Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 18703 ggr
JohannaEkroth
1/14/13, 4:35 PM

Kattsand bra och billigt

Okej, nu är jag trött på Pussi. Stinker apa.

Vill ha något klumpbildande i samma prisklass; 10kg för max 100kr.

Tips på sort och var den finns.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Katthemsmatten
1/14/13, 4:39 PM
#1

Som med allt annat: man får vad man betalar för. Jag skulle också önska mig en premium sand för utförsäljningspris. MEN jag har lärt mig att den dyrare sanden, som ligger runt 200.- per 10 kg varar mycket längre än den dåliga som inte suger upp och bildar klumpar så i långa loppet går det i princip på ett ut. Utom det att både mina katter och jag slipper lukt och jag slipper skura lådorna varje vecka.

Medarbetare Hittekatter iFokus

linda88
1/14/13, 4:42 PM
#2

Jag använder träpellets som jag köper på byggmax. 16 kilo för 49 kr. Har en katt som jag köpte i slutet av november har bara använd ca 2 liter. Man använder det i en peewee låda. Träpelletsen smulas sönder av urinen och när katten kraffsar åker smulorna ner i lådan under efetrsom de är små hål i peewee lådan. Bajset plockar ja bort o spolar ner i toan. Helt luktfritt och får tömma botten 2 gånger i månaden.

Dammar inte, luktar inte, katten släpar inte ut något utanför lådan eftersom de inte fastnar i tassar eller päls, billigt och miljövänligt. Förstår inte alls hur man kan väla Kattsand över träpellets.

Niiinah92
1/14/13, 4:42 PM
#3

Tigerino är superbra tycker jag, klumpar bra, är dryg och tar väck lukten ypperligt, finns både parfymerad och oparfymerad. Köper 2X15 kg för 189 kr vilket blir ca 63 kr/10 kg. Finns på Zooplus.dk och då får man det leverarat till dörren.

Katthemsmatten
1/14/13, 4:45 PM
#4

#2 För att inte alla katter är förtjusta i träpellets. Glad

#3 Tack för tips om zooplus.dk.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MonicaLagerquist
1/14/13, 4:47 PM
#5

Jag beställer hem en pall i taget och betalar då 75 kronor/säck om 10 kilo.

Mycket pengar på en gång men skönt att ha sand hemma.

Använder Olivers sand..

Stolt ägare till fem La permer

Katthemsmatten
1/14/13, 4:49 PM
#6

#5 Litet svårt att få plats med en pall sand i en lägenhet, men onekligen ett fantastiskt bra pris.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
MonicaLagerquist
1/14/13, 4:50 PM
#7

#6 Man kan ju gå ihop några stycken och köpa en pall.

Stolt ägare till fem La permer

Magic Nicki
1/14/13, 5:04 PM
#8

Jag kan också rekommendera zooplus.dk. Extreme Classic för runt 260-280 sek för 2x15 kg (blir 30 kg)

Katthemsmatten
1/14/13, 5:06 PM
#9

Fick 2 x 14 kg Grey's, som jag tycker är en jättebra sand för 218.- DKK inkl. frakt. Tycker jag känns som ett bra pris. Tackar er som tipsade om zooplus.dk

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hawknestgrove
1/14/13, 5:29 PM
#10

Precis som #7 säger. Olivers är suveränt. och faktiskt, så tar inte en pall så mycket plats när man väl stuvar om den. Kan du undvara en kubikmeter exempelvis i ditt förråd, så har du plats för sanden och som sagt, man kan ju gå ihop! En pall är 60 säckar. HAr de höjt till 75 kr nu? jag köpte väl i somras tror jag och då var det 64 kr…. MEn det är billigt ändå för en toppensand, tycker jag.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Nevina
1/14/13, 7:25 PM
#11

Jag använder Ica Basic Klumpbildande Kattsand. Funkar alldeles utmärkt. Finns som du kanske förstår på Ica, här kostar den 26(?) kr för 5 kg.

[PysselMatten]
1/14/13, 7:32 PM
#12

Jag använder mjaus Kattsand, tycker den funkar bra…

Har även använt everclean också det jättebra, men mycket dyrare…

Everclean kostar 199 för 10 kilo och mjau ca 65 för 8 kilo

Slashignore
1/14/13, 7:40 PM
#13

Jag köper extrem classic på Grizzley Zoo här i Göteborg. 2 x 15 kg eller vad de nu väger… 260 kr om jag inte minns fel. Helt ok enligt mig! Håller ju i hundra år och luktar inget alls!

Annons:
Noa-Nisse
1/14/13, 8:04 PM
#14

http://smartson.se/test/familj-fritid/sport-fritid/test_%E2%80%93_9_kattsand.html

En som har testat 9 olika kattströ.

Jag har själv Katty kompakt kattströ och är jättenöjd. De säljs på garnngården i 5 kg förpackning med handtag så det är lätt att bära.

Klumpar sig bra och jag har inte luktat något.

Här ser ni att det kom 2:a i testet trots sin billiga peng.

Modell

Betyg

Pris

Testkommentar

Ever Clean Extra strenght unscented

22/25

200

Bäst i test

Katty Kompakt kattströ

20/25

55

Döljer doften bra

Pussi Ultra kompakt

19/25

80

Testkatternas favorit

Tidy Cats Instant action blå

16/25

130

Bästa förpackningen

Toa-Lätt

14/25

80

Ovant material

World’s Best Cat Litter

14/25

150

Kattströ till överpris

Ica Kattströ

12/25

38

Inte prisvärd

Fresh and Easy

11/25

77

Håller inte vad den lovar

Eldorado Kattsand

10/25

25

Billigast och dammigast

 Medarbetare på Hundar.ifokus

annzoo
1/14/13, 9:22 PM
#15

#10 jag tror monica skrev fel.. 75kr/påse om man räknas som storkund eller ca 63kr/säck om man köper en pall.. i maj köpte jag en pall då de hade extrapris 44kr/påsen men nu har jag ett fåtal påsar kvar men kommer troligtvis inte att köpa en pall igen pga utrymmesbrist. men sanden är helt okej=)

MonicaLagerquist
1/14/13, 10:14 PM
#16

jag köpte en pall Olivers 12-12-03 och betalade -4 500 för den..

Stolt ägare till fem La permer

annzoo
1/14/13, 11:13 PM
#17

#16 då bör du nog kolla upp det för en pall kostar/har kostat (utan extra rabatter) 3800kr de senaste åren jag kollat. Det står då jag loggar in iaf

mamakoden
1/14/13, 11:27 PM
#18

Jag köper Tidy cats, klumpbildande och luktar gott, jag är supernöjd. 18 kg för 269:-

ingridesther
1/15/13, 8:30 AM
#19

Stallpellets 16 kg 38kr med PeeWee låda. Funkar super! Glad

MonicaLagerquist
1/15/13, 9:18 AM
#20

#17 Ja jag har mailat Olivers nu.Jag tyckte att det blev lite dyrt men tänkte att de hade höjt priset.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
MonicaLagerquist
1/15/13, 12:05 PM
#21

#17 Tack för att du uppmärksammade att jag betalade för mycket.Pengarna som jag betalade för mycket kommer att föras över till mitt bankkonto.

Stolt ägare till fem La permer

Paddiz
1/15/13, 1:21 PM
#22

#21
Det var inte en liten summa som blev fel - 700:- som du kan ha roligare för.

Köper själv hel pall från Oliver's och jag fick betala 3800:-.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Linnslins
1/15/13, 6:12 PM
#23

#21 & #22 är olivers bättre nu? Vi tyckte mycket om den förut, för 1,5 år sen ungefär. Sen började den helt plötsligt damma outhärdligt mycket så vi mailade dem och de höll med om att sanden blivit sämre. Det var ju en bra sand till bra pris direkt till dörren så vore kul om den är bra nu :)

MonicaLagerquist
1/15/13, 6:38 PM
#24

#23

Den sanden som såldes ut för 44 kronor om man köpte en pall var lite dammig men den som jag fick hem i december är toppen.

Stolt ägare till fem La permer

Cazzos
1/15/13, 7:02 PM
#25

Eldorado Kattsand är väldigt bra. 5 kg för 30 kr tror jag, på City Gross.
Det finns en 8 kg-variant men den är inte bra, det är en helt annan sorts sand (det är typ stenar)


Paddiz
1/15/13, 7:04 PM
#26

#23
Jag är nöjd med Oliver's sand. Ibland kan man få en eller två säckar som är mer dammiga - men det är så obetydligt att jag kan acceptera det. Så länge inte katternas pälsar är indränkta i sandlukt och jag har sand i hela huset - ja, då kan jag stå ut med att 2 av 60 säckar är mer dammiga.

Katterna vann 20 kg VanCat-kattsand på en dansk utställning och den skulle vara superbra. Vit sand som skulle underlätta för ägaren att se om en katt kissade blod.

Jag hade sand överallt - till och med på andra våningen och där har jag inga lådor. Sanden luktade starkt barnpuder och när katterna hade varit i lådan satt lukten och sanden i pälsarna.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Hawknestgrove
1/15/13, 7:30 PM
#27

Ja de senaste  säckarna jag har köpt har varit lite dammiga. MEn i och med att jag hr min  bautalåda i badrummet, där det alltid är lite fuktigare och den har så många andra plus, så tar jag det….MEn hoppas också på att nästa sändning blir mindre dammiga.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Junkan
1/15/13, 10:43 PM
#28

Everclean håller ju otroligt länge så det blir billigt även om priset per kg är högt.

LinaLj
1/15/13, 10:59 PM
#29

Jag använder coops Kattsand, den är på 7 el 8 kg om jag inte mins fel. Vit och fin, dammar inte så mycket och det blir väldigt fina klumpar. Jag tycker inte att den luktar och då har jag ändå en okastrerad hane här hemma.

JohannaEkroth
1/16/13, 12:21 AM
#30

LinaLj, kanske är idé att prova den då, innan man ger sig på Everclean.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

ingridesther
1/16/13, 12:26 AM
#31

Stallpellets köper man påsvis och det kostar bara 38 kr. Det är som Pee Wee´s egna sand men billigare. Funkar alldeles utmärkt och lådar luktar inte (bortsett om de har lös mage förståss).

JohannaEkroth
1/16/13, 1:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Jag har ganska nyligen köpt en stor låda med huv och lucka plus kolfilter då den står inne på toan. Allt för att det inte ska bli hal lera på badrumsgolvet. Min kisse älskar att leka med vatten, och gör det så fort han får möjlighet på toaletten.

Har inte råd att köpa en ny låda för att byta till träpellets. Kattsand fungerar jättebra. Han älskar sanden och katter är ökendjur och trivs att gräva i sand. Pussis är finkornig och klumpbldande, men han börjar bli hanig, så det är snart dags för kasteration, men sålänge han inte strilar inne känner jag ingen nöd på att kastrera honom då han inte går ute heller.

Jag är lite ute efter en kompis till honom, så om inte hon redan är kastrerad, så kommer han garanterat att bli det. Väntar liksom tills drömmen dyker upp. Ett måste är att hon går ihop med hundar likväl, då min mor har hund. Jag har lite krav, därför jag hellre väntar på rätta kissen och Billy går det ingen nöd på kan jag lova.

Det är inte han som gnäller över sanden, utan jag. Jag gör rent, men ändå verkar det finnas doft kvar då klumparna delar sig.

Jag har sjukersättning, så det finns ingen chans att punga ut flera tusen på Kattsand även fast det handlar om sand i över två år eller så.

Eldorado har jag använt, funkar sämre än Pussi.

Katty gillar jag inte heller. Sämre än Pussi, första sanden jag köpte till honom i panik när han kom hem. Hade totalt missat den viktigaste saken. OskyldigTyst

Vet inte vad som menas med Mjaus Kattsand, menar du Pussi, så är det den jag har nu.

Fördel om sanden finns att köpa i dagligvaruhandeln så man kan ta det samtidigt som handlingen.

Alternativt webbutik med hemkörning. Var inne på danska sidan. Förstod inte. Hade de hemkörning?

Finns det fler alternativ till hemkörning där det inte är så dyrt?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Niiinah92
1/16/13, 1:13 AM
#33

#32 ja zooplus.dk fraktar med DHL och leverar direkt till dörren.

JohannaEkroth
1/16/13, 1:38 AM
#34

Jag är ju så kass på allting som inte är nationellt och undrar hur de ligger i pris jämfört med Sverige?

Om man kommer upp i 299 danska kronor så är det alltså fraktfritt. Vad ligger frakten på annars?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Linnslins
1/16/13, 6:36 AM
#35

#32 oliver har fri hemkörning om du handlar visst mycket. Det räcker att köpa tre påsar så är det fritt :-)

Katthemsmatten
1/16/13, 10:43 AM
#36

#32 Om du kastrerar så slipper du mycket av den obehagliga doften. Vänta inte till han börjar strila, det beteendet kan sitta i länge efter kastration och det är inte kul.

Betr. zooplus.dk beställde jag 2x14 kg av Golden Grey Kattsand, en sand jag redan använder och är nöjd med. De har just nu ett specialerbjudande (hade i alla fall i måndags) på 199.- DKK för detta. Dessutom fick jag en 'ny kund' rabatt på 19.90 Frakten är 39.- DKK så totalt har jag betalat 265.- SEK för att få sanden hem till min dörr. 3 trappor utan hiss gör att jag tycker det är kanon! Jag har ändå bil så det är inte så jobbigt att handla i en vanlig zoobutik. Men priset är väsentligt lägre. Normalt sett betalar jag litet över 200.- per 14 kg för samma sand.

Fungerar det här så bra som alla säger kommer jag fortsätta handla sand på det här sättet. De hade flera andra kända sorter också och priset verkar helt OK. Tänk bara på att den danska kronan är dyrare än den svenska. För att jämföra har jag använt mig av Forex banks valutaomvandlare på nätet.

Medarbetare Hittekatter iFokus

FruFilur
1/16/13, 12:12 PM
#37

Bra budgetalternativ : Kitty Power, Sjöbogårdens, finns på Överskottsbolaget. 10 liter(sic!) för 58 kronor.

Finkorning, klumpar bra, hanterar lukt OK, påminner faktiskt väldigt mycket om "dyrsanden" Cal le Cat.

Använder den f.n till jourkatterna, "fattighjonen" får hålla tillgodo med billigare sand än vår vanliga EverClean, för än så länge är de lite rackliga i kistan och vi slänger mer sand, och då blir det åt helskotta för dyrt med EC…

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Magic Nicki
1/16/13, 12:25 PM
#38

Zooplus.dk har 20% extra rabatt just nu. + som ny kund får man 10% tror jag det var. Om man beställer från Sverige får man fraktfritt när man handlar för 349:- dk tror jag (eller 399-). Visst är danska kronan starkare än sek, men det blir ändå billigare. Kan köpa rejält med sand kanske , kanske kan du prova några olika sorter, kanske kan du köpa lite mat eller godis ;)

Katthemsmatten
1/16/13, 1:22 PM
#39

Såg nu att just mitt exempel blir lika billigt att köpa via zooplus.se. Finns anledning att kolla båda siterna innan man handlar kanske för att få bästa pris.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Noa-Nisse
1/16/13, 5:25 PM
#40

Varför inte gå in på zooplus.se istället för .dk ? Finns ju en svensk sida liksom så slipper man valuta-omvandlingen.

 Medarbetare på Hundar.ifokus

FruFilur
1/16/13, 5:30 PM
#41

#40 :  för att priserna på zooplus.se ofta ligger betydligt mycket högre än för samma vara på ex.vis .dk eller .com
Cool

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Annons:
Noa-Nisse
1/16/13, 5:45 PM
#42

#41, ahaa visste jag inte. Jag har alltid beställt på .se men är det en märkbar skillnad?

Tänkte liksom beställa ett klösträd i takhöjd via zooplus.

 Medarbetare på Hundar.ifokus

FruFilur
1/16/13, 6:04 PM
#43

#42; oh ja!!! Nu minns jag inte siffrorna exakt från min senaste beställning, men den skulle kosta ett antal hundralappar till på .se

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Katthemsmatten
1/16/13, 6:42 PM
#44

#42 Jag tror att det klokaste är att kolla runt på de olika sajterna och jämföra priset. Vissa saker förefaller lika i pris, medan det för andra är en märkbar skillnad. Anledningen gissar jag är den allmänna prisnivån i det land sajten är registrerad.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hawknestgrove
1/16/13, 7:02 PM
#45

jag brukar gå in på zooplus ,com då koomer man till den tyska sidan. OCh man kan betala med PayPal. Jättebra och säkert. Här där jag bor, så körs varorna ut med posten, lantbrevbäraren Hur bra som helst

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

the-fat-cat
1/16/13, 8:21 PM
#46

Jag kan också rekommendera Eldorados Kattsand, den klumpande sanden i 5-kilospåse. Kostar ca 26:- när vi köper den på Willys, finns även på Hemköp då de tillhör samma kedja. Nästan lika bra som Katty, fast till halva priset. Både katterna och människorna gillar den.

JohannaEkroth
1/27/13, 10:43 PM
#47

Ojojoj, jag måste beretta för er. Nu har jag hunnit prova flera. Men en som slår Everclean och Classic är, håll i er…: ICAs klumpbildande Kattsand med doft. Och därmed slår den även pris. Outstanding. Det är en vit finkornig sand med blå korn i (antar parfymen) och det blir helt underbara klumpar.

Jaa… Jag är kär! KyssOskyldig

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Hawknestgrove
1/28/13, 5:26 PM
#48

Kul att du hittat din favorit!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Vargkvinnan
2/2/13, 1:21 PM
#49

#47 Är den luktfri? Icas med doft alltså. Jag sitter här och funderar på om jag ska byta från eco sanden som är så lätt att katten drar ut den i hela lägenheten.

JohannaEkroth
2/2/13, 10:03 PM
#50

#49, nej, den är parfymerad. Men det är en okej doft. Jag reagerar inte på den utan tycker den luktar gott. Evercleans Lavendel får jag världens allergiattacker av. Men denna går jättebra!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Zlarviig]
2/2/13, 10:19 PM
#51

#47 tänkte precis föreslå den Tungan ute Den kör vi med, den är helt underbar! Luktar alltid fräscht även med en katt som inte gräver över.

JohannaEkroth
2/2/13, 11:06 PM
#52

#51 Precis och jag som även har en okastrerad hane! Luktar inget pink alls! Cool

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Vargkvinnan
2/3/13, 12:41 AM
#53

#50 Förlåt jag va lite trött när jag skrev, det jag menade va: Tar den bort kisslukten? :) Att den är parfymerad gör mig inget.

JohannaEkroth
2/3/13, 2:00 AM
#54

#53 Ja, jag tycker helt klart att den tar bort kisslukten! Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
2/3/13, 2:00 AM
#55

Och det blir underbara klumpar som håller ihop utan att dela på sig. Supersolida! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Vargkvinnan
2/3/13, 12:35 PM
#56

#55 Underbart! Ska köpa det idag. Tack för tipset! :D

JohannaEkroth
2/3/13, 3:49 PM
#57

#56 Berätta gärna vad just du tyckte sedan! Glad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Kira10
2/15/13, 10:53 AM
#58

Testa Cattia! Minst lika bra som Everclean. 40:- för 5 liter. Vit och dammfri!

Katthemsmatten
2/15/13, 11:23 AM
#59

#58 Var hittar man den sanden? Känner inte igen fabrikatet.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Kira10
2/15/13, 12:38 PM
#60

På ICA, Coop, Willys, Hemköp m.fl. Svart påse med en vit katt på framsidan. Akta dig för dåligt handtag 😉. Har fått handtaget i handen flera gånger - som tur är går inte påsen sönder!!!

Katthemsmatten
2/15/13, 12:57 PM
#61

#60 Tack för informationen - och varningen! 😃

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Forest]
12/1/17, 11:02 AM
#62

Gammal tråd jag vet 😉 Men tycker det tas ofta upp frågor kring Kattsand.

Så nu efter flera års kanske folk har testat mer sand och kan tipsa om bra sand.

Jag har testat en Kattsand som heter Sanicat Oxygen en blå påse med vit katt på framsidan. Jag köpte den när den var på annons på ÖoB då vi hade 3 små katter som tillfälligt var intagna för sen hitta nya hem till 2 av dom. Hur som helst denna sand var oväntat bra, den gör hårda hållbara kissklumpar. Luktar lite parfym/tvål men inte så katten själv luktar av sanden. Nu har vi haft sanden i 2 lådor och ännu är jag nöjd med sanden inne på våran snart 3 v med sanden. Vad man ska veta är att den dammar men tar det hellre och har en  lättstädad låda som är luktfri. Idag har vi bara en liten kattunge kvar men så har vi en vuxen långhårig katt som går på lådan.  Har tidigare köpt Ever Clean Kattsand och jag tycker den är bra men dyr. 

Jag återkommer efter några veckors tid  för uppdatera om sanden, jag tror inte man kommer behöva byta ut hela sanden men som sagt återkommer om detta :)

Annons:
[Forest]
12/8/17, 9:37 AM
#63

Nu har det gått en tid och köpt hem mer sand för påfyllnad. Jag tömde båda lådorna för rengöring och tömde tillbaka sanden. Fyllde på mer av den nya. Ännu är vi supernöjda med sanden.  Nu har sanden vart här i över en månad kostnad för två lådor är idag 160 kr, sen förre inlägget har det bara varit en kattunge och en vuxen katt som brukat lådan :)

hername
12/8/17, 3:57 PM
#64

Gammal tråd men bästa sanden just nu här hemma är Greenwood som beställs på Zooplus 14kg¨^ 2 påsar 259 kr. Dammfri,superklumpar samt håller kisslukten borta,har fertila hanar. Kan varmt rekommenderas!

Sjuttan
12/10/17, 2:13 PM
#65

#2 linda88. Blev så nyfiken på ditt tips. Men var hittar man den? Har gått in på Byggmax och sökt på PeeWeelåda o på kattlåda utan att hitta något. Vill gärna ha en ledtråd.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

jollycox
12/10/17, 3:58 PM
#66

#65 Här har du peewee produkter. Det #2 menade med byggmax var att hen köper pelletsen där. Det fungerar lika bra med bränslepellets som peewees egna pellets och är mycket billigare. Men det är inte alla katter som gillar att gå på pellets.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Sjuttan
12/10/17, 5:36 PM
#67

Ser nu att tråden är många år gammal. Vet någon om PeeWee och. Stall pellets fortfarande finns?

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Sjuttan
12/10/17, 6:04 PM
#68

Har nu sett att de finns i Zoo-butikerna. Det finns i en stad några mil bort. Ska dit o kolla vid tillfälle.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[Forest]
12/10/17, 7:58 PM
#69

67 kan det vara denna som inlägg 2 tar upp 🤔https://www.byggmax.se/värme/pellets-och-ved/pellets-p4552

Våran ena katt ratar all pellets provat papper-pellets och träpellets där med strunta vi i att skaffa peewee låda

Annons:
Sjuttan
12/11/17, 11:49 AM
#70

Tack! Himla bra! Får jag tag på en låda på annan ort så kan jag köpa pellets på hemorten sedan. Eftersom det är samma produkt som säljs i annan förpackning på Zoo. Tack för ditt svar.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Sjuttan
12/13/17, 3:22 PM
#72

Tack för tipset! Har idag hittat en PeeWeelåda på ICA Maxi i Skövde. 299 nr. Zooplus hade bara ugn variant med "hus" på. Den jag råkade hitta passar bättre till min Stina. Tack för alla råd och tips! 🐱

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: