Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 784 ggr
[[eskils_]]
9/17/16, 11:45 AM

Att avvisa grannens katter på ett snällt sätt

"Enligt lag får katter röra sig fritt utomhus. Det innebär att katten kan använda vilken tomt som helst som toalett. Något som inte uppskattas av alla. Men det finns knep att ta till för den som är trött på fyrbenta toalettbesökare. Vi har listan på snälla men effektiva lösningar!"

http://www.hd.se/2016-09-14/trott-pa-katten-i-rabatten

Annons:
Choklad
9/17/16, 11:55 AM
#1

ja det låter ju helt ok. Men katter tål lite vatten , de kommer tillbaks efter en stund igen 😉

Då jag bodde i hus så hade vi 5 katter (kastrerade) och det var ingen främmande katt som fick vara kvar länge i deras revir. 

Å andra sidan så hade de vår trädgård till toalett. 

Just att de gör sina behov i rabatten störde inte mig, däremot då de gjorde sina behov direkt på gräsmattan, det var inte ok.

Och att en katt går på bilarna är inte heller ok, men vad ska man göra åt det?

Jag sa till bilägare som hälsade på oss att sprätta med däcken då våra katter var  i närheten (på behörigt avstånd) för att katterna skulle bli rädda, mest för att de skulle undgå att bli påkörda eller hoppa in i bilen, men det hjälpte inte, katterna blev inte rädda, en av dem brukade passa på att sova i bilarna om hon fick chansen, ibland  lämnades bildörren öppen och då passade hon på, hon "råkade" följa med på en och annan biltur ibland. 

Enda sättet är egentligen att ha innekatt, och att ägare gör utegårdar där deras katt/katter kan vistas i. Då stör de inte någonstans.

U R us

Honestyisdead
9/17/16, 12:20 PM
#2

Vi tog vattenslangen och tjoade för att skrämma iväg dom.

Upp till toppen
Annons: