Annons:
Etikettutställning
Läst 2236 ggr
Dimocarpus
5/13/16, 7:52 PM

Sverak eller WCF

Hej!

Jag har en raskatt som är registrerad på Sverak och den andra är på WCF, godkänt ras sedan länge men på Sverak är den rasen bara preliminärt godkänt sedan en kort tid tillbaka. 

Hur väljer jag? Jag kommer inte avla med dem men de ska eventuellt ut på utställning när tid finns. Det vore kul att få en bedömning 🙂

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
[[pimey]]
5/13/16, 8:01 PM
#1

Sverak har betydligt fler utställningar än WCF, du kan delta i WCF utställningar om du är sverak ansluten men inte tvärtom

MonicaLagerquist
5/13/16, 9:05 PM
#2

Jag som nyligen varit med och jobbat för att få en ras godkänd i FIFe skulle ju helt klart välja SVERAK och hjälpa till att få rasen godkänd-Du kan ju ställa ut på både WCF och FIFe om du är med i SERAK.

Stolt ägare till fem La permer

Dimocarpus
5/14/16, 8:52 AM
#3

#1, Jo, Sverak är väl större än de andra föreningar här i Sverige?

#2. Är det enkelt att byta förening? Den på WCF kommer vara på ett annat språk och det går kanske inte få det översatt till engelska men jag har önskat det från min uppfödare. 

Har jag uppfattat rätt? Jag får alltså inte tillhöra båda föreningar utan som ägare måste jag välja antingen den ena eller andra med mina två katter. 

Hur bidrar jag till att rasen blir helt godkänt med bara en katt? Hittills har jag icke sett någon som har registrerat den kattrasen på Sverak (kan ju ha med att inte många i Sverige som äger en sådan). Känner en enda uppfödare som föder upp katter i den rasen men de tillhör TICA.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Eine
5/14/16, 3:46 PM
#4

Föredrar numer WCF. Inte så många utställningar men väldigt trevliga och hjälpsamma, och samarbetsvilliga för att höja katternas status.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Niiinah92
5/14/16, 5:10 PM
#5

Skulle sagt SVERAK, fler utställningar att välja på då du får ställa både inom SVERAK och inom WCF.

Jag har ställt i båda och tycker utställningar från båda förbunden har sina för-och nackdelar,  WCF upplevde jag som rörigare men hade en väldigt varm och välkomnande atmosfär som vägde upp det en hel del.

MonicaLagerquist
5/14/16, 6:20 PM
#6

Ts vad är det för ras du har?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Dimocarpus
5/15/16, 8:36 AM
#7

Ok, då kanske jag får flytta min Thai katt till Sverak. Min burma är från en sverak uppfödare såklart. #6 Nu fick du svar på din fråga. Båda uppfödarna och katterna är helt underbara.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: