Annons:
Etikettpysselhörnan
Läst 13767 ggr
fridaaocrazy
2014-05-30 18:09

Billigt rep?

Jag hade tänkte göra detta klösträd http://brimco.blogspot.se/p/scrapbooking-tips-ideer.html till katten här hemma, men då det behövs 290m rep så blir det ganska lätt dyrt. Så jag undrar; finns det någon här inne som vet var man kan köpa 12mm rep för ett rimligt pris? Det går bra med 100m/rulle eller mindre, bara det inte är kanske 10m/rulle då det är alldeles för lite,

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Annons:
MonicaLagerquist
2014-05-30 18:21
#1

Gå till en butik som säljer heltäckningsmatta och köp/tigg åt dig några stuvbitar.

Stolt ägare till fem La permer

fridaaocrazy
2014-05-30 23:13
#2

Vi har tyvärr inga kontakter som gör heltäckningsmattor. Ingen som gjort en klösmöbel som kan dela med sig om var de fått rep ifrån? :)

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

ella_moya
2014-05-31 00:29
#3

Jag gjorde nyligen ett eget klösträd, då köpte jag sisalrep på Jula. Det kostade 75 kr för 15 meter, så det blev en hel del pengar. Tyvärr hittade jag inget billigare om jag skulle ha naturrep, det är möjligt att man kan hitta juterep billigare, men det är också svagare så det kommer inte hålla lika länge.

Om du vill komma billigare undan skulle jag köpa någon slags sisalmatta, det finns metervara på Byggmax tror jag och jag är ganska säker på att Ikea har hampa/jute/sisalmattor till ett rimligt pris.

Annars så kan du leta på blocket och se om du kan hitta någon bonde eller liknande som vill sälja en pall rep. Annars är rep generellt dyrt tyvärr.

fridaaocrazy
2014-05-31 13:18
#4

#3 Tack så mycket för tipsen, men tyvärr så blir de 15m på Jula både för kort och för dyrt. Sen är jag orolig för att klorna ska fastna i skruvarna som man måste sätta i efter varje 15m :/ Sisalmatta vågar jag tyvärr inte använda då klorna kan fastna i öglorna. Har letat på blocket men hittade tyvärr inget :/ Någon annan som vet vart man kan köpa rep?

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

[Annamaja27]
2014-05-31 16:12
#5

När jag gjorde klös/klätterträd använde jag också heltäckningsmatta. Blev alldeles för besvärligt med rep. Inga klor som fastnat i mattan. Jag har haft lite olika varianter eftersom mattan slitits ut mellan varven.

Bellbooh
2014-05-31 20:15
#6

Kommer ihåg att jag köpte mina sisalrep till eget katträd förra året på någon byggaffär o de va ganska dyrt då. Googlade nyss och såg att biltema säljer 15m för 40kr, så det är lite billigare iaf. Kommer ihåg att  sisalrepen jag köpte förra året kostade kring 200kr och det räckte väl till ett litet kläterträd på ca 120cm höjd med 5 pelare totalt, vilket inte är mycket alls. Slängde det trädet för några månader sen på tippen och jag kommer ihåg hur mycket jag ville rädda repen just för att de kostade så mycket men jag hade väl spikat så hårt att sambon inte fick loss repet(vi tog ingen kniv me oss) så tyvärr kunde jag inte rädda det.. . Annars vet jag att ingen av mina katter fastnade eller skadade sig på spikarna som höll fast repen då vi verkligen såg till att det inte stack ut och försökte ha de längst ner/upp på pelarn.

Annons:
fridaaocrazy
2014-06-01 11:57
#7

#5 Vad bra! Funderar på att köpa någon sorts matta iaf :) #6 Ja, det är ju det negativa med att göra egna klösträd :/

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

fridaaocrazy
2014-06-14 18:38
#8

Någon som vet var man kan hitta billigt rep?

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Nibbler
2015-11-10 15:14
#9

Jag gjorde för ett tag sedan klös"träd" av ett långt papprör som jag sen lindade sisalrep runt.
Borrade hål, stack in repet och slog en knut på insidan. Sen bara lindade jag så hårt jag kunde, och i toppen knöt jag fast. Blev mycket uppskattat.

Köpte detta repet http://www.bachmans.se/Sisaltgvirke-12mm-11uoI

Em_
2015-11-10 16:29
#10

Granngården har 600 m sislgarn för 200 spänn. Kommentar av killen som hjälpte mig "Vill du ha mer får du ta en pall" 😎


[Forest]
2015-11-11 13:14
#11

Har gjort klösmöbel på gångmatta och rep, jag köpte repet på biltema men tycker 10 kom med mycket bra tips :)

[helga21]
2015-11-11 13:30
#12

Harald Nyborg har under båttillbehör där brukar jag köpa när de klöst sönder ett träd. Tyvärr så vet jag inte priset men de har i olika storlekar. Kolla på zooplus om de har.

Upp till toppen
Annons: