Annons:
Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 6252 ggr
Imitra
2/19/11, 6:40 PM

Dessa sjuka trådar på familjeliv

Under husdjursrubriken på familjeliv ligger de sjukaste trådarna, har skrivit om det här förut men nu blir jag tokig!!

Folk frågar vad dom ska göra med sin katt som är så "jobbig" och går framför fötterna på dom osv, vad som är fel när katten kissar inne.

Vad får dom för svar oftast?

"Avliva katten,  den är ju sjuk i huvet"!

"Skaffa en ny katt, jag skulle inte haft kvar den där, och vem skulle vilja ha den, inte jag i alla fall"

Hur tusan kan man sätta sig och uttala sig om avlivning när man uppenbarligen inte har en aning om hur en katt funkar?

Ville bara skriva av mig.. Åh, vad tokig jag blir!

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Annons:
AgnetaB
2/19/11, 7:15 PM
#1

Tydligen är det så ansvarsfulla föräldrar tycker eftersom du skriver att det är under familjeliv(:

Undrar om de ger samma råd när barnen är besvärliga.

Imitra
2/19/11, 7:17 PM
#2

Ja men precis.. Ibland kan man bara inte hålla sig från att fråga det heller :)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Lusthan
2/19/11, 7:42 PM
#3

Familjeliv är lite speciellt…

Jag kan säga att jag har fått många bra råd också som när min katt skulle ha ungar så fick jag råd av en dåvarande uppfödare som gav mig jättemånga bra länkar och tips. Det var uppskattat.

ingvarisbjorn
2/19/11, 10:16 PM
#4

Åh, ja där frodas okunskapen. Har gnisslat tänder många gånger framför det forumet… Men jag måste ge en eloge till IceJossan här inne, som syns en hel del i katt-trådarna på FL och gör ett superbra jobb med att upplysa Skrattande

Imitra
2/19/11, 10:26 PM
#5

#4. ja det är bra, jag finns där jag med.. :)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Gunlog
2/20/11, 12:37 AM
#6

Kanske dags för en annan också att gå in där… Skrikandes

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Imitra
2/20/11, 9:48 AM
#7

#6 Det tycker jag verkligen, det behövs människor som faktiskt kan något om katter där.

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

pip89
2/20/11, 2:54 PM
#8

jag är medlem där med, var medlem där innan jag anmälde mig här på iFokus..  jag kan inte komma in, sajten verkar ha nått problem :s

Jourhemmet
2/20/11, 4:52 PM
#9

Det värsta är alla avlivningshot mot katter som kissar inne och inte är kastrerade.

Imitra
2/20/11, 6:34 PM
#10

#9. Ja. och en som var brydd att katten som var sju år och kastrerad kissade i sängen helt plötsligt. Han hade ingen låda inne för han hade ju kattlucka, och det var tydligen omöjligt att det kunde vara så att katten ville ha en låda inne nu.

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Jourhemmet
2/20/11, 6:37 PM
#11

Jag såg den, jag blir så arg så att jag nästan får en hjärtinfarkt.

Imitra
2/20/11, 6:39 PM
#12

#11. Jo det blir jag med. Men det värsta är ju att när man ska försöka ge de ett bra råd, så har kanske 5 stycken andra varit där redan och sagt till ts att avliva och skaffa en ny katt.

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Jourhemmet
2/20/11, 6:40 PM
#13

SkrikandesSkrikandes

Annons:
IceJossan
2/20/11, 7:51 PM
#14

Det är helt sjukt vad folk skriver ibland… Någon hade en mycket aktiv och jobbig katt och fick rådet att avliva den och köpa en annan som var lugnare. man blir bara så jäkla arg på såna "råd"!!!!! FörvånadSkrikandesSkrikandesSkrikandes

Imitra
2/20/11, 8:35 PM
#15

#14. Ja men exakt.. En katt är ju ingen prydnad, men för vissa verkar det så.

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

pip89
2/20/11, 8:45 PM
#16

#14 jag blev så irreterad när jag läste "dräktig katt..hur lång tid kvar?"

att så många inte fattar hur det verkligen ser ut med alla stackars hittekatter.. och dom ska påstå sig vara kattälskare..

bra skrivet föresten!Glad

[Maine]
2/20/11, 8:55 PM
#17

Varför inte starta en tråd på den aktuella sajten, och skriva samma inlägg där? Det är väl där de bör läsas?

För övrigt så tycker jag att ordet "sjukt" missbrukas ständigt. "okunniga" låter bättre.

Jourhemmet
2/20/11, 9:01 PM
#18

Problemet är att dom flesta där inne är så korkade så dom ser inte längre än näsan räcker.

IceJossan
2/20/11, 9:10 PM
#19

#16 Ja, man blir ju hyfsat grinig på när folk vägrar ta till sig den information man kommer med! Ibland MÅSTE man ge infon som en spark i ansiktet för att folk ska ta till sig. Hoppas att TS och många andra hann läsa innan inlägget togs bort.

[Maine]
2/20/11, 9:19 PM
#20

#18 Det var ett omoget uttalande tycker jag. Det finns många okunniga kattägare, men att kalla dom korkade? Dessutom så är det väl de okunniga på den sajten som bör läsa era svar,istället för att ösa ur sig här..?

Annons:
pip89
2/20/11, 9:22 PM
#21

det är verkligen tråkigt att folk inte vill det, dom tycker bara att man är elak bara för att man säger sanningen, ändå så vill dom ha hjälp. om det här ändå kunde få ett lyckligt slut nån gång..

IceJossan
2/20/11, 9:38 PM
#22

#21 Så sant, så sant.

Jourhemmet
2/20/11, 9:42 PM
#23

#20 Är du grälsjuk? Dom får sina svar därinne ska du se.

Imasy
2/20/11, 9:52 PM
#24

Usch, FL ja. klarar inte av att vara där inne. Mycket konstigt folk finns det där.

För att inte tala om de som ska soc-anmäla folk till höger och vänster. En ville soc-anmäla en mamma för att hon gjorde välling på varmvatten och inte värmde kallvatten.

En annan skulle soc-anmäla ett par som lät sin bebis sova middag utomhus. En annan person fick för sig att grannen misshandlade bebisen för att den skrek och var ledsen (hört talas om kolik tex?).

Ytterligare en person skulle soc-anmäla en mamma som hämtade ett barn på dagsi som skrek och blev som en spagetti och ville inte åka hem. Då var mamman dum som var konsekvent och stoppade in barnet i bilen.

Osv, osv osv osv.

Med andra ord så tycker jag många på FL slösar onödigt mycket på myndigheters resurser.

Gunlog
2/20/11, 10:03 PM
#25

Kan någon pm:a mig en länk?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Jourhemmet
2/20/11, 10:29 PM
#26

Familjeliv.se Klicka på Forum till vänster och sedan allmänna rubriker till vänster, sedan katter

Gunlog
2/20/11, 10:42 PM
#27

Men snälla ni. Där blir jag nog inte långvarig. Blir nog utkastad… Obestämd

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Imasy
2/20/11, 10:50 PM
#28

#27

Tro mig, man får bita sig i tungan VÄLDIGT många gånger där inne.

Imitra
2/20/11, 11:15 PM
#29

#28. Ja, haha alla gånger klarar jag inte av att bara bita mig i tungan!

Men man fångar ju fler flugor med honung som man säger, så jag försöker oftast vara snäll mot ts och ge råd.

MEN DÄREMOT, om någon okunnig människa vräker ur sig att ts ska avliva, då brinner det i skallen på mig Tyst

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Isira
2/21/11, 2:54 AM
#30

Lite OT men det är verkligen helt sjuk hur avlivning är den logiska lösningen för många. Fick höra mycket sånt när min stora tös kissade inne.

Det höll på i ca ett år, men jag är ju den som inte ger mig och med hjälp av artiklar och inlägg här kom jag fram till kärnan i problemet och nu är allt frid och fröjd hemma :D hon är så duktig min tjej.

Men blev så arg på alla som va på mig om att göra mig av med henne, och dumma komentarer att ja så blir det när man skaffar katt det är inget att ha :/ har de inga vettiga tips att komma med kan de väl vara tysta istället. Mina katter är mina familjemedemmar, ska jag avliva min syster när hon är störig också då :P nej det gör man ju inte man reder ut problemet.

Tack för alla fina artiklar här föresten :D s kunnigt bra folk på detta forum som verkligen vet bättre.

Imitra
2/21/11, 9:48 AM
#31

#30. Ja precis. Och de som föreslår avlivning det första dom gör i såna trådar borde ju inte uttala sig, de har ju ingen aning!

Som att jag skulle sätta mig och ge råd om arkitektur fast jag inte vet ett skit om det, så att allt kan bli fel pga av mitt "råd"

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

shadow777
2/21/11, 10:55 AM
#32

Det värsta jag har läst är "rådet" att lägga katten (som hade kissat
i sängen) att lägga den i en säck och gå ut i garaget.
Vilket kattägaren gjordeGråter

Isira
2/21/11, 11:08 AM
#33

Ne fy :( men vissat ser djuren bara som husdjur, inte egna individer med personligheter och känslor :/ dem tar sig inte tid att lyssna på och uppmärksamma dem, är kanske inte så lyhörda människor.

Imitra
2/21/11, 1:49 PM
#34

#32 Men fy f**n vad hemskt.

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Annons:
[Maine]
2/23/11, 1:24 AM
#35

Läste lite på trådarna på denna sajt.. lite lustigt att folk som vill/behöver omplacera sin katt får svaret "var snäll och skaffa aldrig mer en katt" , eller typ "du borde inte få ha katt".

När uppfödare omplacerar kontinuerligt, då är det helt ok. Då kan katten skickas vidare efter den gjort sitt, eftersom den då kastreras och inte passar in i flocken, men den människa som haft en katt i flera år, och sedan behöver omplacera får skit för det.

Det tycker jag är orättvist.

Navajolady
2/23/11, 8:57 AM
#36

Är inte medlem på familjeliv men en kort period på flashback där man har samma dåliga beteende både inom djurforum och på andra.Det är oftast folk som enbart är ute efter att jk-las med andra och som saknar all vett och etikett när det kommer till djur och människor.

Det är en sorg att se och min fot på flashback sätter jag aldrig mer,lönlöst att ens disktera med sånt folk.Det hemskaste är ändå att djuren blir lidande,vad tänker folk med,fötterna eller uch tvi vale för en del.Sen hur moderatorerna tänker som låter folk vräka ur sig vad som helst utan någon som helst reprimand eller varning.I Fokus ser man direkt att misskötande användare åker ganska snart ut på näsan om dom inte uppför sig.

Man vill inte tro det är sant att det finns så många sjuka individer och skrämmande är att dessa har ofta djur i sin närhet,suck,,,Gråter

Gjorde en liten visit på familjeliv och kan bara säga fy aplaban vilket fölk de finns Rynkar på näsan

Bra trådstart TS Glad

Upp till toppen
Annons: