Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 6837 ggr
jollycox
5/13/11, 4:12 PM

Är det farligt att äta?

Min ena katt älskar banan och han brukar få smaka lite men jag har funderat på om det kan vara dåligt för dom att äta det?
"Allt" är ju farligt i för stora mängder men han får ju inte en hel banan precis :P

Om någon annan undrar om något är farligt att äta för katter så får ni skriva det i den här tråden.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
[Gemm]
5/13/11, 4:43 PM
#1

Banan har jag aldrig hört något om, dock är det en ovanligt kolhydratrik frukt så det värsta jag just nu kan tänka mig är irriterade tarmar. Men det ska väl mycket till då =)

jollycox
5/13/11, 7:59 PM
#2

#1 Nä jag har inte heller hört något om banan men bättre vara på den säkra sidan ändå.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

blondifire
5/14/11, 12:29 AM
#3

en liten bit då o då gör nog ingen skada. banan är väldigt fiberrikt dock så mer än så kan nog ge trög mage. min ena katt älskar sallad men bara med dressing ! ibland e dom såå knäppa :-)

S*Winsnes Wilda

therese89
5/14/11, 3:18 PM
#4

En av mina katter älskar popcorn, det gick inte att ha en skål framme utan att han åt ;) Så jag fick bara slicka av saltet och ge honom en bit så han blev nöjd ;) (Äter inte popcorn längre, och när jag åt det var det kanske 1 skål/halvår så det var inte mycket han fick i sig)

jollycox
5/14/11, 3:20 PM
#5

#4 Min andra katt gillar chips, det får han dock inte.
Samma katt som älskar banan gillar te också, på morgonen när min syster ställt tekoppen på bordet så går han dit och dricker. :P

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Cheapo
5/14/11, 8:12 PM
#6

Min katt älskar flingor (mest k-speciall och havrefras) Tungan ute Han blir helt galen när jag tar fram burken där jag förvarar dom ^^

Annons:
FridaMariedahl
5/14/11, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Min kisse tjuvar cheeze balls om dom står framme och slickar bort det goda, sen hämtar hon en ny Flört

viktoria91
5/15/11, 9:17 AM
#8

#7 Tror jag tjuvar din katt, så söt!Oskyldig

Cazzos
5/15/11, 5:28 PM
#9

Min katt gillar också popcorn, men jag brukar bara ta bort en liten bit av det vita på det som inte innehåller det där hårda majsskalet, det kan fastna i gomen.

Det gillar han. Skrattande

Jag äter popcorn kanske 1-2 gånger i månaden, men det betyder inte att han får smaka varje gång Flört


iiichigo
5/15/11, 8:18 PM
#10

Tetris gillar chips, avmaskningstabletter (stod "med lätt köttsmak" på förpackningen och han svalde den med hull o hår…) Och den mesta annan fallfrukt.

Triss gillar ost(gärna präst) och majs.

Hälsningar Astrid :)

Miisala
9/14/16, 10:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag hittade den här tråden på google & var bara tvungen att berätta vad min Angus älskar.

Han älskar allt som luktar eucalyptus & mint, som tandkräm, tuggummi & tigerbalsam. Nej, jag låter honom absolut INTE äta något av det.

Han älskar också banan, pepparkakor & saften från äpplen & päron. Ytterst sparsamma smakbitar/slick.

Angus gillar sådant som katter inte ska tycka om, vilket fascinerar mig. Han har även en förkärlek till snus & maskara, vilket innebär att han försöker slicka på mina fingrar när jag lagt in en snus.. Han är knäpp. :p

vallhund
9/14/16, 11:20 AM
#12

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Bästakompis
9/14/16, 1:08 PM
#13

Har förstått att russin, choklad och avocado är giftigt för katter. Min Lillan är helt tokig i gurka. Bästa kattgodiset, om hon får välja.

Annons:
mariesdotter
9/14/16, 1:41 PM
#14

Min lilla Luna älskar ostbågar! Går absolut inte att lämna skålen framme på bordet om man går därifrån, då ser man en stor gul fläck (småsmulor) i soffan sen där hon suttit och ätit och skålen ligger omkullvält efter hennes framfart. Dessutom så sitter hon princip i skålen när man försöker äta.

Volpes
9/14/16, 5:26 PM
#15

Ymer gillar rapsolja och olivolja av någon anledning, men ja det är ingenting han får. 😛

#11 VA, tandkräm, min katt avskyr lukten av tandkräm men samtidigt är han nyfiken på lukten så han sitter och kisar och ser äklad ut men samtidigt så måste han sitta och lukta emot en när man borstar tänderna 🤪

Upp till toppen
Annons: