Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1059 ggr
lunaaa
9/17/17, 9:08 PM

Katt rullar sig när man pratar

Min katt rullar eller stryker sig mot marken om man pratar med henne i bebisröst, är det att de blir irriterade eller är de kelig? :)

Annons:
Pia-69
9/17/17, 9:09 PM
#1

Låter som att hon är kelig eller så löper hon? Är hon kastrerad? 😊


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

lunaaa
9/17/17, 9:17 PM
#2

Hon är kastrerad :)

Pia-69
9/18/17, 6:45 AM
#3

Då gissar jag att hon är kelig och tycker om din "babyröst"! 😃


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Wony
9/23/17, 6:11 PM
#4

Våra katter rullar sig på marken om de är väldigt glada att se en eller lite busiga. De gör det dock enbart utomhus, men det lär väl vara olika från katt till katt.

Så jag skulle nog säga att det är att hon är kelig :)

[Devya]
9/24/17, 2:30 AM
#5

Kan ju vara att hon blir lite stressad/orolig. Svårt att säga då katters reaktioner kan se gulliga och roliga ut då det egentligen tyder på något annat. Katter kan ju även spinna då de har ont eller då de är irriterade. Därför kan katter vara lite svåra att tyda emellanåt så man ska inte ta deras beteende för givet. :)

Dimocarpus
9/24/17, 3:31 PM
#6

Mina katter rullar sig så fort det är keliga. Antagligen är de glada då ögonen är otroligt avslappnade och smala samtidigt som de rullar sig. Jag tolkar det som ett tydligt tecken på trygghet och mys 😁

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
lunaaa
9/28/17, 12:09 AM
#7

Ja alltså, hon älskar att "mysa i sängen" så fort man går till sängen så hoppar hon upp med en, och om man börjar prata i bebisröst så stryker hon sig på sängen och rullar, går man ner följer hon efter. Hon är väldigt fäst vid mig, och brukar leta i rum om jag inte är hemma har jag hört. En sak som jag dock tänkt på är att hon har börjar nafsa på en betydligt mer :O

Dimocarpus
9/28/17, 5:04 AM
#8

Jodå, så kan min katthona göra också men då är det tecken på att hon är lekfull. Så kan hon göra med sin kattkompis här hemma och då blir det genast brottning och bus. Har ett par kattmyntekuddar hemma som de brukar ta tag i, nafsar och sen sparka på den samtidigt som de "halshugger" kudden. 

Jag uppmuntrar inte att hon nafsar genom att dra bort handen och gör ett återkommande ljud som hon numera förstå att jag blir "rädd" när hon nafsar. Hon gör inte så mot mig längre men mot sin kattkompis gör hon. De gör så mot varandra då blir det genast brottning och race här hemma.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: