Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 817 ggr
One.Gibbis
8/20/17, 3:00 PM

Halsband design/säkerhet

La ut samma inlägg på textilhantverk i fokus, men blev rådd att fråga här istället (+ hundar ifokus). Nedan följer mitt inlägg:

Har funderat över att börja sy katt/hundhalsband. Vet dock inte om detta är rätt forum, men kunde inte hitta något annat om textil…Funderar

I varje fall så söker jag lite tips på design m.m. Eller snarare vad ni skulle vilja se, vad gäller katt/hundhalsband. Virkat, stickat, broderat, osv.

Sen är det ju det där med säkerheten, särskilt om halsbanden är till katter. Alltså att det ska kunna gå att få loss, ifall katten har fastat i något. Min fråga är: måste man ha spännen som går upp vid tryck? Vet ni om något annat alternativ, som ändå är säkert?

Tack på förhand! Hjärta

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Annons:
Lena
8/20/17, 4:08 PM
#1

Det säkraste är den där typen av spännen som går upp om halsbandet fastnar i något. Finns halsband med resårband i också men det är inte lika säkert riktigt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Spectabile
8/20/17, 4:31 PM
#2

Det du kan fundera på också är att tillverka kattselar. Då får låsen inte gå upp vilket kan vara lättare att fixa 🙂

Ominous
8/20/17, 7:39 PM
#3

Snyggare selar hade jag varit mer intresserad av faktiskt. Halsband är inte så vanligt idag och köper du i affären finns det många att välja på och är rätt billigt. Selar är svårare att hitta snyggare och är rimligt att det kostar lite mer, dock får det ju inte vara för krångliga att knäppa :)

Är ju säkrare med resår än inget alls, men jag som kattägare hade aldrig köpt ett katthalsband utan säkerhetsknäppe. Borde ändå kunna gå att hitta såna spännen och sy in själv tänker jag

I wish I could write as mysterious as a cat

Honestyisdead
8/22/17, 6:06 PM
#4

Jag tycker också du bör satsa på selar.

One.Gibbis
9/8/17, 2:55 PM
#5

Åh, tack för alla svaren! Ni är ju great! :) Ska satsa på selar, då jag kommit på att även jag tycker bättre om dem bättre. Har några frågor om design bara. Skulle ni tycka att det var snyggt med er katts namn på selen, fast broderat? Vill ni hellre ha enfärgade selar än två-trefärgade? :)

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

jollycox
9/9/17, 12:57 PM
#6

Ja broderat namn på tror jag skulle vara snyggt. Har aldrig sett det förr och det är ju bra om man har flera katter tänker jag så man ser vems som är vems.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
One.Gibbis
9/10/17, 6:03 PM
#7

#6 Nice med medhåll, ska köra på det! :)

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Upp till toppen
Annons: