Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 591 ggr
AnFo71
9/26/17, 10:17 PM

Kattlucka Sure Flap

Jag tänkte köpa en kattlucka (troligtvis Sure Flap Microchip) och undrar om den passar våra behov. Vi har två katter som ska få gå in och ut som de vill och en katt som INTE får gå ut men som (om den smiter ut) ska kunna gå in. Är detta en möjlig inställning? Läste nån recension där någon påstod att detta inte var möjligt Nån som vet?

Annons:
kattöga
9/26/17, 10:53 PM
#1

Om du vill ha en kattlucka med olika "inställningar" för olika katter så behöver du SureFlap Dual Scan kattlucka!  

Vi förstod inte det riktigt när vi tog hand om min mammas katter.'

Vi hade en "dual scan" tidigare, men pga att några katter avlidit och nya katter kommit in så behövde vi inte den, trodde vi…. så vi gav bort den. (Vi kollade inte tillräckligt informationen om de större kattluckorna,  "XXL")…'

Istället har vi nu två chipavläsande kattluckor i XXL-storlek och en "gammal o gammeldags" kattlucka som inte läser av chip - den och en av de chipavläsande luckorna är  för alla våra katter, den andra i XXL-storlek släpper endast ut/in vår "gammelkatt"till den "totala friheten" som han vill, men stoppar de andra katterna från att gå ut i  friheten.

"Dual Scan" - då kan du programmera för varje katt, individuellt. Jag anser att den luckan, tyvärr, är för liten, även för katter i normalstorlek, de behöver "kräla in och ut i den"…. Men den är suverän efterom du kan programmera "individuellt".

"Pet-storlek" ( XXL) tycker jag är bättre lämpad för katter, "XXL" är bekvämare för dem att ta sig in och ut i. (en - dem kan du  alltså inte programmera individuellt för olika katter.'

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: