Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1508 ggr
Sashhi
11/20/15, 1:22 PM

Sibirisk katt/Neva Masquerade

Ja, nu är det så att mamma har förlorat sin neva till lymfom. Det kommer ta ett bra tag innan hon skaffar en ny sibbe/neva (vi har tidigare bara haft nevor) självklart, men hon har sagt att hon fortfarande vill ha en katt. Det känns inte rätt utan en katt i hemmet, och att denna ska då hedra den lille katten som dött. Detta är alltså inget brådskande, men jag vill hjälpa henne så gott det går att inte råka illa ut med nästa katt när hon väl är redo.

Har ni några rekommendationer på uppfödare som är bra/vilka man ska undvika? Vet att man inte ska köpa dem utan stamtavla osv. Ni kan ju skicka PM om det känns som att hänga ut folk eller så.  De vi har köpt från tidigare har varit underbara med trevliga katter och trevliga personer bakom uppfödningen, men man vet ju aldrig om de kommer ha kullar när mamma börjar bli redo, så jag vill gärna ha information om andra uppfödare också.

Tack på förhand!

Not your mom, not your milk.

  • Redigerat 3/28/22, 7:38 AM av OberonsMatte
Annons:
ElisabethB
11/20/15, 1:40 PM
#1

Har inte köpt av AgnetaB här på iFokus, men tänkte köpa en till katt vilket inte blev av. Däremot fick jag ett väldigt positivt intryck av henne. Hon föder upp skogisar och sibbar.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Upp till toppen
Annons: