Annons:
Etikettutställning
Läst 1559 ggr
mallabralla
10/31/15, 12:38 PM

Bilder från World Winner show huskatter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

hej! här kommer ett fåtal bilder på huskatter från FIFe World Winner show, det var hela 51 huskatter på plats!

jag fotade lite hos den ena domaren.

Kika gärna på mina bilder från World Show perser och exotic också!

http://perser.ifokus.se/discussions/5634a67a8e0e7475f8001a39-bilder-fran-world-winner-show-perser-exotic?discussions-1

Sajtvärd på Perser iFokus

Annons:
Tjeja
10/31/15, 1:03 PM
#1

Myys!!! ♡ Kan inte rå för det men gillar spontant huskatts utställningarna mer än rasutställningarna. Är kanske okunnig men spontant tänker jag att man fokuserar mer på katternas personlighet och välvårdnad och hälsa än bland raserna. Eftersom raserna även måste se till rasstandard och utseendet. Så det är själva fokuset jag gillar mer! (Därmed inte sagt att raskatter skulle vara mindre mysiga, välvårdade eller personliga för det alltså.) I övrigt gillar jag kissar oavsett ras och är absolut emot all oansvarig BYB och huskattsavel. Som sagt är det fokuset i utställningarna jag gillar mer.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

mallabralla
10/31/15, 1:24 PM
#2

Ja visst är de för mysiga!

det finns inga specifika huskatt utställningar, de ställs ut på samma utställning som raskatterna och döms av samma domare. men som du säger när det gäller huskatt får de se ut PRECIS hur som helst. domaren tittar här på temperament, hur välvårdad katten är (vikt och päls) sedan avgör domarens tycke och smak för vad som är fint helt och hållet. 

Min vän som är på bilderna har ett helt gäng fina huskatter som hon ställer flitigt, de flesta kommer från katthem. Findus som denna bruntabby killen heter som hon ställde denna gången blev domarens 3e bästa korthåriga huskatt av 12 huskatter, ni kan tro hon är stolt och jag tycker han är bara så vacker ❤️

Sajtvärd på Perser iFokus

mallabralla
10/31/15, 1:26 PM
#3

kan tillägga att det ända domare brukar döma bort vad gäller huskatter är om de ser för mycket ut som någon av raskatterna, så med andra ord de katter som ser ut som riktiga hedliga bondkatter är de som gäller på show!

Sajtvärd på Perser iFokus

Upp till toppen
Annons: