Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1587 ggr
luckiestgirl
2016-09-17 19:24

Katt busar på natten

Hej! 

Jag har en katt som är fem månader, jag vill gärna att han ska få vara med oss i sovrummet på natten och inte behöva stänga dörren så att han blir ensam. Men varje natt vid 4-5 tiden börjar han hoppa i sängen, biter på händer, ansikte och andra kroppsdelar som råkar befinna sig utanför täcket. Han slutar inte utan fortsätter tills vi måste stänga ute honom från sovrummet. Nu har vi stängt från att vi lägger oss eftersom vi vill få sova genom natten. Men får så dåligt samvete när han är ensam hela natten och flera timmar under dagen när vi jobbar.

Finns det något sätt att lära honom sluta med detta? Blir det bättre när han blir äldre? Som sagt vill vi kunna ha honom i sovrummet men det här funkar inte :(

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Annons:
Herveaux
2016-09-17 19:28
#1

Han är en helt normal kisse, deras naturliga dygnsrytm säger att det är dags att börja jaga byten igen vid soluppgången, men det finns knep för att "ställa om" katten till våran dygnsrytm.

Jackson Galaxy´s tips: https://www.youtube.com/watch?v=umngBzK0j2Q
(Klippet är på engelska, hojta om du vill ha hjälp med översättning.)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[fritte1974]
2016-09-17 19:28
#2

katter är natdjur

[helga21]
2016-09-17 19:35
#3

Mina katter sover sött vid den tidpunkten. Så se till att den har mat och vatten och en ren toalett att tillgå innan ni lägger er.

luckiestgirl
2016-09-17 19:46
#4

#1 tack för tipset!

#2 Ja jag vet att dom är nattdjur, men hade en katt innan som aldrig väckt mig på natten, och min kompis katter har heller aldrig stört.

#3 Det har han alltid, men kanske ska lägga fram ännu mer mat.

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

[fritte1974]
2016-09-17 19:49
#5

min 6 åriga katt bussar på naten

[helga21]
2016-09-17 19:53
#6

En av våra 5 katter är 4,5 månader och den sover inne hos oss. Förvisso så är den uppe tillsammans med mig en gång på toaletten vid lite olika tidpunkter med den går snällt och lägger sig igen när jag släcker lampan. Den får blötmat innan vi ska sova och så lägger jag upp när den ätit färdigt så att det finns till natten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: