Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 5258 ggr
Moast
1/13/15, 11:49 AM

Namn

Hej! Kommer skaffa en till katt inom en ganska snar framtid troligen. Vi har en nuvarande katt som heter Hubba-Bubba (kallas Hubbe). Jag hade tänkt att skaffa mig ytligare en hane och kom på idéen att den nya katten som kommer också kan få ett tuggumminamn, är inte det lite roligt? XD Så skriv tuggumminamn (hoppas ni fattar vad jag menar med "tuggumminamn") Namnet ska passa en hane ;)

  • Redigerat 3/28/22, 7:35 AM av OberonsMatte
Annons:
taylor__lambert
1/13/15, 12:03 PM
#1

Stimorol Fusion
Extra
Jenka

Är vad jag kommer på på rak arm :p

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

kattöga
1/13/15, 12:13 PM
#2

TOY skulle jag döpa katten till!

eller Vigo /Viggo, Chock.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
1/13/15, 12:16 PM
#3

Eller RIFF ! Som är min favorit! Tuggummit alltså….. och kanske namnet också…….. ;) Toy eller Riff/Riffo är mina val till namn.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Moast
1/13/15, 12:19 PM
#4

Har tänkt på Toy faktiskt det är rätt gulligt! Men det verkar också svårt att hitta tuggumminamn lättare med godis och det namnet jag gillar mest just nu bland godis är nog Bounty (chocklad med cocos) Men tack för tipsen! Ös med tips om ni kommer på fler haha ;)

kattöga
1/13/15, 12:21 PM
#5

Hubbe och Plopp tycker jag passar så bra ihop! 😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
1/13/15, 12:24 PM
#6

Eller varför inte Hubbe och Godis rätt och slätt?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
kattöga
1/13/15, 12:28 PM
#7

Hubbe & Filidutten? 😉

Hubbe & Smurf/Smurfen

HubbaBubba & KitKat

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
1/13/15, 12:39 PM
#8

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Moast
1/13/15, 4:00 PM
#9

Taack så mycket för dem roliga och fina förslagen Hubbe och Plopp klingar ganska bra och det blir rätt roligt! 👏😆 Pimpim är också rätt så gulligt faktiskt! Tack så hemskt mycket för förslagen:)

kattöga
1/13/15, 4:15 PM
#10

😃 Berätta i denna tråd sen vad katten fick för namn till slut? (Även om ni inte väljer nåt av förslagen ni fått/får här i tråden.)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Moast
1/30/15, 6:44 PM
#11

Nu har vi bokat en liten tjej ifrån kattstallet, Twiggy heter hon för tillfället. Hon är född utomhus och är nu fyra månader och jag hämtar henne om ungefär en månad. Så ös in med alla namn ni kan komma på, jag vet inte än om jag ska behålla namnet hon har. Men som sagt ös in med namn på t.ex godis, tuggumin, choklad? :)

kattöga
1/30/15, 6:45 PM
#12

Twiggy tycker jag är ett jättefint namn! Och det passar med Hubbe! :)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Moast
1/30/15, 6:46 PM
#13

Så nu är det alltså ett hon-namn jag är ute efter!XD

Annons:
taylor__lambert
1/30/15, 6:54 PM
#14

Hur ser hon ut?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Moast
1/30/15, 7:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#15

Hon ser ut såhär :) väldigt vanligt utseende men ändå väldigt speciell på något sätt:)

taylor__lambert
1/30/15, 7:09 PM
#16

Väldigt fin!! Får mig att tänka på Geisha eller typ, kexchoklad.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Moast
1/30/15, 9:59 PM
#17

Ja, verkligen! Har tänkt lite på namnet Candy… men tycker verkligen hennes nuvarande namn också var fint och passar henne då hon är väldigt sprallig och lekfull och orädd, modig och bestämd. Vill därför inte att hon ska ha ett för mjukt namn om ni förstår vad jag menar… hmm börjar bli svårare och svårare haha XD

kattöga
1/30/15, 10:18 PM
#18

Moast, vet du vem Twiggy var? Det var en tuff tjej, i en tuff bransch och som människor "avgudade"! 😉 En tuff tjej med ett riktigt mjukt inre! 

Jag är gammal nog att minnas denna legend! som jag gissar att din katt är uppkallad efter…. ;)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

taylor__lambert
1/30/15, 10:21 PM
#19

Twiggy passar ändå, tänker färgen och beteendet som du beskriver henne på

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Moast
1/30/15, 11:37 PM
#20

#18 yes! Mamma berättade ;) #19 Ja det blir nog Twiggy om jag inte kommer på något själv, haha:)

Annons:
ItsAlvaa
1/31/15, 8:25 AM
#21

Han borde heta ''Mint'' eller nåt. :D Det var det första som kom upp i huvudet! :)

Moast
1/31/15, 12:32 PM
#22

Ja Mint är fint, det kan man ju också göra om lite också t.ex Minty, Minta. Hon har även ett M i pannan haha :)

Upp till toppen
Annons: