Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 700 ggr
[Ofelina]
2017-08-18 21:31

Sibirisk kattunge

Hejsan! Mina föräldrar vill få hem en ny familjemedlem. Min far är dock lite allergisk mot vissa katter men både sibiriska och norska skogskatter har gått bra. Dem vill ha en liten sibirisk kisse. Den kommer bo med dem på landet och springa ut och in som den vill. De har haft katter i 50 år. Så till min fråga! Jag letar efter en väldigt bra uppfödare! Litar inte alls på blocket för det jag hittat hittills och jag undrar ifall det finns någon ni kan rekommendera? Vi hade adopterat från katthem men han reagerar på dem katterna som är där då dem är bondkatter mestadels. Kramar! Ofelina

Annons:
Honestyisdead
2017-08-18 21:37
#1

Få uppfödare säljer katter till personer som tänker låta katterna springa fritt. 

Råd dina föräldrar till att bygga en stor kattgård :) Bättre för både katt och vilda djur.

Det är ju en ras som gärna är nära sin familj, så katten kanske inte vill gå ut ensam.

Du skriver att sibiriska och skogkatter har gått bra. Hur har han träffat dessa katter? Har han bott med dom? Har dom varit nära under lång tid?

annzoo
2017-08-19 17:20
#2

Det finns ju testhem för sibirisk katt http://www.sibiriskkatt.se/allergi-testhem/ då kan ni verkligen testa att just den rasen passar er.

Upp till toppen
Annons: