Annons:
Etikettvila-i-frid
Läst 2041 ggr
ElisabethB
12/11/15, 6:14 PM

R.I.P. Artur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9

Nu har Artur fått somna in. Han var en underbart vänlig huskatt som inte gjorde någonting ont i hela sitt liv.

Han startade sitt liv med en kamp, det var inte alla som var snälla mot honom. När han var 18 veckor gammal flyttade han och Joanna hem till mig och deras tredje hem. Artur var i princip bara i toarummet de första veckorna innan han vågade sig ut, efter ett tag började han lita på mig och visade vilken otrolig personlighet han hade. Han blev bara 2½ år.

Tyvärr fick han problem med njurarna och fick behandling mot det. Först blev han bättre men efter ett tag kom det bakslag och han blev bara sämre och sämre på slutet under en kort period. Men eftersom inget talade för att han skulle bli bättre igen togs beslutet att låta honom somna in..

Ioana på Smådjursveterinären i Åmål gjorde en fin avlivning som var som en liten begravning med fint tyg och mjukt underlag på undersökningsbordet, lite levande ljus och dämpad belysning.

Jag kommer sakna min lille pälskling!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
[Desdemonas]
12/11/15, 6:22 PM
#1

Min hund fick somna in på samma ställe.

Beklagar 🌺

OberonsMatte
12/11/15, 6:25 PM
#2

Vilken fin katt han var och så tragiskt att han blev sjuk i så tidig ålder. Förstår att det känns tungt. 🌺

Fint att kliniken var måna om att göra avskedet fint och värdigt. Det betyder mycket när man är i den situationen.

Sajtvärd Katter iFokus

[helga21]
12/11/15, 6:31 PM
#3

Här låter vi veterinären komma hem och så begravs de i trädgården.

Kram - förstår att du sörjer 😭

ElisabethB
12/11/15, 6:56 PM
#4

Tackar!

#1 Ja, de är väldigt bra där. Känns skönt att ha en så bra veterinärmottagning ca 10 min promenad hemifrån.

#2 Han var verkligen fin. 2 år och 2 månader var han när han fick diagnosen njursvikt. En riktig personlighet och en på miljonen..

#3 Själv valde jag att gå över till veterinären, då Artur alltid har varit lugnare där än när det kommit någon för honom okänd person hem till mig och katterna.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Vixxen
12/11/15, 7:44 PM
#5

Beklagar förlusten! 🌺 🌈

jollycox
12/11/15, 7:56 PM
#6

Beklagar 🌺

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
ElisabethB
12/11/15, 8:32 PM
#7

Tackar!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

micki78
12/12/15, 4:52 PM
#8

Åh va tråkigt!! Va fin han var. Beklagar sorgen, det gör så ont när man förlorar sin älskade vän. 🌺

ElisabethB
12/13/15, 8:20 AM
#9

Tackar! Ja det gör ont i mattehjärtat, men han behöver iaf inte ha ont längre. 🌈

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

ajnim
12/13/15, 8:50 AM
#10

Beklagar

ElisabethB
12/13/15, 4:59 PM
#11

Tackar!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

burmamys
12/15/15, 8:48 PM
#12

Så hemskt att fina Artur blev så sjuk! 😪 Lider verkligen med dig, tänker också på att han var så ung, hade ju hela livet framför sig. Starkt av dig att ändå se till kattens bästa och hjälpa honom slippa mer lidande. Det är ett privilegium våra husdjur har, att slippa lida mer när det inte längre går, men ett tungt ansvar för oss. Stor kram! ❤

ElisabethB
12/15/15, 9:10 PM
#13

Tackar! Ja han hade verkligen hela livet framför sig och var så otroligt snäll.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: