Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 998 ggr
bella46
2016-09-15 17:02

Bilsele till katt

Hej!

Är på jakt efter en bra bilsele till katt, som är testad. Har köpt en bilsele för hund, men den sitter inte bra så den lämnas nu tillbaka till butiken. Tänkte höra med er om ni har tips på några bra innan jag beställer/åker och köper igen? 
Ska använda den för att se om det blir bättre med skrikandet/hyperventilerandet som uppstår när hon åker i buren. Kan ju vara skönt att ha lite uppsikt och sen inse att bilen inte är så farlig :)

Tack på förhand!

Annons:
[AnimeV4]
2016-09-15 17:35
#1

Vad var det för sele? Vill du att den är krocktestad och godkänd, eller går det bra med vilken som helst?

bella46
2016-09-15 19:49
#2

Karlie Flamingo köpt på Arken Zoo.
Ja helst ska den vara krocktestad och godkänd, men om någon testat någon annan som fungerat bra går det lika bra. Ska inte åka långa sträckor med selen, men allt kan ju hända även på korta turer.

[AnimeV4]
2016-09-15 21:40
#3

Det finns dessvärre bara en eller två krocktestade och godkända selar, en av dem är Allsafe. Den andra minns jag inte namnet på. Det blir nog lite svårt att få en så liten sele att passa dock, men om katten inte väger så mycket så borde ju en bra vanlig hundsele funka. Ex. en av märket Hurtta eller Rukka!

bella46
2016-09-16 08:05
#4

Ja får titta upp dem där. Hon väger just nu 3,6 kg, men hon kan bli lite tyngre då hon är 10 månader nu och fortfarande växer. Den bilsele för hundar jag testade passar ju när man har XS, men känns som att remmarna är lite för breda och trycker lite oskönt på ryggen.

[AnimeV4]
2016-09-16 17:59
#5

Hm. Du kanske kan ta med henne för att pröva i butiken, alternativt köpa ett par selar i olika märken och pröva hemma?🙂

Upp till toppen
Annons: