Annons:
Etikettvila-i-frid
Läst 1789 ggr
Ominous
2015-09-08 18:09

Vila i frid Figge och Buzz

Vila i frid Figge och Buzz. Juni 2015
Buzz blev 19år gammal(röd perser), jag då bara 1år när han blev en i familjen. Efter att ha fått ett år kvar att leva i flera år, och haft problem med allt så lät vi han somna in. Han åt smärttillande sista åren och haft problem att ens hoppa upp i soffan det sista. Men han var en underbar katt, som älskade att ligga i knät! Satte du dig ner tog det inte många sekunder innan han var där och la sig, sprang nästan trots sina höftproblem

Figge blev bara 16år gammal. Vad som hände honom vet vi inte. 2dagar efter den andre kattens död försvann han. Båda katterna var på rutinkontroll samtidigt, dagen efter vetrinären svullade han upp i halsen och sen försvann. Han hade problem med lymfkörtlarna och åt hormonmedicin, utöver det blev han döv sista året. Han var en älskar familjemedlem och jag saknar honom. Jag minns när vi hämtade honom, när jag var 4år. Jag minns att jag följde efter honom överallt och jag minns när han lärde sig att hoppa upp i min loftsäng för att mysa.

Jag kommer att sakna er, och ni går aldrig att ersätta!

I wish I could write as mysterious as a cat

Annons:
kalindas
2015-09-08 18:28
#1

Beklagar sorgen.
Härligt att du ändå fick behålla katterna så länge. ❤️
Troligtvis kände Figge av att hans kompis inte mådde bra och när han var borta bestämde han sig för att somna in han också. Många katter och även hundar, går och gömmer sig den sista tiden.

Du får tänka att de haft ett långt och fint liv. ❤️

/Elisa

Therese
2015-09-15 19:28
#2

Beklagar sorgen =( Men så gamla de blev, slår vad om att de hade det toppen hos er ❤️

Ominous
2015-09-15 19:35
#3

Jag tror också att han kände av det, och då tänkte att det var "dags" själv också. Jag tänker mig att han gick ner i brinken och la sig vid strömmen och somnade, det låter fint tycker jag.

Tack för era fina ord!

I wish I could write as mysterious as a cat

[Forest]
2015-09-16 18:15
#4

Beklagar den stora förlusten av två fina syskon. Många styrkekramar från mig o djuren 🌺

Upp till toppen
Annons: