kommer ifrån, som tur är!

Annons:
[[pimey]]
10/8/16, 9:35 PM
#1

Nej det finns ingen lag. Ni som köpare skulle ha krävt att allt är gjort innan flytt dvs vaccinering, besiktning och id märkning och skulle inte säljaren gå med på det så ska man avböja köpet. Det är oseriösa uppfödare

Aleya
10/8/16, 9:48 PM
#2

När man köper djur har man även som köpare ett ansvar att ta skulle jag säga. Att man kollar upp just dessa saker som vaccination och avmaskning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[yourlocalcatlady]
10/8/16, 9:50 PM
#3

Jag ska hämta en Maine coon kattunge med stamtavla, besiktad, vaccinerad och avmaskad, (katten är inte blandningen i den andra tråden som jag berätta om, det blev inte av) hursomhelst jag stödjer absolut inte den kattaveln där katter avlas på för att de ska tjäna pengar, jag har ingen respekt För folk som gör det och inte behandlar kattungarna innan försäljning, innan jag bestämde mig för en mainecoon raskatt så frågade jag alltid om huskatten var vaccinerad & avmaskad samt besiktad. Så jag är väldigt noga med sådant och har läst på jättemycket och vekligen funderat över att skaffa katt, detta är inte min katt utan min moders, och jag håller till fullo med att man bör kräva sådant annars stödjer man aveln, det jag menar är att det borde inte vara tillåtet med sådan kattavling, det är otroligt synd om djuren, speciellt de som drabbas av sjukdomar, jag har även en bekant som har sisådär 12 okastrerade katter som ständigt förökar sig och är skygga och stinker, vissa kattungar har inlärningssvårigheter, etc bara för någon dag sedan hittade jag en artikel om sådan avling, där katter avlivades i hemmet på brutala sätt för att man inte kunde hitta hem åt dessa, :( förstå mig rätt.

Aleya
10/8/16, 10:33 PM
#4

#3 fast jag kan tycka att har man kunskap så ska man informera andra gällande dessa saker. Så du borde ha sagt till din mamma att tänka på dessa saker. Eftersom du ändå verkar insatt i detta. Man skulle ju aldrig bara köpa en tv exempelvis utan att veta om den har vissa olika saker. Det är inget annorlunda med katter eller andra djur.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Pejman]
10/8/16, 10:55 PM
#5

.

[Pejman]
10/8/16, 10:57 PM
#6

.

Annons:
Tarotstollan
10/8/16, 11:21 PM
#7

#3. Jag hoppas att du anmält den där bekantingen, det kan du göra anonymt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: