Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2260 ggr
Mangochanti
10/1/17, 12:12 AM

Vikt kurva för katt?

Sibirisk Neva Masquerad katt hane. Fråga: min hane är nu 6 månader, vad brukar eller bör vikten vara på hankatt i den åldern? Är det någon som vet?? Jag är lite orolig att min matglada kisse är för tung. Ska jag ställa ut honom om en månad, så hade det varit skönt att ha ett hum om vart han bör ligga viktmässigt för sin ålder. Ska även kastrera honom inom kort. Någon som har erfarenhet och bra fakta får gärna ge mig råd. Har två Balines honor också, så med den stora skillnaden på raser blir jag osäker på min kille 😁

Be healthy, keep up, and be you. Katt And love the cats BlommaMC/ Efva

Annons:
Dimocarpus
10/1/17, 9:32 AM
#1

Hej! 

Det är väldigt svårt att avgöra, då det är individuellt. Det skiljer sig bland individer.

Mitt tips är att fråga din uppfödare om föräldrarnas vikter så vet du ungefär. När de är växande så äter de en hel del och behöver mycket mat men efter kastreringen så kan det vara bra att hålla koll på kosten och hullet.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

OberonsMatte
10/1/17, 10:57 AM
#2

Om katten är över- eller underviktig kan man bara avgöra genom att känna på katten. Vid extrema fall kan man se det genom att titta på katten, men vad vågen visar är inte något riktmärke eftersom de individuella skillnaderna kan vara väldigt stora utan att vara onormala.

Sajtvärd Katter iFokus

OberonsMatte
10/1/17, 11:05 AM
#3

En växande kattunge/ungkatt som kanske känns lite rund om magen skulle jag inte oroa mig över. Vid 6 månader har katten fortfarande så mycket tillväxt kvar både på höjden och längden att det oftast jämnar ut sig så småningom.

Sajtvärd Katter iFokus

Mangochanti
10/4/17, 10:57 AM
#4

Ok, tackar för era svar 👍

Be healthy, keep up, and be you. Katt And love the cats BlommaMC/ Efva

Upp till toppen
Annons: