Annons:
Etikettpysselhörnan
Läst 1796 ggr
vegosessa
2014-07-18 04:36

Innätade balkonger!

Visa gärna bilder & berätta hur ni gjort för vi tänker på att göra det fast vi iofs inte har en katt. Gärna nät med så små hål som möjligt.

Annons:
Uppkatten
2014-07-18 08:21
#1

Jag gjorde träramar som jag fäste mot balkongen och som jag fäste nätet på. Använde svetsnät. Konstruktionen har hållit i ca 20 år nu, och lär sannolikt hålla några år till. Du kan googla på "svetsnät" och därefter välja "bilder" så brukar det dyka upp en del in-nätade balkonger på bild.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[Gusi]
2014-07-18 09:55
vegosessa
2014-07-18 14:43
#3

Tack! 🙂

[inanna56]
2014-07-19 15:10
#4

Jag anlitade en snickare som först gjorde en träram runt hela området på balkongen som skulle nätas in, som han fäste i balkongvägg och golv. I den satte han trälister i ramen. För att fästa nätet satte han öglor i träramen och krokar i trälisterna. Sedan satte han fast nätet genom att dra ett rep genom öglorna i träramen som han fästa nätet med och sedan krokade fast nätet på listerna med krokarna.  Väldigt snyggt gjort och enkelt att byta nät, bara ta bort repet och haka loss nätet. Ska försöka ta en bild  :)

Upp till toppen
Annons: