Annons:
Etikettpysselhörnan
Läst 2188 ggr
Scorpio97
2015-11-14 21:41

Foderleksaker

Jag har gjort lite foderleksaker till katten härhemma (vi har ju tre, men bara en verkar intresserad, så det är främst till henne jag gör). 

Har tagit lite olika lådor och klippt hål, en tom vaniljpulversburk med godis i var dock intressantast enligt katten. Har även limmat fast toarullar på en kartongplatta, så att dom "står upp" och sedan lägger jag godis i så hon måste peta ut det. Sen fick jag sätta fast plattan under en byrå, eftersom min smarta katt helt enkelt vände upp och ner på hela grejen (;

Problemet är att det börjar bli för lätt för henne. Kartonger och vaniljpulversburken skakar hon lätt ur godisarna ur, och det tar inte mer än någon minut för henne att lyfta ur godisarna ur toarullarna. 

Är det någon mer som gjort egna foderleksaker, och har lust att komma med lite inspiration?


//Jessie

Annons:
Katthemsmatten
2015-11-17 14:20
#1

Hade nog inte ens lyckats komma på den idé som du hade. Kul! Hoppas någon annan har bra tips annars blir det kanske att spendera litet pengar på en bra julklapp till kisse :-)

Medarbetare Hittekatter iFokus

Scorpio97
2015-11-17 14:24
#2

Jag köpte en (denna: http://www.supercat.se/shop/14698/art98/h3645/5543645-origpic-73df14.jpg) till henne för typ ett-två år sedan, men den var hon totalt ointresserad av. Men jag har suttit och kikat på foderlabyrinter, men det är ju så svårt att veta på en köpt leksak hur svår/lätt den är. Därför skulle jag föredra att göra eget, då är det bara att göra om (:


//Jessie

Katthemsmatten
2015-11-17 15:12
#3

Den du länkade till är alldeles för lätt för en smart katt. Det finns plattor där man kan stoppa in godis och som kräver att katten kan flytta en platta och dra ut en annan. Den brukar vara längre innan katten lärt sig och tröttnar. Har bara sett i butik så jag har ingen länk dessvärre.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Scorpio97
2015-11-17 15:21
#4

Sånna har jag inte sett, men jag har ju mest kollat på djuraffären här i stan. Den har inte så stort utbud.


//Jessie

jollycox
2015-11-17 15:28
#5

Googla på Nina Ottosson. Det är nog en sån som #3 tänker på. Finns många olika varianter. Dom flesta är egentligen för hundar men funkar säkert till katter med.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Katthemsmatten
2015-11-17 15:29
#6

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Scorpio97
2015-11-17 15:32
#7

Tack för tipsen!


//Jessie

Upp till toppen
Annons: