Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 790 ggr
gickan87
8/12/17, 11:42 PM

Tid för kattunge?

Hur mycket tid bör man lägga ner på sin kattunge dagligen? Därifrån jag hämtat min tjej ville dem att jag skulle lägga 6-8 timmar på att aktivera och kela med dagligen. Hinner upp i 3-4 timmar med lek och kel + dem minuter emellan som hon själv söker kontakt eller att man spontant går förbi och ger en klapp eller kastar en leksak. Men kan 6-8 timmar verkligen vara nödvändigt? Hon är ganska tuff och busar gärna med både hundar och de andra katterna i hemmet :)

MVH Erika :)

Annons:
Stallmima
8/13/17, 12:48 AM
#1

Jag skulle säga så ofta du hinner och kissen orkar med, vissa dagar längre andra korta.  Att hålla på med katten konstant i 8 timmar låter absurt mycket tycker jag.

Maria
8/13/17, 7:31 AM
#2

Jag har aldrig räknat tid eller timmar på det sätten när vi skaffat kattunge.

Det enda jag tänkt på är att ta ledigt eller semester då kattungen är ny i hemmet. De sover ju mycket och när de är vakna så kan man knappast låta bli de små liven så det får med all säkerhet tillräckligt med stimulans😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
8/13/17, 7:36 AM
#3

Med tanke på hur mycket en katt sover/vilar under dygnet så tror jag inte att katten uppskattar att du "stör" den så mycket som 6-8 timmar varje dag. Särskilt kattungar behöver mycket sömn. Kolla med katten om den är lek-/kelsugen först. De kan leka intensivt en stund, för att i nästa stund somna på nolltid.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

gickan87
8/13/17, 11:56 AM
#4

Tack snälla för svar. Tidigare kattungar har vi gjort precis som #2 skriver. Tyckte det lät jättekonstigt, för som sagt sover hon rätt mycket. Och när hon busar med kattkompisarna vill man ju inte störa. Då fortsätter vi som vi gjort med övriga missungar :)

MVH Erika :)

Upp till toppen
Annons: