Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2559 ggr
sofie83
12/10/10, 5:42 PM

Hjälp hemlösa katter till jul!

Jag ville bara säga att jag köpte 3 kattkalendrar på katthemmet.nu och jag råder er andra kattälskare att göra samma sak. :) En kalender kostar endast 100 kr och pengarna går direkt till hemlösa katter.

Dels så hjälper ni hemlösa katter och ni får även en fin kalender på köpet med många vackra bilder.

Jag önskar så här i juletider att alla vill skänka en slant till våra hemlösa fyrbenta vänner som lider och fryser i kylan. Det är såå kallt ute och katterna ute klarar sig inte tyvärr. Jag har både hört och sett sett med egna ögon hur hemlösa katter frusit ihjäl i kylan.

Här kan ni beställa en kattkalender och samtidigt hjälpa hemlösa katter:

www.djurhjalpen.nu

www.katthemmet.nu

Sen finns det gott om andra katthem som behöver ekonomisk hjälp så dom kan hjälpa fler hemlösa katter till drägligare liv.

Min önskan är inte av matriella ting. Utan jag önskar att alla ville göra en god gärning så här i juletider. Och då till dom som behöver det mest, nämligen våra hemlösa stackars katter som inget hem har och som svälter och fryser där ute. Allt detta sker medans vi sitter i våra varma hus och hem. Det gör iaf mej gråtfärdig..Så snälla kattvänner, gör en god gärning. Hjälp till.

Jag önskar er alla en riktigt God jul.

Annons:
GoneRaven
12/10/10, 6:01 PM
#1

Tusen tack för att du tog upp det här. Jag har själv funderat på att skriva om just det här, just precis här men jag tror inte jag skulle få till det lika bra som dig och dessutom kom du först Glad

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något och tillsammans kan vi förändra allting. Steg för steg och det är katterna värda utan tvekan!

Det finns olika sätt och hjälpa till:

* Adoptera en katt

* Köpa kalendrarna som katthemmen säljer

* Skänka en gåva (sak eller peng)

* Bli volontär och hjälpa till när det behövs

* Berätta om man finner hemlösa katter på sin väg

* Bli fadder till katterna på katthemmen vilket leder till att de lättare kan få den hjälp de behöver för att överleva. (Katthemmen får inte statliga bidrag.)

* Hjälpa katthemmen och försäkra katterna dem har genom att bli försäkringsfadder och på så sätt ge katterna en stark chans

* Sprida folders och kunskap och ta med sina nära och kära till katthemmen och få dem att hjälpa till dem också

* ……. (finns nog sätt jag glömt…)

sofie83
12/10/10, 6:06 PM
#2

#1 Tack själv. :) Många bra tips du kom med.

Som du skrev det finns så mycket man kan göra. Det är bara fantasin som sätter stopp..

Maxima06
12/10/10, 6:42 PM
#3

En bra påminnelse till alla här inne om att inte glömma de hemlösa katterna nu till jul =) Kommer själv att skänka en summa till ett par katthem och köpa ny kalender via ett dem också.

En annan sak man kan göra för att hjälpa  till är ju att tillverka saker som säljs till förmån för katthemmet t.ex virka leksaker.

AgnetaB
12/10/10, 6:47 PM
#4

#3 ja jag har köpt jättefina virkade leksaker som någon vänlig själ har gjort

 så pengarna går till katthemmen. Kan ju köpa julkort nu till jul också tex.

GoneRaven
12/22/10, 8:10 PM
#5

Att hjälpa katterna få en rofylld jul är något vi alla kan åstakomma :)

[[eskils_]]
12/11/19, 11:46 AM
#6

Självklart räcker vi ut en hjälpande hand till de hemlösa katterna i juletid! 🐱❤️

Bra tips här i tråden…

Annons:
Pia-69
12/11/19, 12:02 PM
#7

Jag köpte 3 kalendrar igår, 2 till mig själv och en som jag ger bort! 🙂❤️🐱


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

S.L
1/5/20, 9:19 PM
#8

Gammal tråd men tycker det inte minskat på hemlösa katter sen tråden skapades så visst behövs all hjälp. Jag ger ofta mat,sand,filtar och kattleksaker. Många katthem åker även och håller lite loppis så man kan även skänka icke katt relaterade saker o hjälpa till på så vis.

Upp till toppen
Annons: