Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1998 ggr
[[lodjurvarg]]
2016-09-22 00:01

Döende katt

Okej, så här går historien:

Min katt blev steriliserad förra veckan.  Allt gick bra dom första dagarna men efter några dagar rasade hon i vikt(hon var redan tunn efter hon hade haft kattungar). Hon spydde flera gånger. Jag sa till mina föräldrar att ta henne till veterinären då jag inte har möjlighet att ta mig någonstans utan dom, de sa att de skulle det nästa dag. Dagen som kom så kommer mina föräldrar och säger "nej hon behöver inte åka till veterinären hon är bara deprimerad efter att varit instängd i huset 3-4 dagar, bara att släppa ut henne så blir hon bra igen".

Det har nu gått 3 dagar med samma ursäkter och dom vägrar fortfarande ta henne till veterinären. Hon är nu så smal att hon inte klara gå mer än några meter åt gången. Hon äter inte alls och dricker bara lite vatten men det spyr hon upp direkt hon rör på sig. Hon reagerar inte när jag pratar med henne, hon ser inte ens på mig. Mina föräldrar påstår ändå att hon har blivit bättre än hon var för 3 dagar sen men det är bullshit.

Jag känner mig så jävla skyldig. Hon är ju min katt och jag borde se efter henne men  jag kan inte ta mig någonstans utan mina föräldrar…. Jag borde aldrig ha skaffat katt… Jag ångrar det så jävla hårt när jag inte ens kan ta hand om henne…

Annons:
Vixxen
2016-09-22 00:09
#1

Finns ingen buss du kan åka med henne till veterinär?

[[lodjurvarg]]
2016-09-22 00:14
#2

Jo men jag jobbar för mina föräldrar och måste alltid jobba sent. Veterinären är alltid stängd när jag kommer hem från jobb.

Vixxen
2016-09-22 00:17
#3

Åk med henne på morgon/förmiddag…

[LadyK]
2016-09-22 00:26
#4

Ring distriktsveterinär de har alltid jour och kan köra ut till dig.
Katten lider ju uppenbart. Menar inte att låta hård men tycker synd om katten.

TypisktMaria
2016-09-22 00:35
#5

Beror lite på vart i landet du bor men Djurambulasen kan skjutsa in dig till veterinären när man själv inte har tillgång till bil/buss osv. Annars kanske taxi skulle vara ett alternativ?

Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius

Lubsan
2016-09-22 01:10
#6

Alltså ursäkta men hur i helvete kan dom inte ställs upp dig o köra Till veterinären? Hoppas du finner en lösning snarast på problemet. Kram

Annons:
annzoo
2016-09-22 11:05
#7

hur ser såret ut?

Honestyisdead
2016-09-22 13:39
#8

Om du jobbar för dina föräldrar, föräldrar som låter en katt plågas, så är det faktiskt så enkelt som att du skiter i jobbet och tar bussen till veterinären.  Finns inga alternativ.

[fritte1974]
2016-09-22 14:59
#9

8 Håller med 8 för en gångs skull o nej de kan inte sparka dig arbetsrätt kan jag

[Toretto]
2016-09-22 16:42
#10

Visa det här för dina föräldrar Djurskyddslagen försvarar alla djur I djurskyddslagen finns grundläggande bestämmelser för hur djur ska skötas. Lagen gäller inte bara försöksdjur för forskning, utan alla djur, som till exempel husdjur och lantbruksdjur. Djurskyddslagen slår till exempel fast att djuren ska ges tillräckligt med foder, vatten och tillräcklig tillsyn. Deras miljö ska vara god så att den hjälper deras hälsa och ger dem möjlighet att bete sig naturligt. Djur får inte överansträngas, straffas med slag eller drivas på med redskap så att de kan skadas. De får inte hållas bundna på ett sätt som är plågsamt. Djur som transporteras ska skyddas mot till exempel värme, köld, och skavning. Ett sjukt eller skadat djur ska så snabbt som möjligt få nödvändig vård om det inte är så sjukt eller skadat att det snabbt måste avlivas. Brott mot djurskyddslagen kan ge fängelse Förutom bestämmelserna om hur djur ska hållas, skötas och vårdas finns till exempel bestämmelser om vilka som har ansvar för tillsyn av djuren, det vill säga de som ser till att lagar och regler följs. Det är kommunerna, länsstyrelserna och Jordbruksverket som har det ansvaret. Djurskyddslagen ger alltså skydd åt djur vars ägare har försummat deras tillsyn och vård eller misshandlat dem. Om ett djur utsätts för lidande och missförhållandena inte rättas till kan myndigheterna besluta om att djuret ska omhändertas. Den som bryter mot djurskyddslagen kan dömas till böter eller fängelse. Böter eller fängelse i högst två år kan också bli straffet för den som döms för djurplågeri (enligt brottsbalken 16 kap. 13 §).

[fritte1974]
2016-09-22 16:45
#11

djurplågeri kan dömas hårdare

fossingen
2016-09-22 18:22
#12

#0 En distriktveterinär kan du väl ringa så gör de hembesök hos  dig ifall du inte tar dig in till veterinären just nu.


crins
2016-09-22 20:35
#13

Katter får inte svälta mer en 3 dagar! Eftersom levern tar skada då! Katter som inte äter, kan man behöva tvångsmata! Det låter som din katt behöver professionell hjälp!

Annons:
Lubsan
2016-09-22 23:59
#14

Hur har det gått?

[Devya]
2016-09-23 07:12
#15

Kan du inte bara ta ledigt från jobbet, oberoende vad de säger och ta en taxi eller bussen till veterinären?

Upp till toppen
Annons: