Annons:
Etikettpysselhörnan
Läst 2970 ggr
lliinnnn
11/12/15, 6:17 PM

Tips till kattoaletten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ifall någon är likadan som jag inte inte vill ha en kattoalett ståendes i exempelvis hallen, kan man hur enkelt som helst använda sig av en sån här förvaringslåda och göra det såhär fint! 😃 Katterna stormtrivs!!

Annons:
MonicaLagerquist
11/12/15, 6:24 PM
#1

Om man tar en lite större sån låda och sätter kattens toalåda längst in och sen lägger en matta i resten av utrymmet så minskar man ned på sanden som katten tar med sig på tassarna från lådan.

Stolt ägare till fem La permer

lliinnnn
11/12/15, 6:45 PM
#2

Japp, det är sant. Men jag hade inte plats till en stor så fick bli en liten och jag blev nöjd!

[Forest]
11/13/15, 10:48 AM
#3

Vart jätte fin :) Jag har kollat på dessa möbler själv just den modellen som är större för göra kattoa av den.  Var den enkel att göra tycker du? Vilken såg rek du att man har?

Sherlocked
11/15/15, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Verkligen snyggt! Jag har en likadan, fast av den större modellen. Sett fler senaste tiden, som använt både den lilla och stora av ikeas "Hol", och det är alltid lika tjusigt! (Gör sig inte så bra på bild, i min fula hall, däremot. Skämtar)

Mycket finare än att ha lådan öppet i lägenheten, plus nästan all sand stannar där inne. Dessutom kommer inte hunden åt den!

Linika
11/16/15, 12:36 PM
#5

Det ser ut som att du fäst mjuk plast på insidan lådan? Hur fungerar det? Kan du berätta mer? Det ser intressant ut!

lliinnnn
11/16/15, 6:39 PM
#6

#3 Jag använde en såg (haha nu vet jag inte vad den heter) men en såg med smal och lång sågdel, och med ett handtag så jag kom åt jättebra. Jag tyckte det var jätteenkelt att göra! Gick på max 2 timmar, ja sen någon timme till att färgen skulle torka.. #5 Det stämmer! Från början hade jag en kattoa där inne, men jag tyckte det blev bökigt imed det inte var så stor plats, kändes trångt för katterna. Nu har jag istället tagit plast man har som skydd på golv när man tillexempel målar om ett rum, finns att köpa billigt på ÖB. Satt fast några lager av plast med häftpistol, för att undvika att katterna river hål i den! Funkar jättebra!

Annons:
[HundochKatt]
11/16/15, 10:47 PM
#7

Jättesnygg! Behöver jag i framtiden en eller flera extra lådor så ska jag fixa en sådan. Idag behöver jag inte då katten har en helt egen toa, alltså lilla toaletten. Och använder peewee låda, så det blir inte skräpigt på toaletten.

sammy78
11/17/15, 11:20 AM
#8

Jättesnygg och praktisk!

Var köper man själva trälådan ?

lliinnnn
11/17/15, 8:32 PM
#9

#8 på Ikea! Den heter HOL

Upp till toppen
Annons: