Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 930 ggr
kattöga
2016-09-27 19:17

Har ni sett iFokus-bloggen nu - Geparden

Jag är så fascinerad av alla kattdjur! Hur kan nån INTE gilla katter??? 

Kolla in kroppens rörelser o muskler, huvudet som knappt rör sig alls, fokus… Katter är ju helt fantastiska, oavsett storlek, innekatter, utekatter eller vilda katter i naturen!

Kunde inte låta bli att puffa för bloggen. Kolla här!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
[Rhonda]
2016-09-30 08:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Jag älskar alla sorters kattdjur.

När jag var hemma i Australien 2005 var vi på Australia Zoo o utanför en liten inhägnad där de hade 2st gepardungar hade de en frågetavling om geparder. Jag vann! Jag o två andra fick gå in i inhägnaden för att träffa ungarna.

 Skötarna sade att nu ska vi se om någon av er kan locka till sig ungarna. Vet ni vad jag gjorde? Jo, jag lade mig på alla fyra o började rycka o slita i gräset o kasta det upp i luften - o då kom ungarna till mig.  

Jag kände mig hedrad av att jag kunde komma så nära en vild katt. Pälsen var väldigt sträv.  

Här är två bilder som min kusin tog

Aleya
2016-10-01 09:53
#2

Alla katt djur är helt fantastiska. Allt från små huskatter till ett vackert lejon. Det går inte att slita blicken från dom. Och dom är otroligt kloka också må jag säga. Det jag helst skulle vilja se är ett Lodjur. Men jag är inte bagen för att se andra kattdjur i större format.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: