Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 568 ggr
nightingale
2019-12-06 11:24

Skada i trampdynan - förband ist för tratt?

Hej!

Min lilla katt har en svullen (och lite sårig) trampdyna som han givetvis gör sitt bästa för att hålla "ren". Just nu har jag satt på honom en tratt men det känns inget vidare för hela hans liv går i spillror (i mina ögon i alla fall Förlägen). 

Finns det något sätt att lägga ett litet förband på en tass? Eller finns det någon typ strumpa att köpa som de kan acceptera? Någon som har erfarehet kring detta?

Tack på förhand!

Annons:
kattöga
2019-12-06 11:47
#1

De förband som vår ena katt har fått på tassar/ben har han slitit bort snabbt som ögat…!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

nightingale
2019-12-06 12:52
#2

#1 ja det är det jag oroar mig för också… typ att de biter av det… (och sväljer! då har vi ett nytt problem!😮)

OberonsMatte
2019-12-06 18:50
#3

När min katt hade förband på baktassarna behövde han tratt ändå för att inte hjälpa till med munnen för att få bort dem.  Att få förbanden att sitta kvar var ett elände eftersom han blev mästare på att sprattla bort dem…

Sajtvärd Katter iFokus

annzoo
2019-12-06 18:56
#4

Är det en framtass kan strumpor på båda framtassarna med hängslen över ryggen

nightingale
2019-12-06 22:42
#5

#3 ja precis vad jag märkte! Satte på en liten strumpa över tassen o den var borta igen lika snabbt! #4 accepterar de en sådan? Kan du inte försöka förklara hur man gör? :)

annzoo
2019-12-07 21:57
#6

#5 hittar inte bilden just nu men de hade trätt på långa sockar på båda framtassarna och fäst dem med samma typ man håller fast vantar på barn. Med sånadär klämmor. Man kan ju också använda sig av omgjord sparkdräkt för barn.

Annons:
kattöga
2019-12-07 22:18
#7

Klurigt det där. Jag antar att en uppblåsbar krage inte heller hjälper, de når nog alla tassar med en så'n. 
Så en krage verkar vara den bästa lösningen, trots allt, och i så fall går det förhoppningsvis fort tills lilla tassen återhämtat sig!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: