Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2267 ggr
Amanka
1/15/15, 12:53 AM

Han bits

Vår lilla prins bits…. Man fyar honom och så sedan hoppar han på ens ben när man vänt sig om och nafsar i det. Förstår inte detta beteendet. Samma om man ska ta ut honom ur ett rum, då börjar han också bitas….

Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace

  • Redigerat 3/28/22, 7:32 AM av OberonsMatte
Annons:
[cicoccabim]
1/15/15, 6:48 AM
#1

hur mycket leker ni med honom?- det låter som han har för mycket överskottsenergi. Lek med vippor så att han får hoppa, smyga och jaga, så kommer han förhoppningsvis inte ha energi nog att jaga era fötter.!

IceJossan
1/15/15, 8:03 AM
#2

Hur gammal är han? Kastrerad? Ensamkatt? Hur mycket är du borta om dagarna? Hur lång stund aktiveras han per dag (var ärlig! Man ger oftast katten mindre tid än man vill erkänna) och på vilket sätt?

Amanka
1/15/15, 10:40 AM
#3

Vi leker med honom ofta och då blir han trött men hittar energin ganska direkt igen. Han är ca 9 månader, kastrerad och ensamkatt. Min kille jobbar ju och jag studerar så han är ju ensam ett tag. Hmm, ärligt… Vi leker med honom ofta när han kommer till oss, ofta när vingar fram så vill han inte leka (typiskt katter att göra tvärtemot) men ibland tar vi ju upp leksakerna och busar med honom. Han brukar göra som en hund när man kastar dom så kommer han tillbaka med dom igen :-P Vi har både en vippa, små möss och en papperskass han får leka med. Sedan har han sällskap av marsvin med

Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace

[HundochKatt]
1/15/15, 11:34 AM
#4

Skulle tro att han behöver en kattkompis. Marsvins sällskapet kan du inte räkna med för det är inget han kan leka med och den sitter väl i bur när ni är borta.

[cicoccabim]
1/15/15, 1:59 PM
#5

han är i  "slyngelåldern"! De kräver massor av lek. Och mycket tålamod….. Har han ett stort klösträd att busa i? Jag får upp mitt busfrö i trädet- ner - upp ner-upp osv… Har du "da bird" eller något liknande- det brukar dränera dem på energi ganska effektivt.

Milliz83
1/16/15, 10:43 PM
#6

Biter han för att han är busig eller är det allvar bakom? 

Istället för att fya så kan man försöka distrahera honom med en leksak istället - ge honom något lämpligare att bita på. För att öka chansen att få honom att sluta bita, se till att han aldrig uppfattar hand eller fot som leksak. 

Om det bara är bus så ett tips att bli av med energi är att tvinga honom att hoppa mycket efter leksaker. Upp på säng, stol, klösmöbler. Ställ ett hopphinder i vägen och dra ett snöre över osv. Mycket energi tömmande. Se till att han blir helt slut, flåsar, lägger sig ner på sidan och helt enkelt inte orkar leka mer. Om det behövs, vänta tills han återhämtat sig och upprepa proceduren.

Annons:
Upp till toppen
Annons: